Τα SUV έχουν κυρίαρχη θέση στην αγορά του αυτοκινήτου, αφού σχεδόν 1 στα 3 μοντέλα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Βέβαια, υπάρχουν οι υποκατηγορίες των μικρών, μικρομεσαίων, μεσαίων και πολυτελών SUV, μεταξύ των οποίων περισσότερες πωλήσεις συγκεντρώνουν τα μικρομεσαία SUV (C-SUV).
Δείτε ακόμα: Νέο VW Tiguan και έκδοση R με 320 ίππους
Τώρα, οι προτάσεις αγοράς που υπάρχουν είναι πάρα πολλές, αφού κάθε εταιρεία έχει δύο, τρεις ή και περισσότερους εκπροσώπους. Γυρνώντας το χρόνο πίσω μια δεκαετία και λίγο παραπάνω, θα δούμε ότι τα SUV που υπήρχαν μετριόνταν στα δάκτυλα, όπως και τα πιο σκληροτράχηλα 4×4, που σήμερα αποτελούν «είδος» υπό εξαφάνιση.
Δείτε ακόμα: Opel Grandland X 1.5D VS VW Tiguan 1.6 TDI
Το 2007, η VW με την παρουσίαση του Tiguan έφερε τα πάνω κάτω και τάραξε τα νερά στην κατηγορία. Το πρώτο μικρομεσαίο SUV της γερμανικής μάρκας καλούνταν τότε να αντιμετωπίσει πολλά εδραιωμένα ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως ήταν για παράδειγμα το Toyota RAV4, το Suzuki Grand Vitara, το Nissan Qashqai, το Nissan X-Trail, το Kia Sportage, το Hyundai Tucson κ.λπ. Το Tiguan 1.4 TSI 150 PS δεν άργησε να γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές, αφού είχε και δύο σημαντικά όπλα, έναντι του ανταγωνισμού. Το ένα ήταν ο πολύ πιο βατός φορολογικά 1.400άρης κινητήρας με ισχύ αντίστοιχη ή και υψηλότερη από τους 2λιτρους ατμοσφαιρικούς του ανταγωνισμού και το άλλο ήταν η τιμή. Με 26.950 ευρώ ήταν πολύ φθηνότερο από ανταγωνιστικά μοντέλα παραπλήσιας ισχύος, ενώ από την πρώτη κιόλας έκδοσή του ήταν πλούσια εξοπλισμένο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Τότε που τα turbo μηχανικά σύνολα μικρής χωρητικότητας βρίσκονταν ακόμα στα σπάργανα, φαινόταν παράξενο σε πολλούς, όταν άκουγαν ότι διέθετε 1.400άρι μοτέρ, αντί 2λιτρου ή έστω 1.6 λτ. Ωστόσο, ο Twincharged των 1.4 λτ. με τους 150 ίππους, τα 240 Nm ροπής και την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ., δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα σε δύναμη, συγκριτικά με τους «ατμοσφαιρικούς» αντιπάλους του. Σήμερα, η πλειοψηφία των SUV που διατίθενται εφοδιάζονται με turbo downsized μηχανικά σύνολα από 1.0 λτ. έως 1.6 λτ., ενώ ελάχιστες εταιρείες επιμένουν στην ατμόσφαιρα και στα πολλά κυβικά ή σε υβριδικά σύνολα με μεγάλους κινητήρες βενζίνης χωρίς turbo.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS