Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει μεγάλο βάρος της εξέλιξης και των επενδύσεών τους στην ηλεκτροκίνηση, είτε πρόκειται για υβριδικά, plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, τα 100% ηλεκτρικά, αλλά και τα υβριδικά με πρίζα έχουν υψηλό κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια κόστος αγοράς, ενώ ειδικά τα ηλεκτρικά έχουν και το βασικό μειονέκτημα της μικρής αυτονομίας.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla 1.8 Hybrid Vs VW Golf 1.5 TSI
Στην Ευρώπη ήδη διατίθενται αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, όμως στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης, τόσο σε αριθμό μοντέλων, όσο και πωλήσεων βρίσκεται με Κίνα. Εκεί προσφέρει και η VW μια ευρεία γκάμα μοντέλων, μεταξύ των οποίων είναι και το άγνωστο για την Ευρώπη, e-Lavida, η ηλεκτρική έκδοση του μικρομεσαίου σεντάν Lavida.
Το e-Lavida βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW και έχει μήκος 4.670 χλστ., πλάτος 1.806 χλστ., ύψος 1.474 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 37,2 kWh, που προσφέρουν αυτονομία 278 χιλιομέτρων με τον κύκλο NEDC. Πράγμα που σημαίνει ότι σε πραγματικές συνθήκες κίνησης η αυτονομία θα είναι μικρότερη. Οπότε η πραγματοποίηση ενός όχι και τόσο μακρινού ταξιδιού, δεν μπορεί να γίνει χωρίς στάση για φόρτιση, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και λειτουργεί ο κλιματισμός.
Δείτε ακόμα: Ποια τεχνολογία της Porsche είχε το VW Corrado;
Η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της σε 40 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή ή σε 5,5 ώρες με wallbox. Ο ηλεκτροκινητήρας του VW e-Lavida έχει ισχύ 136 ίππων και 290 Nm ροπής (όσο και του e-Golf) και προσφέρει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.
Παρά τις πληθωρικές του διαστάσεις και το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e-Lavida διατίθεται στην Κίνα στην πολύ χαμηλή τιμή των 148.900 γουάν (τρέχουσα ισοτιμία είναι 18.115 ευρώ). Ενδεικτικά, στην Κίνα, το T-Cross 280 TSI R-Line (1.4Τ 150 PS) πωλείται 150.900 γουάν (18.360 ευρώ), ενώ το e-Golf ξεκινά από 240.800 γουάν (29.300 ευρώ). Όσο για την Ελλάδα, το φθηνότερο ηλεκτρικό VW, το μίνι e-up! κοστίζει από 23.750 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο VW Tiguan;