Σε κάθε αυτοκίνητο η σωστή εκκίνηση αλλά και σβήσιμο του κινητήρα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία και μακροζωία του, καθώς και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Τόσο τις κρύες μέρες του χειμώνα όσο και τις πολύ ζεστές του καλοκαιριού καλό είναι να γίνεται σωστό ζέσταμα και κρύωμα του κινητήρα. Επίσης, υπάρχουν ορισμένα σημεία που χρειάζονται προσοχή από όλους τους οδηγούς.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να μη χαλάσει γρήγορα ο καταλύτης και το φίλτρο DPF των ντίζελ
Προθέρμανση του κινητήρα
Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ξεκινήστε να οδηγείτε αργά, αφήνοντας τον κινητήρα να λειτουργεί στις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές. Μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις για τα πρώτα χιλιόμετρα. Περιμένετε μέχρι να αρχίσει να κινείται η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα. Αν δεν υπάρχει δείκτης θερμοκρασίας υπολογίστε ομαλές επιταχύνσεις τα περίπου πέντε πρώτα λεπτά. Είναι άσκοπο να αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί για κάποια λεπτά και το αυτοκίνητο να είναι ακινητοποιημένο.
Σβήσιμο του κινητήρα
Πριν ακινητοποιήσετε πλήρως το αυτοκίνητο για να σταθμεύσει, καλό είναι να μη σβήσετε αμέσως τον κινητήρα, ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Αφήστε τον κινητήρα να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του μοτέρ. Κάτι που συνιστούν και οι κατασκευαστές για τους τούρμπο κινητήρες, αλλά και για τους ατμοσφαιρικούς.
Τι να αποφύγετε
• Μην προσπαθείτε να ζεστάνετε τον κινητήρα με το αυτοκίνητο σταματημένο να λειτουργεί στο ρελαντί γιατί ζεσταίνεται πολύ αργά κάτω από αυτές τις συνθήκες, αυξάνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
• Το μαρσάρισμα πριν σβήσετε τον κινητήρα είναι ανώφελο, προκαλεί περιττή κατανάλωση καυσίμου και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα, ιδιαίτερα σε κινητήρες εφοδιασμένους με υπερσυμπιεστή.
• Απαγορεύεται να βάζετε μπροστά τον κινητήρα κυλώντας το αυτοκίνητο με σπρώξιμο, τράβηγμα, ή κατέβασμα σε κατηφόρα (εφόσον εφοδιάζεται με καταλύτη). Αυτές οι ενέργειες μπορεί να προκαλέσουν τη ροή υγρού καυσίμου μέσα στον καταλύτη και να τον καταστρέψουν.
Διαβάστε ακόμα: Τι σημαίνουν οι ενδείξεις και η ετικέτα στα ελαστικά