Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

H δεύτερη γενιά του 3008 αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο για την σύγχρονη ιστορία της Peugeot. Δεν είναι μόνο ο τίτλος του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς» που απέσπασε το 2017, ούτε τα ρεκόρ πωλήσεων που σπάνε το ένα μετά το άλλο (+62% πανευρωπαϊκά το 2018), αλλά το γεγονός πως έβαλε τους Γάλλους με αξιώσεις στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/crossover και επέτρεψε να συμβούν όλα τα παραπάνω.

Ευρισκόμενη στην παραγωγή από το 2016, θα περίμενε κανείς πως δεν υπάρχει κανένας λόγος για ανανέωση. Ωστόσο, όποιος μένει στάσιμος είναι καταδικασμένος να ακολουθεί στο μέλλον. Συν ότι η νομοθεσία Euro 6.2 και ο τρόπος μέτρησης WLTP δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό. Οπότε η Peugeot αντέδρασε ταχύτατα και εξόπλισε το 3008 με τον νέο πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 1.5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 131 ίππους και στην έκδοση της δοκιμής μας συνοδεύεται από το -επίσης νέο- αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. O συνδυασμός των δυο αυτών στοιχείων ξεκινά από τις 34.200 ευρώ, τιμή που κρίνεται αρκετά «αλμυρή», και συνοδεύεται από τον εξοπλισμό της έκδοσης Active, ο οποίος αποτελείται από 6 αερόσακους, 2ζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, cruise control, αισθητήρες φώτων και βροχής και πολλά ακόμη, συν το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της πρόσφυσης Advance Grip Control.

Επιβλητικό και ιδιαίτερα μοντέρνο

Η εξωτερική σχεδίαση είναι από τα μεγαλύτερα ατού του γαλλικού SUV. Η διαμόρφωση του εμπρός μέρους, με την σχεδόν κάθετη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα φουσκωμένα φτερά και οι φαρδιοί ώμοι, τα πλαστικά προστατευτικά και η ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής που δημιουργεί η διχρωμία του αμαξώματος, μαζί με τις 18αρες ζάντες, δημιουργούν ένα σύνολο που φαντάζει πολύ πιο ογκώδες από τα 4.447 χλστ. του μήκους, τα 1.841 χλστ. του πλάτους και τα 1.624 χλστ. του ύψους.

Ασυναγώνιστη σχεδίαση, εξαιρετικά υλικά και χώροι

Κλείνοντας τη βαριά πόρτα του οδηγού έρχεσαι αντιμέτωπος με το πραγματικό highlight ολόκληρης της κατασκευής. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι εντυπωσιακός, με το i-Cockpit να δίνει δυναμικό παρόν μέσω του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και της ευμεγέθους οθόνης αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η σχεδίαση και η υφή των διακοπτών της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, κάτι που ισχύει για την πλειονότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται σε ταμπλό και πόρτες.

Η ασύμμετρη γραμμή του ταμπλό δημιουργεί μια οδηγοκεντρική προσέγγιση, η οποία εντείνεται από το πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Για αυτοκίνητο με 1,62 μέτρα ύψος και 219 χλστ. απόστασης από το έδαφος, προκαλεί ανέλπιστα θετική εντύπωση πως η θέση οδήγησης σε τοποθετεί μέσα στο αυτοκίνητο, και όχι πάνω. Μπόνους ο τεράστιος αποθηκευτικός -και κλιματιζόμενος- αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Οι χώροι είναι άνετοι, με 5 ενήλικες να τοποθετούν τα σώματά τους δίχως πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και για τις αποσκευές τους, οι οποίες θα βρουν ένα πορτμπαγκάζ 520 λίτρων στη διάθεσή τους, με χαμηλό κατώφλι και μεγάλο άνοιγμα.

Κερδίζει ο ντίζελ με τη χαμηλή κατανάλωση

Περνάμε στον έτερο πρωταγωνιστή του 3008, ο οποίος δεν είναι άλλος από το ολοκαίνουργιο μοτέρ πετρελαίου των 1.5 λίτρων. Αποδίδει 131 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ., αντί των 120 ίππων του απερχόμενου 1.6 λτ. BlueHDi, υποσχόμενος παράλληλα μικρότερη κατανάλωση και πιο πολιτισμένη λειτουργία. Το δεύτερο δεν μπορούμε να πούμε πως το πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό, καθώς ο 1.5 λτ. BlueHDi ακούγεται, ενώ παράγει σεβαστή ποσότητα κραδασμών, η οποία καταφέρνει να διαπεράσει την ηχομόνωση της καμπίνας (ειδικά στο ρελαντί και τις υψηλές στροφές). Την ηρεμία του εσωτερικού διαταράσσει και το σύστημα start-stop, το οποίο τραντάζει το αυτοκίνητο κατά το σβήσιμο του μοτέρ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5 δλ. όμως ο χρόνος φαίνεται να κυλά πιο αργά, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι ράθυμη και φιλτράρει πολλή από την προσπάθεια που ασκεί το δεξί πόδι. Το πάτημα του κουμπιού «Sport» βελτιώνει κάπως τα πράγματα, αλλά περισσότερο επιδρά στην προθυμία του 8τάχυτου κιβωτίου να κατεβάζει σχέσεις.

Το αυτόματο κιβώτιο έχει πυκνή κλιμάκωση και δεν αφήνει το μοτέρ να «κρεμάσει», όμως παρουσιάζει κάποια προβλήματα συνεργασίας μαζί του. Για παράδειγμα, αργεί χαρακτηριστικά να ανεβάσει σχέση όταν πατάς σταθερά το γκάζι. Όταν πατήσεις παραπάνω από μέσο το δεξί πεντάλ, κατεβάζει απότομα και στέλνει τις στροφές ψηλά (εν είδει kickdown), ενώ όταν όντως ζητήσεις kickdown πατώντας τέρμα το γκάζι, αργεί και πάλι να ανταποκριθεί. Η χειροκίνητη λειτουργία μεταμορφώνει το κιβώτιο στα δυο πρώτα κομμάτια, όμως το kickdown και πάλι δεν είναι στα χέρια σου (ή στα δάκτυλά σου, με τα paddles πίσω από το τιμόνι). Στο φλέγον ζήτημα της κατανάλωσης, όμως, το 3008 1.5 λτ. BlueHDi κάνει ρελάνς. Η μέση τιμή των 6,5 λίτρων είναι πολύ καλό νούμερο για SUV πλέον του ενάμιση τόνου, ενώ στην εθνική οδό μπορείς να κινείσαι αγόγγυστα με 130-140 χλμ./ώρα και την αντίστοιχη ένδειξη κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Πολύ καλό σε κάθε τερέν

Όταν οδηγείς Peugeot -και γενικά γαλλικό αυτοκίνητο- ο πήχης των απαιτήσεων είναι υψηλός σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Το 3008 δεν απογοητεύει, διαχειριζόμενο εξαιρετικά τον όγκο και το βάρος του. Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από όσο θα θέλαμε, αλλά η αμεσότητα και η επαναφορά του αποζημιώνουν. Παρά τα μικτά ελαστικά M+S, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και όταν αυτά ξεπεραστούν, η πρώτη αντίδραση είναι μια ήπια και εύκολα ελεγχόμενα υποστροφή. Πρακτικά ξεχνάς ότι έχει ημιάκαμπτο πίσω, καθότι ο συνδυασμός αμορτισέρ/ελατηρίων «σβήνουν» τις περισσότερες των ανωμαλιών επιτρέποντάς σου να στρίβεις με απροσδόκητα υψηλό ρυθμό, διατηρώντας παράλληλα ψηλά το επίπεδο της ποιότητας κύλισης. Αλλά αυτά, είναι πάνω-κάτω αναμενόμενα για εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής.

Αυτό που προξενεί εντύπωση είναι η άνεση του 3008 να κινείται όταν η άσφαλτος τελειώσει. Τα 22 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος δεν είναι λίγα, όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι η άνεση με την οποία η ανάρτηση διαχειρίζεται τους φαγωμένους χωματόδρομους. Το Advanced Grip Control δίνει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων (χιόνι, χώμα, λάσπη), τα οποία κάνουν δουλειά – αρκεί να μην πρόκειται για δύσκολες συνθήκες. Αν βρεθείς σε παχιά λάσπη, δηλαδή, θα πρέπει να θυμάσαι πως πρόκειται για δικίνητο αυτοκίνητο και να μην προκαλέσεις την τύχη σου. Δεν προβληματίζεται από εκκινήσεις σε γλιστερές ανηφόρες, δεν διστάζει σε υδάτινα περάσματα, ούτε σε ξεχασμένους χωματόδρομους. Ωστόσο θα πρέπει να έχεις κατά νου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να μην παρασυρθείς, ο οποίος συνθέτει το μωσαϊκό ενός ολοκληρωμένου, εντυπωσιακού εμφανισιακά μέσα-έξω και σύγχρονου οικογενειακού, που δεν θα «κωλώσει» να λερωθεί.

+ Εξωτερική εμφάνιση, σχεδίαση και ποιότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, χώροι, άνεση, κατανάλωση, αναλογικά καλές εκτός δρόμου δυνατότητες

– Τραχύτητα κινητήρα, λειτουργία start-stop, ραθυμία κιβωτίου στην αυτόματη λειτουργία, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
131/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.447
Πλάτος (χλστ.)
1.841
Ύψος (χλστ.)
1.624
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.505
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.200
Get it on Google Play Download on the App Store