Η μελέτη και ανάλυση της αξιοπιστίας ενός αυτοκινήτου είναι τόσο πολύπλευρη, ώστε πολλές φορές μπορεί να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις. Προς αποφυγή αυτών, ο γερμανικός φορέας TUV αναλύει τα δεδομένα των εξουσιοδοτημένων συνεργείων και εγχώριων ΚΤΕΟ, ώστε να συντάξει μια εμπεριστατωμένη αναφορά με τα πιο αξιόπιστα μοντέλα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Γερμανίας.
Τα αποτελέσματα προκύπτουν από τον εξονυχιστικό έλεγχο πολλών παραμέτρων, όπως συχνότητα εμφάνισης βλαβών, το πόσο σοβαρές είναι αυτές, στις πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα εμφανίζονται, ποια η χρονολογία του μοντέλου κλπ. Στο τέλος αξιολογείται το σύνολο των δεδομένων και απορρέει ένα ποσοστό εμφάνισης βλαβών. Όπως είναι φυσικό, όσο μικρότερο το ποσοστό τόσο πιο αξιόπιστο το δείγμα – και τούμπαλιν.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
Για το 2019 παρατηρείται αύξηση του μέσου όρου βλαβών στο 21,5% (μέχρι τον μήνα Οκτώβρη) -από 21,2% που ήταν το 2018 και 19,9% το 2017. Οι Γερμανοί αποδίδουν αυτή τη σταθερή μείωση της αξιοπιστίας στην αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν εκεί, ο οποίος πλέον βρίσκεται στα 9,5 χρόνια (εμείς είμαστε πάνω από τα 14, για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς). Προς αποσαφήνιση των αποτελεσμάτων, οι κατηγορίες χωρίζονται σε καινούργια (2-3 έτη), ελαφρώς μεταχειρισμένα (4-5 έτη) και ούτω καθεξής (6-7, 8-9 και 10-11 χρόνια).
Στα αυτοκίνητα 2-3 ετών, η Mercedes GLC εκθρόνισε την Porsche 911, η οποία μοιράζεται την 2η θέση με την SLC. Η GLC μάλιστα παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό γενικά, με μόλις 2,17%. Στην αντίπερα όχθη, συναντάμε τα Citroen Berlingo, Dacia Duster και Logan.
Για τα ελαφρώς μεταχειρισμένα (4-5 έτη), η 911 επανέρχεται στη «φυσική» της θέση, μπροστά από το Opel Mokka και τα Audi TT/Mercedes B-Class/SLK. Αντίθετα, τα SEAT Alhambra/VW Sharan και Chevrolet Spark βρίσκονται στις 3 τελευταίες θέσεις.
Τα μοντέλα 6ετίας-7ετίας έχουν και πάλι στην κορυφή την εμβληματική Porsche, με το Audi TT και τη Mercedes SLK να την ακολουθούν. Στον αντίποδα, συναντάμε τα Renault Kangoo, Dacia Logan και Chevrolet Spark.
Διαβάστε επίσης: Οι μάρκες με τις πιο πολλές βλάβες στα ηλεκτρικά
H 911 συνεχίζει το σερί της και στο «κοινό» 8-9 ετών, με το TT να συνεχίζει να την ακολουθεί και την BMW X1 να συμπληρώνει το βάθρο. Renault Kangoo, Dacia Logan και Chevrolet Matiz απαρτίζουν το ζημιάρικο podium.
Τέλος, στα 10ετίας η 911 με το TT κάνουν άλλη μια κατάληψη στις 2 πρώτες θέσεις, με το VW Golf Plus να ακολουθεί. Αναλόγως πράττουν τα Logan και Matiz στον πυθμένα της κατάταξης, με το Sharan οριακά μπροστά τους. Ιδιαίτερα για τους ιδιοκτήτες των Logan/Matiz, έχουν να κάνουν με το μεγαλύτερο ποσοστό βλαβών ανεξαρτήτως χρονολογίας, με 43,1%.