Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων αποτελεί την εξέλιξη στους κινητήρες, προκειμένου οι κατασκευαστές να μειώσουν την κατανάλωση μαζί με τους ρύπους, όχι όμως εις βάρος των επιδόσεων. Η υβριδική τεχνολογία έχει υιοθετηθεί από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές, από την πιο απλή μορφή των ήπιων υβριδικών, έως τα πιο αποδοτικά φουλ υβριδικά και τα πιο πολυσύνθετα και ακριβά Plug-in Hybrid.
Παρόλα αυτά κάποια λίγα πλέον αυτοκίνητα χωρίς υβριδικά συστήματα προσφέρουν μεγάλη οικονομία με συμβατικούς δοκιμασμένους κινητήρες, που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα. Όπως το Renault Clio 1.5 Blue dCi, με το γνωστό, αξιόπιστο και πολύ αποδοτικό ντίζελ μηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει ιδανικά τις σβέλτες επιδόσεις με τις λιγοστές απαιτήσεις σε πετρέλαιο.
Το 4κύλινδρο και 8βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο μπορεί να μην ενθουσιάζει με τους 100 ίππους της ονομαστικής απόδοσης, όμως τα 260 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ. διαλύουν κάθε ενδοιασμούς. Το μοτέρ αυτό έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές και κινεί με χαρακτηριστική άνεση το αυτοκίνητο σε κάθε διαδρομή, ακόμα και φορτωμένο σε ταξίδι. Τα 130 χλμ./ώρα έρχονται και διατηρούνται «σβηστά», εμφανίζοντας στο trip ενδείξεις 4,6 λτ./100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες «καίει» μόλις 5,4 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά τις τυπικές μετρήσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα. Επίσης, με εκπομπές CO2 από 107 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο.
Παράλληλα το Clio 1.5 Blue dCi ταιριάζει στο δρόμο ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα. Το αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ η καμπίνα είναι επαρκέστατα απομονωμένη από θορύβους κινητήρα και αέρα. Η σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα, όπως και στις στροφές όπου δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος.
Την ολοκληρωμένη εικόνα του μικρού γαλλικού μοντέλου επισφραγίζει και το άρτιο εσωτερικό του, όπου τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες παραπέμπουν -κυριολεκτικά- σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τη σύγχρονη εικόνα του τονίζουν με τη σειρά τους η κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (στη δεύτερη έκδοση). Πολύ καλές κριτικές αποσπά το Renault Clio και στον τομέα των χώρων, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, έχοντας 391 λίτρα διαθέσιμου πορτμπαγκάζ.
Το Clio με τον 1.5 diesel κινητήρα πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 22.120 ευρώ στην πρώτη έκδοση Evolution. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με στάνταρ 6 αερόσακους, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα πολυμέσων Easy Link 7” με πλοήγηση, air condition, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κ.λπ. Η επόμενη έκδοση Techno στις 23.760 ευρώ ενσωματώνει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάρτα Renault Hands Free, φώτα LED, σύστημα Renault Multi-Sense, διαφορετικές επενδύσεις και άλλο σχέδιο ζαντών αλουμινίου.