Πρώτη τιμή και κινητήρας για το νέο Lancia Ypsilon

Σήμερα, τη μέρα των ερωτευμένων, η Lancia επέλεξε να παρουσιάσει το νέο Ypsilon, το οποίο ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική ιταλική φίρμα. Το τέταρτης γενιάς Ypsilon αναμενόμενα δεν έχει καμία ομοιότητα με το προηγούμενο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2011, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζει να πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Το εντελώς νέο Lancia Ypsilon βασίζεται στην πλατφόρμα CMP το ομίλου Stellantis, πάνω στην οποία έχουν «χτιστεί» πολλά supermini και B-SUV, όπως είναι για παράδειγμα τα Jeep Avenger, Fiat 600, Peugeot 208 και 2008, Opel Corsa και Mokka, DS3 κ.λπ. Μεταξύ αυτών, το νέο Ypsilon «δανείστηκε» κάποια στοιχεία από το 208, τόσο εξωτερικά, όσο και και στο εσωτερικό του. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι δεν έχουν ομοιότητες, ωστόσο με μια πιο προσεκτική ματιά διακρίνονται οι σχεδόν ίδιες εμπρός πόρτες, το κόψιμο του καπό στα πλαϊνά, οι μαύρες επενδύσεις στους θόλους των τροχών, οι καθρέπτες και οι οροφή μέχρι τις μεσαίες κολόνες.

Το νέο Ypsilon ενστερνίζεται πασιφανώς στοιχεία από το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, υιοθετώντας τα φουτουριστικά και πολύ λεπτά LED ημέρας στο εμπρός μέρος σε σχήμα «Τ», με το όνομα της Lancia ακριβώς από πάνω. Το αμφιβόλου αισθητικής εμπρός άκρο συμπληρώνουν οι προβολείς και τα φλας στις άκρες του προφυλακτήρα. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών «κρύφτηκαν» ψηλά στις πίσω κολόνες (όπως και στο προγενέστερο Ypsilon), όπου φιλοξενούνται τα σήματα της Lancia. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το πίσω άκρο του με τα κυκλικά φανάρια στις άκρες του αμαξώματος και το όνομα της «LANCIA». Όσον αφορά της διαστάσεις του τοποθετείται στο άνω άκρο των supermini, με μήκος 4,08 μ., πλάτος 1,76 μ. και ύψος 1,44 μ.

Στο εσωτερικό κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών έκαστη, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment, καθώς και η λειτουργία S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation). Το όνομα S.A.L.A. σημαίνει καθιστικό στα ιταλικά και είναι μια αίσθηση που θέλει η Lancia να αποκομίζουν οι επιβάτες από την καμπίνα του νέου Ypsilon. Το εν λόγω σύστημα προσφέρει επιλογές για τη ρύθμιση του ήχου, του αέρα και του φωτισμού. Μάλιστα διαθέτει και μια φωτιζόμενη κεφαλή στην κορυφή του ταμπλό, θυμίζοντας το Amazon Echo. Όπως το οικιακό infotainment της Amazon, έτσι και το S.A.L.A. λειτουργεί πρωτίστως με φωνητικές εντολές, αν και φυσικά υπάρχει οθόνη αφής για την περιήγηση στο μενού. Κάτω από το S.A.L.A. υπάρχει ένα μεγάλο pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που χρησιμεύει ως αποθηκευτικός χώρος και υποδοχέας smartphone για ασύρματη φόρτιση. Πάνω από αυτό βρίσκονται φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού και την ένταση του ήχου. Επιπρόσθετα ξεχωρίζουν οι μπλε βελούδινες επενδύσεις των καθισμάτων από 100% ανακυκλωμένο νήμα, στην ειδική έκδοση Ypsilon Edizione Limitata Cassina, η οποία είναι εμπνευσμένη από τον κόσμο της ιταλικής επίπλωσης. Θα διατεθεί σε 1.906 αντίτυπα, σηματοδοτώντας το έτος ίδρυσης της Lancia, ενώ η τιμή εκάστου ειδικού Ypsilon στην Ιταλία ξεκινά από τις 39.999 ευρώ.

Αρχικά το νέο Lancia Ypsilon θα ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία μόνο ηλεκτρικό, με το μοτέρ των 156 ίππων και 260 Nm ροπής να αναλαμβάνει την κίνηση του supermini των 1.584 κιλών. Η μπαταρία των 51 kWh εξασφαλίζει μεικτή αυτονομία έως 403 χιλιόμετρα, με συνδυαστική κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ. Σε ταχεία φόρτιση DC, αρκούν 24 λεπτά για φτάσει η μπαταρία στο 80%, από το 20%. Αργότερα θα ακολουθήσει και το υβριδικό σύνολο 1.2 Hybrid 48V που έχει τοποθετηθεί ήδη σε διάφορα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Εκτός από την Ιταλία, το νέο Ypsilon θα ξεκινήσει να πωλείται το Βέλγιο και στην Ολλανδία στα μέσα του 2024, ενώ το 2025 θα διατεθεί στη Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία.

Get it on Google Play Download on the App Store