To μικρομεσαίο σπορ κουπέ 2+2 θέσεων VW Corrado, που λανσαρίστηκε το 1988 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1995, οι περισσότεροι σίγουρα το γνωρίζετε. Ενδεχομένως, να το έχετε πετύχει και στο δρόμο. Ότι η Porsche έκανε «λάντζα» στις εταιρίες του VW Group –μεταξύ άλλων, καθώς είχε συνεργαστεί ακόμα και με τη Lada– κατά τη διάρκεια των δεκαετιών 80 και 90, επίσης είναι μια δεδομένη συνθήκη. Οπότε, η συμβολή του Τσουφενχάουζεν στην εξέλιξη του Corrado δεν προξενεί εντύπωση.
Μεταξύ του Seat Ibiza «System Porsche» και του Audi RS 2, οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρίας έτειναν χείρα βοηθείας στους συναδέλφους της VW. Όχι σε θέμα στησίματος ή κινητήρα, όπως συνήθιζαν στις περισσότερες συνεργασίες τους, αλλά στην αεροδυναμική. Το Corrado μπορεί να βασιζόταν στο πάτωμα του Golf MK2, όμως εμφανισιακά φαινόταν -και ήταν- πιο σύγχρονο ακόμα και από το Golf 3ης γενιάς. Η προσοχή στο σχεδιασμό έφτανε μέχρι τα παράθυρα, που ήταν σχεδόν μια ευθεία με τις πόρτες. Δεν σχημάτιζαν, δηλαδή, μεγάλη διαφορά στην επιφάνεια, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή διέλευση του αέρα.
Διαβάστε επίσης: O διαχρονικός (αερο)δυναμισμός του Opel Calibra
Παρά το σχεδόν κάθετο μούτρο, το γερμανικό κουπέ εμφάνιζε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32. Συν τις άλλοις, στο χαρακτηριστικό πίσω μέρος, φιλοξενείτο ένα ενεργό spoiler! Η αεροτομή εκτείνονταν αυτόματα στα 100 χλμ./ώρα (στα 72 χλμ./ώρα -45 μίλια/ώρα- για τη Βόρειο Αμερική) και επέστρεφε στη θέση του στα 25 χλμ./ώρα. Φυσικά, υπήρχε η δυνατότητα ενεργοποίησης κατά βούληση του οδηγού, μέσα από τον ανάλογο διακόπτη στο ταμπλό.
Η πατέντα του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου spoiler έγινε πασίγνωστη από την Porsche, όταν λάνσαρε την 964 στις αρχές του 1989. Το Corrado όμως, πρόλαβε να κάνει πρεμιέρα λίγους μήνες νωρίτερα. Οπότε, τυπικά, η 2η γενιά 911 δανείστηκε την τεχνολογία της VW!
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;
Ουσιαστικά πάντως, η Porsche ασχολούνταν με την εξέλιξη ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων από τα τέλη της δεκαετίας του 60. Οι μηχανικοί της VW άντλησαν πληροφορίες από αυτούς της Porsche, για την προσαρμογή της αεροτομής που οι δεύτεροι ετοίμαζαν για την 964. Το Τσουφενχάουζεν δεν κατηγόρησε ποτέ ευθέως το Βόλφσμπουργκ για αντιγραφή -προφανώς γιατί δεν το «έπαιρνε»- μένοντας σε μια απλή διατύπωση, του στυλ «τα δυο μοντέλα παρουσιάστηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα πάνω-κάτω, οπότε δεν έχει σημασία ποιος ήταν πρώτος».
Διαβάστε επίσης: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως αρχικά ο διάδοχος του πρώτου Scirocco ήταν διαθέσιμος με δυο μοτέρ 1.8 λίτρων. Στην ατμοσφαιρική μορφή είχαμε τον 16βάλβιδο του Golf GTI, απόδοσης 136 ίππων στις 6.300 σ.α.λ. και 162 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 9,1 δλ. και η τελική έφτανε στα 210 χλμ./ώρα. Στην υπερτροφοδοτούμενη μορφή, αναλάμβανε ο κομπρέσορας της G-Lader του Golf G60. Οι 160 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και τα 225 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ήταν αρκετά για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και μια τελική 225 χλμ./ώρα. Το 1991 προστέθηκαν δύο ακόμα μηχανικά σύνολα, ένα 2.0 λτ. με 136 ίππους και το κορυφαίο εξακύλινδρο VR6 των 2.9 λτ. και 190 ίππων. Το 1993 ήρθε κι ένας ακόμα 2λιτρος κινητήρας με 115 ίππους.
Δείτε ακόμα: «Εμφύλιος» μεταξύ Audi S2 και VW Corrado (+video)