Με το Captur, η Renault εισέρχεται για πρώτη φορά στην ολοένα και πιο δημοφιλή και συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία των μικρών crossover, συνδυάζοντας στοιχεία από τα SUV, τα πολυχρηστικά και τα χάτσμπακ σε ένα πετυχημένο «μείγμα», το οποίο προσελκύει το ενδιαφέρον με τη μοντέρνα και κομψή του σχεδίαση. Παρά το γεγονός ότι το Captur βασίζεται στην πλατφόρμα του Clio δεν παρουσιάζει με αυτό καμία σχεδόν ομοιότητα τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό και διαθέτει τη δική του έντονη προσωπικότητα.
Το διαστάσεων ΜxΠxY: 4,12×1,77×1,57μ. αμάξωμα του Captur, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), που του επιτρέπει να κινηθεί και σε πατημένα εκτός δρόμου κομμάτια όπου θα «έβρισκαν» τα πιο χαμηλά μικρά αυτοκίνητα, ενώ οι ακροβολισμένοι στα άκρα τροχοί (μεταξόνιο 2,6 μ.) ευνοούν και τους χώρους.
Από πλευράς κινητήρων, το Captur προσφέρεται με τους βενζίνης 0.9 TCe 90 hp, 1.2 TCe 120 hp μόνο με το αυτόματο EDC κιβώτιο και με το ντίζελ 1.5 dCi με 90 ίππους. Οι τιμές ξεκινούν αντίστοιχα από 14.250, 18.950 και 17.700 ευρώ αντίστοιχα, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης από την αρχική έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το Captur 1.5 dCi 90 PS Expression με τιμή από 19.570 ευρώ, ωστόσο να σημειώσουμε ότι η Renault προσφέρει δώρο το όφελος απόσυρσης και δίνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.
Πρακτικό και ευρύχωρο αλλά με περιθώρια βελτίωσης στην ποιότητα
Στο εσωτερικό του Captur η σχεδίαση είναι σύγχρονη αλλά κάπως μουντή με τους γκρι και μαύρους χρωματισμούς, όμως η Renault δίνει τη δυνατότητα πολλών επιλογών εξατομίκευσης με χρήση πιο ζωηρών αποχρώσεων και μοτίβων. Ενδιαφέρουσα αισθητική έχει ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και η πλατιά κεντρική κονσόλα. Από πλευράς εργονομίας το μόνο στοιχείο που μας μπέρδευε συνεχώς είναι το περιστροφικό χειριστήριο του ηχοσυστήματος, το οποίο χρησιμοποιείται για την αλλαγή των σταθμών και όχι την ρύθμιση της έντασης. Πολύ καλή είναι πιο ψηλή κατά 10 εκατοστά -σε σχέση με το Clio- θέση οδήγησης με το αναπαυτικό κάθισμα, αλλά όσον αφορά στην ορατότητα οι εμπρός φαρδιές κολόνες περιορίζουν εν μέρει το οπτικό πεδίο ειδικά στις στροφές.
Στον τομέα της ποιότητας, το Captur έχει περιθώρια βελτίωσης. Στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε για περίπου 900 χιλιόμετρα, παρατηρήσαμε μικροτριγμούς από διάφορα σημεία της καμπίνας. Παράλληλα έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, των οποίων η υφή ειδικά στις πόρτες παραπέμπει περισσότερο σε μοντέλο της Dacia παρά της Renault.
Από πλευράς χώρων, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα νιώσουν πολύ άνετα, όπως και οι πίσω αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια. Την χρηστικότητα αυξάνει το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει την χωρητικότητα του πολύ ικανοποιητικού πορτ μπαγκάζ από τα 377 έως τα 455 λίτρα. Επιπλέον οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ καινοτόμο σχεδιασμό έχει το συρτάρι Easy Box αντί για το κλασικό ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού με τη μεγάλη χωρητικότητα των 11 λίτρων.
Ευχάριστο, άνετο και ασφαλές στην οδήγηση
Πολύ καλά στοιχεία προσφέρει κατά την οδήγηση το Captur, αφού συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευκολία στους χειρισμούς. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω με αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός – πίσω καταφέρνει και απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως διαδρομής. Στις ευθείες παραμένει ασφαλές και σίγουρο ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς και στις στροφές ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράζει ο οδηγός, εμφανίζοντας λογικές κλίσεις. Επίσης το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακριβές, έχει σωστό βάρος όσο αυξάνεται η ταχύτητα και ελαφρύ όσο χρειάζεται για τους ελιγμούς στην πόλη.
Εξαιρετικά οικονομικός ο 1.5 dCi 90 hp και με χαμηλό θόρυβο
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Captur ανήκει ο ντίζελ κινητήρας των 1.5 λτ. με 90 ίππους και 220 Nm ροπής, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, χαρίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Κατά τη διάρκεια των περίπου 900 χλμ. που καλύψαμε σε ταξίδι δεν χρειάστηκε ανεφοδιασμός καυσίμου, ενώ το trip computer έδειξε μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και άλλα 180 περίπου χλμ. αυτονομίας. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά ισχύος, επιταχύνει με άνεση το αυτοκίνητο εν κινήσει, έχει πολύ χαμηλό θόρυβο και σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς. Για έως 10% περισσότερη οικονομία σε καύσιμο, υπάρχει η επιλογή ECO μέσω του μπουτόν δίπλα από το χειρόφρενο. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται αισθητά η απόδοση του κινητήρα για πιο ήπιες επιταχύνσεις κάτι που δεν ενοχλεί ιδιαίτερα κατά την κίνηση στην πόλη, όχι όμως και σε ρυθμούς ταξιδιού όπου αργεί αισθητά να επιταχύνει σε μια προσπέραση. Τέλος, θετικός είναι ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις 5 σωστά σε διάταξη σχέσεις, αφού δεν αφήνει τον κινητήρα να κρεμάσει, ενώ διατηρεί χαμηλά τις στροφές σε γρήγορους ρυθμούς (π.χ. 2.500 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα). Μέτριο σε αίσθηση το πεντάλ των φρένων αλλά με καλή αποτελεσματικότητα, αν και στους πίσω τροχούς ίσως δεν έπρεπε να υπήρχαν ταμπούρα.
(+) Σχεδίαση, άνεση, οδική συμπεριφορά, πρακτικότητα, χώροι, κινητήρας, κατανάλωση
(-) Ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό, εργονομία ηχοσυστήματος, αίσθηση φρένων