H Renault, όπως συνολικά η αυτοκίνηση, μπορεί να ενστερνίζεται τον εξηλεκτρισμό και τις νέες τάσεις της αγοράς, όμως οι παλιές αξίες δεν παύουν να είναι κλασικές. Οι ντίζελ κινητήρες εξακολουθούν να διατηρούν πιστό και ευρύ κοινό, κάτι που αφουγκράζεται πλήρως το Clio.
To γαλλικό σουπερμίνι συνεχίζει να εμπιστεύεται τον 1.5 Blue dCi, αλλά πλέον μόνο στην έκδοση με τους 100 ίππους (παλιότερα με 85 και 115 άλογα). Οι τιμές ξεκινούν από τις 21.520 ευρώ για την έκδοση Evolution και φτάνουν στις 23.160 ευρώ για την Techno, που είναι η μόνη άλλη διαθέσιμη. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης σε κάθε περίπτωση, με στάνταρ 16άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων EasyLink με οθόνη 7 ιντσών και navigation, cruise control, αλλά και όλα τα επικουρικά συστήματα (αυτόματο φρενάρισμα, ανάγνωση σήμανσης και αναγνώριση τυφλού σημείου).
Διαχρονική αξία σχεδιαστικά
Το πετρελαιοκίνητο Clio δεν διαφέρει σε τίποτα από τα υπόλοιπα, βασιζόμενο στο ιδιαίτερα κομψό σχήμα και τους προβολείς LED σχήματος «C» για τη δημιουργία εντυπώσεων, ενώ και οι πολύ καλαίσθητες προαιρετικές 17άρες ζάντες προσθέτουν πόντους. Δεν είναι τυχαίο πως σύμφωνα με έρευνες των Γάλλων, που διεξήγαγαν κατά την εξέλιξη της 4ης γενιάς Clio, η σχεδίαση της προηγούμενης ήταν ένας από τους βασικούς λόγους αγοράς. Για αυτό και έμεινε τόσο πιστό στις γραμμές του Clio MK3, με το αποτέλεσμα να δικαιώνει την επιλογή των σχεδιαστών. Μοναδικό σημείο που θα πέσει αρνητικά το μάτι, είναι τα ταμπούρα που φαίνονται στον πίσω άξονα. Αλλά προφανέστατα μιλάμε για πταίσμα.
Χώροι, ποιότητα και τεχνολογία εντός
Στο εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να δεσπόζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει εξαιρετικά γραφικά και εντυπωσιακό interface μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης. Ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών βελτιώνει κατακόρυφα το περιβάλλον μπροστά από τον οδηγό, ενώ το χορταστικό και μαλακό υλικό του ταμπλό παραπέμπει -κυριολεκτικά- σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν και οι χώροι, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, έχοντας 391 λίτρα διαθέσιμου πορτμπαγκάζ (366 με κανονική ρεζέρβα).
Η θέση οδήγησης επίσης είναι πολύ καλή και με άνετο κάθισμα, αν και θα προτιμούσαμε περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της πλάτης, καθώς ο διακόπτης δεν βολεύει εκεί που είναι τοποθετημένος (πλάι και μπροστά στο έδρανο), ενώ και η σκαλωτή ρύθμιση δυσκολεύει κάπως την ιδανική κλίση της πλάτης. Ιδανικά τοποθετημένος, αντίθετα, είναι ο λεβιές του 6τάχυτου κιβωτίου, που βρίσκεται στο σωστό ύψος και την ιδανική απόσταση από το δεξί σου χέρι.
Πρωταγωνιστής ο πετρελαιοκινητήρας
Αυτά, όμως, πάνω-κάτω τα ξέραμε και από τα άλλα Clio. Εδώ ο πρωταγωνιστής -και σε λίγα χρόνια με συλλεκτική αξία- βρίσκεται κάτω από το καπό. Η ύπαρξη ντίζελ έκδοσης σε καινούργιο αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί σε τέτοια είδηση, που εκπλήσσεται ακόμα και το ίδιο το μοντέλο, όπως φανερώνει το μήνυμα «I am diesel» στην οθόνη του infotainment.
Το σύνολο των 1.461 κ.εκ. μπορεί να μην ενθουσιάζει με τους 100 ίππους της ονομαστικής απόδοσης, όμως τα 260 Nm που είναι διαθέσιμα από τις 1.700 σ.α.λ. φροντίζουν να διαλύσουν κάθε επιφύλαξη. Η δύναμη είναι πάντα εκεί όταν τη χρειαστείς, ακόμα και με απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Με τον κλιματισμό στο on και περίπου 20 χλμ./ώρα, ο 1.5 Blue dCi δεν θα κομπιάσει στιγμή να «φορτώσει» τη 2α και να στροφάρει μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Βέβαια δεν χρειάζεται να φτάσεις μέχρι εκεί, καθώς αφενός η μέγιστη ροπή αποδίδεται μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. αφετέρου ο κινητήρας ακούγεται αρκετά έντονα πάνω από τις 3.500-3.600 σ.α.λ.
Η μαγεία των ντίζελ αποτυπώνεται στο συσχετισμό των αριθμών, είτε μιλάμε για επιδόσεις είτε για κατανάλωση. Παρόλα τα φαινομενικά λίγα 100 άλογα του μοτέρ, ο τρόπος που γεμίζει τις σχέσεις η ροπή είναι υπεραρκετός για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε λίγο πάνω από 11 δλ. και μια χαρακτηριστική άνεση στο ταξίδι, με φορτωμένο ή όχι αυτοκίνητο. Τα 130-140 χλμ./ώρα έρχονται και διατηρούνται «σβηστά», εμφανίζοντας στο trip ενδείξεις 4,6-4,7 λίτρων/100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες οι απαιτήσεις καυσίμου δεν ξεπερνούν τα 5,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή που μετά βίας συναντάς σε plug-in υβριδικά βενζινοκίνητα!
Ολοκληρωμένο στο δρόμο
Βενζινοκίνητο, ντίζελ ή υβριδικό, για όποιο Clio κι αν μιλάμε, κοινή συνισταμένη δεν παύει να είναι τα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε μια πανηγυρική έκφανση της γαλλικής σχολής.
Το αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενοχλώντας τους επιβάτες μόνο σε κομματιασμένα σημεία οδοστρώματος και άσφαλτο που θυμίζει τέτοια μόνο κατ’ όνομα. Η καμπίνα είναι επαρκέστατα απομονωμένη από θορύβους κινητήρα και αέρα, παρέχοντας ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον για ταξίδια, ενώ και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα.
Υπό πίεση δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος. Το αμάξωμα γέρνει ακριβώς όσο χρειάζεται για να φορτίσει την εξωτερική πλευρά και να ενισχύσει τη μηχανική πρόσφυση, η οποία ούτως ή άλλως είναι ατελείωτη με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Υποστροφή θα προκύψει μόνο αν σου πέσει τούβλο στο γκάζι εν μέσω φουρκέτας, ενώ η ουρά θα ελαφρώσει μόνο αν το επιδιώξεις και πάντα πανεύκολα ελεγχόμενη, μέσω του σωστά ζυγισμένου και ακριβούς συστήματος διεύθυνσης. Τα φρένα, τέλος, στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ.
(+) Κινητήρας, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός (-) Ελαφρώς τσιμπημένη τιμή, ταμπούρα πίσω (καθαρά αισθητικά)