Η αναμονή και το σίριαλ με τα teaser/κατασκοπευτικές φωτογραφίες έλαβε τέλος, καθώς η VW παρουσίασε επίσημα την 8η γενιά του Golf GTI, μαζί με τα GTD και GTE.
Δείτε ακόμη: Tι κάνει το Blind Spot Sensor στο VW T-Cross;
Με μια κληρονομιά 44 ετών και το ιστορικό φορτίο του δημιουργού των hot hatches, το νέο GTI μόνο εύκολο έργο δεν έχει. Για αυτό και το Βόλφσμπουργκ απέφυγε τους πειραματισμούς, ακολουθώντας την εξελικτική διαδικασία. Εξάλλου, ο προκάτοχος ήταν από τα καλύτερα και ίσως το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Οπότε το MK8 παρουσιάζεται προσεγμένα αναβαθμισμένο αισθητικά, με τα 10 φώτα ημέρας LED να παίρνουν θέση ανά 5 και σε σχήμα πλέγματος, χαμηλά στον προφυλακτήρα, χαρίζοντας ένα μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα για το εμπρός μέρος.
Δείτε ακόμα: Έριξε 130.000 ευρώ σε VW Golf GTI MK1! (+video)
Η χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή στη μάσκα δεν θα μπορούσε να λείπει, ούτε και οι ζάντες Richmond σε τρεις διαστάσεις: 17 ιντσών στο στάνταρ εξοπλισμό, 18 και 19 προαιρετικά. Οι πλαϊνές ποδιές και η διαμόρφωση του πίσω προφυλακτήρα, με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και η αεροτομή ολοκληρώνουν το διακριτικά δυναμικό προφίλ του GTI. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με πριν, η τοποθέτηση του σήματος «GTI» στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ και κάτω από το σήμα της VW, αντί για τη μεριά του οδηγού.
Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό. Τα καρό καθίσματα-σήμα κατατεθέν είναι παρόντα, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, μαζί με την οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο λεβιές του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου είναι νέος, ενώ υπάρχουν 30 διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί για τη διαμόρφωση της καμπίνας. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με τα επικουρικά συστήματα παρόντα και το Travel Assist να διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου αυτόματα (απόσταση από τον προπορευόμενο, διατήρηση λωρίδας κλπ) μέχρι τα 210 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμη: Ημιαυτόνομο και με υψηλό IQ το νέο VW Passat
Κάτω από όλα αυτά, συναντάμε τον 2λιτρο TSI σε απόδοση 245 ίππων και 370 Nm. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι η στάνταρ επιλογή, με το 7άρι DSG να διατίθεται προαιρετικά. Το σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ XDS είναι επίσης στάνταρ, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC (Dynamic Chassis Control) να αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού και να διαθέτουν 4 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: Individual, Comfort, Eco και Sport. Ένα νέο σύστημα, ονόματι Vehicle Dynamics Manager, αναλαμβάνει τη διαχείριση και παραμετροποίησή τους.
Η πετρελαιοκίνητη επιλογή τώρα, εξοπλίζεται με τον 2λιτρο TDI και αποδίδει 200 ίππους με 400 Nm ροπής. Το νέο GTD, κοινώς, είναι το ισχυρότερο ντίζελ Golf όλων των εποχών! Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG και διαθέτει όλα τα συστήματα (XDS, DCC, VDM) του GTI, με τις οπτικές διαφορές να εντοπίζονται στις διαφορετικές ζάντες αλουμινίου και την ασημί, αντί κόκκινης, λωρίδας στη μάσκα.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικό VW Touareg R με 462 ίππους και 700 Nm
Για τους θιασώτες της υβριδικής κίνησης, υπάρχει το GTE. O 1.400άρης TSI των 150 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 245 ίππους και 400 Nm ροπής. Η ιπποδύναμη του GTI, δηλαδή, με τη ροπή του GTD. Την ισχύ αναλαμβάνει να μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα 6άρι DSG, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 60 χιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη μπαταρία των 13 kW και η βελτίωση στην αεροδυναμική, οδήγησε σε μια αύξηση του ηλεκτρικού βεληνεκούς κατά 50%. Το Golf GTE μπορεί να κινηθεί έως τα 130 χλμ./ώρα μόνο με το ρεύμα, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το ποσοστό χρήσης μπαταρίας και ανάκτησης ενέργειας, μέσω του συστήματος πολυμέσων. Εδώ, η λωρίδα στη μάσκα είναι χρώματος μπλε.
Δείτε ακόμη: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Τέλος, μπορεί η VW να μην ανακοινώνει ακόμα επίσημα τα στοιχεία επιδόσεων, όμως αυτά έχουν διαρρεύσει προ μηνός και μπορείτε να τα δείτε εδώ.