Οι εξελίξεις τρέχουν με καταιγιστικό ρυθμό γύρω από το ρωσο-ουκρανικό μέτωπο, σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν από τους πρώτους κλάδους που πήραν μέτρα, άμα τη ανακοινώσει των στρατιωτικών επιχειρήσεων της Ρωσίας στα εδάφη της Ουκρανίας, με τις συνεπακόλουθες κυρώσεις πανταχόθεν να επιβάλλουν προσαρμογή από τους κατασκευαστές. Στα πλαίσια αυτά κινείται η απόφαση της Volvo, να απαγορεύσει την αποστολή και διάθεση αυτοκινήτων στη χώρα του Βλαδίμηρου Πούτιν μέχρι νεωτέρας!
Η είδηση ήρθε από τους ίδιους, τους Σουηδούς, οι οποίοι δήλωσαν: «Λόγω πιθανών κινδύνων στη διακίνηση αγαθών επί ρωσικού εδάφους, συναρτήσει και των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η Volvo Cars αναστέλλει την αποστολή και πώληση αυτοκινήτων στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας». Αυτό σημαίνει πως, ουσιαστικά, η Volvo αναστέλλει τη λειτουργία της εκεί, τουλάχιστον μέχρι να διευθετηθεί η κατάσταση στην Ουκρανία. Παρόμοια απόφαση είχε λάβει νωρίτερα και το τμήμα των φορτηγών/λεωφορείων, επίσης «παγώνοντας» τις αποστολές και τις πωλήσεις οχημάτων στη Ρωσική Ομοσπονδία.
Η σουηδική φίρμα εξάγει αυτοκίνητα στους Ρώσους όχι μόνο από την εγχώρια μονάδα της Τορσλάντα, στα βορειοδυτικά του Γκέτεμποργκ, αλλά και από τα εργοστάσια σε Κίνα και Η.Π.Α. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο το 2021, ταξινομήθηκαν στη Ρωσία 9.000 νέα Volvo. Πλέον, η αγορά καινούργιου XC40, XC60, XC90 ή Polestar καθίσταται αδύνατη για όποιον διαμένει στα 17,1 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα της ρωσικής επικράτειας.
Ανάλογες κινήσεις έχουν ήδη γίνει από τις VW, Renault και Nokian Tyres, που είτε κλείνουν είτε μεταφέρουν τις εργασίες τοπικών εργοστασίων, στον απόηχο της εισβολής στην Ουκρανία. Το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής πλήγμα αυτοκινητικού -κι όχι μόνο- περιεχομένου στη Ρωσία ήρθε από την BP, η οποία τερμάτισε μια 30ετή συνεργασία με τον κολοσσό των πετρελαιοειδών Rosneft.