Μια μάχη γιγάντων! Κι αυτό γιατί αμφότερα τα μοντέλα προέρχονται από κατασκευαστές οι οποίοι κοντράρονται σε κάθε κατηγορία που έχουν παρουσία. Αυτή τη φορά βάζουμε στο ζυγό δυο δημοφιλή μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα, το 8ης γενιάς VW Golf και το 12ης γενιάς Toyota Corolla σε εκδόσεις με παραπλήσια τιμή και απόδοση.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid vs Toyota C-HR Hybrid
Ξεκινώντας με το πιο φρέσκο VW Golf που κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό στους ελληνικούς δρόμους, προσφέρεται από 20.200 ευρώ για την έκδοση Life με τον 1.0 TSI κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων. Για το 1.500άρι στην ίδια εξοπλιστική έκδοση η τιμή κτήσης ξεκινάει από τα 21.700 ευρώ για τους 130 ίππους και από 22.500 ευρώ για τα 150 άλογα.
Στον αντίποδα, το μοντέλο της Toyota δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο παγκοσμίως και με ιστορία 53 ετών μέχρι σήμερα, έχοντας ξεπεράσει τα 46 εκατομμύρια οχήματα σε πάνω από 150 χώρες. Με το όνομα «Auris» να αποτελεί παρελθόν, η Toyota λανσάρισε ξανά ως Corolla το 5θυρο και το στέισον βάγκον, διατηρώντας παράλληλα και το σεντάν Corolla. Η υβριδική έκδοση με τον 1.8 λτ. κινητήρα των 122 ίππων που συγκρίνουμε με το νέο Golf, ξεκινάει από τα 21.300 ευρώ (20.800 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά).
Με δυναμική όψη
Το VW Golf 8ης γενιάς δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη των προηγούμενων μοντέλων. Ποια ήταν αυτή; Μα φυσικά κάθε νέα γενιά απλά να αποτελεί μια μικρή σχεδιαστική εξέλιξη της προηγούμενης. Κάτι που το Corolla ευτυχώς δεν το ενστερνίζεται και μας προσφέρεται με την πλέον δυναμική εμφάνιση από την αρχή της καριέρας του. Εν προκειμένω η hatchback έκδοση του Corolla, παρουσιάζει έντονο αισθητικά ενδιαφέρον, μιας και ξεχωρίζει με τον αρμονικό συνδυασμό των αιχμηρών γραμμών και των καμπύλων επιφανειών του αμαξώματος. Την σπορτίφ εμφάνιση συνθέτουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα και οι μυώδεις προφυλακτήρες. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), το νέο Corolla διαθέτει σημαντικά αυξημένη ακαμψία κατά 60% και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλιοστά.
Το VW Golf από την άλλη, παρουσιάζει το πλέον δυναμικό εμπρόσθιο μέρος, από τα όσα Golf έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής. Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα φτάνουν σχεδόν μέχρι τα φτερά, ενώ τα LED φώτα ημέρας δημιουργούν μια νοητή ένωση με την χρωμιωμένη λωρίδα της μάσκας, φτάνοντας μέχρι το σήμα της VW. Στο προφίλ κυριαρχεί η χαρακτηριστική πίσω κολόνα – σήμα κατατεθέν όλων των Golf, ιδιαίτερα από το MK3 και μετά-, ενώ στο πίσω μέρος οι συγκινήσεις είναι ακόμα λιγότερες και περιορίζονται στην ολόγραφη ονομασία του μοντέλου κάτω από το σήμα της VW, που ανοίγει και το πορτμπαγκάζ.
Διαβάστε επίσης: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Στον τομέα των διαστάσεων τώρα, το Corolla έχει ένα μικρό προβάδισμα μιας και είναι πιο μακρύ χάρη στα 4.370 χλστ. μήκους της, έναντι των 4.284 χλστ. του Golf. Μεγάλη διαφορά υπέρ του Corolla υπάρχει και στο μεταξόνιο το οποίο αγγίζει τα 2.640 χλστ. έναντι των 2.619 χλστ. του Golf. Όμως αυτή η διαφορά υπέρ του Toyota δεν έχει ανάλογα θετικό αντίκτυπο σε χώρους.
Πιο high tech και ευρύχωρο στο εσωτερικό του Golf
Έχοντας τα δυο μοντέλα δίπλα – δίπλα και παρατηρώντας το εσωτερικό τους, διαπιστώνει κανείς πως αμφότερα φέρουν πάνω τους την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε από το Golf, γιατί η καμπίνα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από το εξωτερικό του αμαξώματος. Στο εσωτερικό λοιπόν του γερμανικού μικρομεσαίου, οι σχεδιαστές τόλμησαν και προσφέρουν στο αγοραστικό κοινό ένα ταμπλό που βρίθει τεχνολογίας. Τα πρώτα επιφωνήματα ενθουσιασμού θα ακουστούν για το σύνολο πίνακας οργάνων και οθόνη ελέγχου infotainment, συνδυασμός που δημιουργεί το πλέον εντυπωσιακό ταμπλό στη μικρομεσαία κατηγορία.
Οι 10 ίντσες του Digital Cockpit ενώνονται με τις 8,25 του συστήματος πολυμέσων, συνθέτοντας μια ψηφιακή πανδαισία. Όμως, η τεχνολογική έξαρση συνεχίζεται και στη υπόλοιπη καμπίνα, εκεί όπου όλα τα χειριστήρια πλέον ανταποκρίνονται στην αφή. Βέβαια η τόση τεχνολογία έχει και μερικά μειονεκτήματα, μιας και ο χειρισμός επιμέρους λειτουργιών απαιτεί εξοικείωση και σίγουρα κάποιοι θα νοσταλγήσουν τα κλασικά χειριστήρια. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, με χορταστικό αφρώδες πλαστικό να χρησιμοποιείται στην μεγαλύτερη επιφάνεια ταμπλό και θυρών.
Δείτε ακόμα: Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI
Εντυπωσιακή όμως είναι κι η καμπίνα του Corolla, όπου γενικότερα ο σχεδιασμός διακρίνεται για τις καθαρές γραμμές. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει στο κέντρο του ταμπλό η μεγάλη εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch, όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Επίσης, στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί οθόνη TFT 7 ιντσών (4,2 ιντσών στις εκδόσεις Live και Eco) με επιπλέον ενδείξεις, ενώ εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα. Γενικότερα η κατασκευή της καμπίνας είναι ποιοτική, μιας και γίνεται χρήση μαλακών υλικών, με την συναρμογή και το φινίρισμα να είναι υπεράνω κριτικής.
Στον τομέα των χώρων το Golf έχει ξεκάθαρο προβάδισμα, ειδικά στο πίσω τμήμα της καμπίνας. Στο γερμανικό αυτοκίνητο υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, όχι όμως και στο Corolla, όπου ο χώρος για τα πόδια είναι λίγος. Επίσης, το Golf έχει μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ 381 λτ., έναντι 361 λτ. το Corolla.
Επιδόσεις 1.5 TSI και κατανάλωση 1.8 Hybrid
Μηχανολογικά τώρα οι δυο εταιρείες ενσωματώνουν διαφορετικές τεχνολογίες με έναν κοινό στόχο όμως: Επιδόσεις σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το νέο VW Golf για να πετύχει τον παραπάνω στόχο βασίζεται σε μια γνωστή συνταγή, που δεν είναι άλλη από τον ΤSI κινητήρα με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Έτσι κάτω από το καπό βρίσκουμε ένα 1.500άρι turbo μοτέρ με 130 ίππους και 200 Nm ροπής, νούμερα που κινούν με άνεση το γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο. Βέβαια για να είμαστε ακριβείς μετά τις 2.200 σ.α.λ. ο κινητήρας ξυπνάει, με το τράβηγμα να μην ενθουσιάζει από χαμηλά. Σε ότι αφορά τα απόλυτα νούμερα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,2 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 214 χλμ./ώρα. Παρά τα άκρως ικανοποιητικά νούμερα επιδόσεων, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια του συγκριτικού μας βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
Το Corolla στη νέα του γενιά προσφέρεται με 2 υβριδικές εκδόσεις, 122 και 180 ίππων. Το υβριδικό σύνολο του μοντέλου του συγκριτικού μας, αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,9 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα και οι εκπομπές CO2 είναι 76-83 γρ./χλμ. Όλα καλά, αλλά αυτό που θα ενοχλήσει (παρά το ότι έχει μειωθεί συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά), είναι ο θόρυβος του κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση ή για να διατηρήσει τους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο, αφού το μοτέρ δουλεύει σε υψηλές στροφές. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση, με μόλις 5,3 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να διανύσει εκατοντάδες μέτρα με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά σε επίπεδους δρόμους και με προσεγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.
Άνετα και τα δύο – καλύτερη αίσθηση το Golf
Ξεκινώντας με το υβριδικό Corolla, κάνει ξεκάθαρο από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει κανείς ότι έχει βελτιωθεί αισθητά συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα. Κύριοι υπεύθυνοι για αυτή τη βελτίωση είναι η νέα πλατφόρμα TNGA και οι κατάλληλα ρυθμισμένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις. Έτσι το Corolla Hybrid είναι ασφαλές, χωρίς να θυσιάζει τίποτα από την ευκολία στη χρήση και την ευελιξία. Τουναντίον ο οδηγός απολαμβάνει επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου ακόμα κι υπο πίεση σε εξαιρετική αναλογία. Επίσης εντυπωσιάζεται κάθε φορά που περνά από κάποια ανωμαλία του δρόμου με την απορροφητικότητα της ανάρτησης και την ηχομόνωση. Οι κλίσεις βέβαια στις στροφές κι η ραθυμία του υβριδικού συστήματος κίνησης και του κιβωτίου, θυμίζουν στον οδηγό πως δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force 125 HP
Το VW Golf εξακολουθεί και στη νέα του γενιά να προσφέρει premium ποιότητα κύλισης και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Χωρίς να χάνει τη σφικτή, στιβαρή αίσθηση που βγάζει η ανάρτηση και το MQB πλαίσιό του, το νέο Golf περνά απροβλημάτιστα πάνω από κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος. Το τιμόνι βαραίνει ισορροπημένα όσο αυξάνεται η ταχύτητα, προσφέροντας την αυτοπεποίθηση που θέλει ο οδηγός στα πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Εξίσου καλό είναι και σε δρόμο με στροφές, χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται σπορτίφ. Η απόσβεση των ανωμαλιών γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω (πολλαπλοί σύνδεσμοι στις εκδόσεις άνω των 150 ίππων). Στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά κι αν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι, τότε το Golf θα ανοίξει την τροχιά του. Τότε θα επέμβει -ολίγον απότομα- το ESP και θα επιβάλλει την τάξη. Τουλάχιστον τα φρένα εντυπωσιάζουν τόσο με την αίσθηση όσο και με την αποτελεσματικότητά τους.
Συμπέρασμα: Πιο ολοκληρωμένο το Golf
Δυο ονόματα που έχουν κυριαρχήσει στην σύγχρονη αυτοκινητιστική ιστορία. Δυο αυτοκίνητα που στο πέρασμα των ετών έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά, αλλά εξακολουθούν να προσφέρουν στο αγοραστικό κοινό όλα εκείνα για τα οποία έχουν αγαπηθεί. Το Toyota Corolla έχει αποκτήσει μια πιο δυναμική και νεανική εμφάνιση, ενώ στο σημείο που κερδίζει το Golf είναι σε κατανάλωση. Από την άλλη πλευρά το VW Golf είναι πιο ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, καθώς προσφέρει πιο άνετους χώρους, είναι καλύτερο στο δρόμο, έχει πιο high-tech εσωτερικό και είναι πλούσια εξοπλισμένο από την πρώτη έκδοση.
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 PS
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, άνεση στην οδήγηση
(-) Χώροι στο πίσω κάθισμα, οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση
VW Golf 1.5 TSI 130 PS
(+) Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ευρυχωρία, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, φρένα, εξοπλισμός
(–) Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εργονομία
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Corolla Hybrid 1.8 122 PS | Golf 1.5 TSI 130 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 | 1.498 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | e-CVT | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 98/5.200 | 130/5.000-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/3.600 | 200/1.400 – 3.000 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 50 | – |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 163 | – |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | 122 | – |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 | 9,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 214 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,3 – 3,6 | 5,2 |
Βάρος (κιλά) | 1.285 | 1.205 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Corolla Hybrid 1.8 122 PS | Golf 1.5 TSI 130 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.370 | 4.284 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.790 | 1.789 |
Ύψος (χλστ.) | 1.435 | 1.491 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.640 | 2.619 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 | 381 |
Κατανάλωση – Κόστη | Corolla Hybrid 1.8 122 PS | Golf 1.5 TSI 130 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,3 | 7,4 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 900 € | 1.257 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 76 – 83 | 108 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0€ | 105,84€ |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Corolla Hybrid 1.8 122 PS | Golf 1.5 TSI 130 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας φώτων | • | • |
Αερόσακοι | 7 | 8 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8 ιντσών | Οθόνη 8,25 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | ο |
Ζάντες αλουμινίου | ο | • |
Τιμή από (ευρώ) | 21.300 | 21.700 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,416 €/λτ.