Το Kia Stonic ξεκαθαρίζει τις σπορτίφ προθέσεις του με την πρώτη ματιά: αιχμηρό μπροστινό μέρος, φαρδιά μετατρόχια, χαμηλή γραμμή οροφής για crossover (εν προκειμένω, με πολύ ταιριαστή διχρωμία), 17άρες ζάντες. Όλα προς όφελος της δυναμικής σχεδίασης και του ενθουσιώδους χαρακτήρα.
Περνώντας στην σύγχρονη καμπίνα των επιβατών με την οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να κυριαρχεί και τους χώρους να είναι πολύ καλοί για 4 ενήλικες, το Stonic, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, μπορεί εύκολα να καλύψει τις οικογενειακές μετακινήσεις. Ο δε χώρος αποσκευών των 352 λίτρων είναι βαθύς και εκμεταλλεύσιμος.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.6D 136PS AWD
Το Stonic πατάει με σιγουριά στο δρόμο, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σωστό βάρος, τα φρένα «ακούνε» στο τσίμπημα και εσύ βρίσκεσαι να κινείσαι με ρυθμό που μόνο σε crossover δεν αρμόζει. Η ακρίβεια του μπροστινού μέρους είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα του οχήματος, με το πίσω να έχει όλη την καλή διάθεση να περιστραφεί και να ενισχύσει το έργο, αλλά να συναντά τις αντιρρήσεις του ηλεκτρονικού «κηδεμόνα».
Σε αυτές τις συνθήκες εκτιμάς δεόντως τις αρετές του 1.0 T-GDI 120 PS, ο οποίος συνδυάζεται αρμονικά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται με ασφάλεια, έχοντας για σύμμαχο τα 172 Nm μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ. και τη διάθεση του τρικύλινδρου 1.000άρη να γεμίζει τις σχέσεις. Στο ταξίδι δεν θα ενοχλήσει με κραδασμούς ή κροταλίσματα, ενώ και η ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή.
Μέχρι να πιάσουμε τις στροφές της Π. Επιδαύρου, το trip computer έγραφε 6,8 λίτρα. Στις φιδίσιες διαδρομές και αξιοποιώντας το setup των γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου πίσω, μαζί με τα 120 άλογα του 1.000άρη T-GDI, ανέβηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ. για να σταθεροποιηθεί μέχρι την επιστροφή από το οδοιπορικό στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμη: Οδοιπορικό με 5 δημοφιλή SUV/Crossover
Σε κάθε περίπτωση, εκτιμήσαμε για ακόμα μία φορά και τα αστικά προσόντα του κορεατικού crossover, με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4.140 χλστ.), την ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης –με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, παρεμπιπτόντως- και το τιμόνι που «κόβει» να το βοηθούν στους ελιγμούς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 998, Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 120/6.000, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 172/1.500, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,3, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,8, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 147, Βάρος (κιλά): 1.185, Τιμή: 16.890 ευρώ
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS