Ford Focus RS MK3 και Mitsubishi Evo X έχουν δώσει πάμπολλες μάχες τόσο μεταξύ τους, όσο και με κάθε λογής supercar που κυκλοφορεί. Τα δυο τους, μαζί με το Subaru WRX STI, αποτελούσαν τους «Τρεις σωματοφύλακες» των πάλαι ποτέ rally replicas, πριν μείνει τελικά μόνο του το «Scoobie» να κρατάει τη σημαία.
Η τρίτη γενιά του Focus RS και η τελευταία του Evo δεν πρόλαβαν να αναμετρηθούν για πολύ καιρό εμπορικά, καθώς το Mitsubishi αποσύρθηκε λίγο καιρό μετά το λανσάρισμα του Ford. Παρόλα αυτά, σε δρόμους και πίστες τα «λένε» συνέχεια. Σε εργοστασιακό επίπεδο, το «Μπλε Οβάλ» έχει το πλεονέκτημα. Περισσότερα κυβικά (2.3 λίτρα αντί 2.0), σημαντικά μεγαλύτερη ισχύς (350 ίπποι και 440 Nm αντί 295 ίππων και 366 Nm), καλύτερα νούμερα επιτάχυνσης (0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ. αντί 5,4 δλ.) και αρκετά υψηλότερη τελική (270 χλμ./ώρα αντί 250), γέρνουν ξεκάθαρα την πλάστιγγα υπέρ του Focus.
Σε επίπεδο βελτιωμένων, αμφότερα έχουν κυκλοφορήσει αρκετά σε εκτελέσεις 450-500 ίππων. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, ωστόσο, το εργοστασιακό χάντικαπ υπέρ του Ford δεν καλύπτεται από το Mitsubishi. Η κόντρα που θα παρακολουθήσουμε το πιστοποιεί, με τα δυο τετρακίνητα «πυροβόλα» να κινούνται σε παραπλήσιους ρυθμούς όμως στο τέλος, να επικρατεί το αυτοκίνητο που έκανε μόδα τα συστήματα τετρακίνησης με Drift Mode.