Είναι γνωστό πως όταν η Tesla αποφασίσει να ανακοινώσει ή να υποσχεθεί επιδόσεις των νέων της μοντέλων, δεν φείδεται ενθουσιασμού. Το θέμα είναι ότι υπάρχει και η αντίστοιχη υποδομή για να υποστηρίξει τα εκάστοτε λεγόμενα. Μια ματιά σε ένα από τα δεκάδες video που έχουν κυκλοφορήσει και δείχνουν το Model S να «δικάζει» σχεδόν οποιοδήποτε supercar στηθεί δίπλα του, αρκεί για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο. Τώρα, όμως, οι Αμερικανοί πηγαίνουν σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο.
Δείτε ακόμα: Tesla αξίας 80.000 με έλεγχο ποιότητας για κλάματα
Mε την παρουσίαση της 2ης γενιάς του Roadster, είχαμε τις διόλου βαρύγδουπες δηλώσεις από τον Elon Musk περί «ταχύτερου αυτοκινήτου στον πλανήτη», βασιζόμενος στον εξωπραγματικά χαμηλό χρόνο που απαιτείται για το 0-100 (μόλις 1,9 δλ.) και το 0-160, αλλά και την «κοντράδικη» μέτρηση για το 0-400 μέτρα (ένα απίστευτο 4,2 δλ. στην πρώτη κι ένα εξίσου «εξωγήινο» 8,8 δλ. για την δεύτερη περίπτωση). Γνωστοί ήταν και οι ισχυρισμοί για τελική 400 χλμ./ώρα (και περισσότερο), όμως τώρα «έπεσε στο τραπέζι» το πιο φλέγον ζήτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: η αυτονομία. Η οποία, σύμφωνα με τους Αμερικανούς, φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα! Για να αντιληφθούμε την έκταση του υποσχόμενου επιτεύγματος, πρέπει να δούμε απλά τα γεγονότα: αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων, επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα ταχύτερα από Formula 1, φτάνει τα 400 χλμ./ώρα τελικής και μπορεί να ταξιδέψει Αθήνα-Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει στην πρωτεύουσα με μία και μόνο φόρτιση. Ακούγεται απίστευτο; Κάπου κοντά κινείται η πραγματικότητα, εκμεταλλευόμενη τα γνωστά μας «ψιλά γράμματα».
Ας ξεκινήσουμε από την ιπποδύναμη. Επισήμως δεν ανακοινώνεται κάποιο νούμερο ακόμα, αλλά με δεδομένο πως το Model S P100D στο Ludicrous Mode φτάνει τα 760 άλογα και το νέο Roadster θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα επιπλέον (ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανά άξονα το Model S, 2 πίσω 1 εμπρός το Roadster), οι 1.000 ίπποι θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι. Κάτι που επιβεβαιώνουν και πηγές μέσα από την Tesla. Αυτό που επίσης επιβεβαιώνουν είναι πως, σε αντίθεση με μια Bugatti Chiron που μπορεί να «πιάσει» τα 420 χλμ./ώρα της τελικής και να κινείται εκεί μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ (κάπου στα 8 λεπτά δηλαδή), το Roadster θα φτάνει τα 400 χλμ./ώρα αλλά για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, καθώς η απόδοση θα μειώνεται αυτόματα προκειμένου να μην υπερθερμανθούν οι ηλεκτροκινητήρες, αλλά και να μην αλλοιωθούν τα στοιχεία της συστοιχίας των μπαταριών ισχύος 200 kWh.
Διαβάστε επίσης: Περισσότερα άλογα για λίγα δευτερόλεπτα! Πως γίνεται;
Με δυο λόγια, τα 400 χλμ./ώρα μπορεί να είναι απολύτως εφικτά, όμως μετά το αυτοκίνητο θα μπαίνει σε ένα «reserved mode» θα μπορούσαμε να πούμε. Το αυτονόητο ισχύει και για την αυτονομία. Τα 1.000 χιλιόμετρα φαντάζουν άπιαστος στόχος, με την Tesla να υποστηρίζει πως είναι εφικτά, αλλά μόνο σε «ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου». Όπερ σημαίνει 115 χλμ./ώρα -όσο είναι το ανώτατο όριο στις Η.Π.Α.- χρησιμοποιώντας το πολύ 100 από τους 1.000 ίππους (ή αλλιώς το 1/10 της συνολικής ισχύος). Οπότε ένας αριθμός της τάξης των 500 ή 600 χιλιομέτρων σε γρήγορη οδήγηση είναι πιο ρεαλιστικός και εξίσου σημαντικός, αλλά σχεδόν στο μισό από τη λεζάντα των 1.000 χιλιομέτρων.
Όπως και να ‘χει, το νέο Tesla Roadster αποτελεί ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της επόμενης διετίας (το 2020 αναμένονται οι πρώτες παραδόσεις) – ενδεχομένως και το μακρινού μέλλοντος.