Την 3η κατά σειρά αναβάθμιση δέχεται το δημοφιλές μίνι μοντέλο της Peugeot, από το 2005 που λανσαρίστηκε (πωλείται σε 48 χώρες και η παραγωγή του έχει ξεπεράσει τα 665.000 οχήματα) και παρουσιάζεται ακόμα πιο νεανικό και οικονομικό στην χρήση του χάρη στις αισθητικές και μηχανικές βελτιώσεις που δέχτηκε. Εξωτερικά οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα, όπου συναντάμε νέο προφυλακτήρα, φωτιστικά σώματα και καπό, ενώ στο πίσω άκρο του 107 σκούρυνε το κάλυμμα των φαναριών. Επίσης διατίθεται σε ένα νέο χρώμα, το μοβ Plum (βλ. σχετικές φωτογραφίες), το οποίο του ταιριάζει πολύ και του ενισχύει τον trendy χαρακτήρα του. Μάλιστα στο ανανεωμένο 107 οι εκπομπές CO2 του κινητήρα του 1.0 λτ. μειώθηκαν στα 99 γρ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ στην αρχική του έκδοση κοστίζει 9.740 ευρώ, αλλά με πολλές βασικές ελλείψεις στον εξοπλισμό του.
«Ζωηρός» και με χαμηλή κατανάλωση κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. που τροφοδοτεί το 107 είναι 3κύλινδρο με απόδοση 68 ίππων και παρουσιάζει μειωμένη κατανάλωση (4,3 λτ./100 χλμ. έναντι 4,5 λτ./100 χλμ.) και χαμηλότερες εκπομπές CO2 (99 γρ./χλμ. έναντι 106 γρ./χλμ.) συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο. Κατά την εκκίνησή του παρατηρείται ένα σχετικό «τρέμουλο» από το 3κύλινδρο όπως αναφέραμε μοτέρ, το οποίο αρχικά ίσως ενοχλήσει. Η προθυμία του κινητήρα στις εντολές του οδηγού είναι αρκετά καλή, αφού ανεβάζει με ευκολία στροφές, έχει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα και αποδίδει μέχρι τις υψηλές στροφές, όπου όμως παράγει αισθητό θόρυβο. Έτσι, είναι σε θέση να επιταχύνει σβέλτα στις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας σε αστικές συνθήκες κίνησης, αλλά και να διατηρήσει γρήγορους ρυθμούς στους πιο ανοιχτούς δρόμους.
Ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση
Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις του 107 (π.χ. μήκος 3.430 χλστ.) ευνοούν ιδιαίτερα την ευελιξία που απαιτείται στην πόλη, ενώ αυξάνουν και τις πιθανότητες εύρεσης χώρου στάθμευσης. Παράλληλα είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, ασφαλές και προσφέρει αρκετά καλή ορατότητα, ωστόσο τα καθίσματά του θα μπορούσαν να ήταν πιο αναπαυτικά και με καλύτερη στήριξη. Παρά τον αστικό του προσανατολισμό είναι σε θέση να πραγματοποιήσει και μακρινότερες εξορμήσεις προσφέροντας αξιόλογη σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Επίσης σε δρόμους με στροφές, ο οδηγός του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την «ζωηράδα» του 1.000άρη κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα. Σε πολύ έντονη πίεση το 107 θα αρχίσει να ανοίγει την τροχιά του με προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο μέσω του καλού σε αίσθηση και ακρίβεια τιμονιού και των θετικών σε απόδοση φρένων.
Νεανικό εσωτερικό με λιτή ποιότητα
Στο ανανεωμένο 107 έγιναν ορισμένες αλλαγές και στο εσωτερικό του, οι οποίες εντοπίζονται στις νέες υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, στην τοποθέτηση νέου επιλογέα ταχυτήτων και στον πιο σκουρόχρωμο διάκοσμο (μαύρα πλαστικά αντί γκρι που υπήρχαν παλαιότερα). Ποιοτικά δεν έγινε κάποια αναβάθμιση και παραμένουν τα σκληρά πλαστικά με τις μικροατέλειες στη συναρμογή, όπως επίσης και οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος (στο μοβ Plum χρώμα δεν δείχνουν παράταιρες). Η θέση οδήγησης σε γενικές γραμμές ικανοποιεί, ωστόσο το βασικό σφάλμα της έλλειψης δεύτερου διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού κοντά στον οδηγό δεν διορθώθηκε. Από πλευράς χώρων, το εμπρός τμήμα της καμπίνας είναι άνετο, όχι όμως και πίσω όπου στο 5θυρο τα παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μικρός (139 λτ.) και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
(+) Ευελιξία, κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, νεανική εικόνα, οδική συμπεριφορά, «σπιρτάδα» κινητήρα
(-) Φτωχός αρχικός εξοπλισμός, τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί, μικρός χώρος αποσκευών, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω, εργονομικά λάθη