Τα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας ολοένα και κερδίζουν έδαφος και προτιμώνται από τους οδηγούς, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από τα νούμερα των πωλήσεων. Στην Ελλάδα το πρώτο 7μηνο του 2025 έχουν φτάσει σε μερίδιο ταξινομήσεων το 49%, ενώ στο σύνολο της Ε.Ε. μετρούν το 34,8%. Ποιο είναι όμως το υβριδικό μοντέλο που είναι το πιο αξιόπιστο, σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών;
Πρώτο σε αξιοπιστία το Honda Jazz e:HEV

Με βάση τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα των ελέγχων που έκανε η γερμανική TÜV σε εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη Γερμανία, το μοντέλο που βρέθηκε στην πρώτη θέση με το χαμηλότερο ποσοστό βλαβών ήταν το Honda Jazz e:HEV. Στην ομάδα ηλικίας 2-3 ετών το ποσοστό των σφαλμάτων ανήλθε σε μόλις 2,4%, με μέσο όρο 6,4%. Στην ηλικία των 4-5 ετών το ποσοστό έφτασε το 5,5%, με μέσο όρο στο 9,1%. Εξάλλου το Jazz από την πρώτη κιόλας γενιά του ξεχώρισε για την αξιοπιστία του, όπως επίσης για την άριστη πρακτικότητα και ευελιξία του. Τώρα η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda κάνει το Jazz e:HEV πιο προσιτό με τις μειώσεις τιμών που συνοδεύουν όλες τις εκδόσεις του. Η αρχική Elegance διατίθεται από 25.490 ευρώ με τα πάντα σε εξοπλισμό, συν το μεταλλικό χρώμα που δε χρεώνεται εξτρά. Επιπλέον η απόκτησή του μπορεί να γίνει και μέσω του ευέλικτου χρηματοδοτικού προγράμματος με ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 5,5%, προκαταβολή από 0% και περίοδο αποπληρωμής από 12 έως 84 μήνες.
Βασικός εξοπλισμός: 9 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω κάμερα στάθμευσης, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών, ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto, ψηφιακή οθόνη οδηγού 7 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προβολείς LED, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, Adaptive Cruise Control και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Εγγυήσεις: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. και 5ετής οδική βοήθεια.
Πολύ άνετο και οικονομικό στην οδήγηση

Το Honda Jazz e:HEV μετά την ανανέωση που δέχτηκε πριν από δύο χρόνια αναβαθμίστηκε σε σχεδιασμό εξωτερικά, στο εσωτερικό, εκσυγχρονίστηκε σε τεχνολογίες και το υβριδικό σύνολο έγινε πιο αποδοτικό. Πιο αναλυτικά, το σύστημα e:HEV συνθέτουν ο ηλεκτροκινητήρας των 122 ίππων και 253 Nm ροπής που δίνει την κίνηση, μια ηλεκτρογεννήτρια και ο υποστηρικτικός 1.5 λτ. DOHC i-VTEC βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson με μέγιστη απόδοση 107 ίππων και 131 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης μετάδοσης (όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά), ενώ για την παροχή ρεύματος φροντίζει η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,8 kWh. Στην οδήγηση ξεχωρίζει αμέσως για την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, τις σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.) και την ηλεκτρική κίνηση ειδικά στις αστικές διαδρομές.
Η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον βρίσκεται εύκολα στα 4,5 λτ./100 χλμ., όμως και σε μεικτή χρήση παραμένει χαμηλά στα 5,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, με εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας. Το Jazz είναι εξαιρετικά εύκολο στους χειρισμούς, πολύ ευέλικτο και με απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χάρη στις πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το επίπεδο άνω τμήμα του ταμπλό. Σε συνδυασμό με την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, την απουσία ταχυτήτων και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, κάνει τη ζωή του οδηγού πολύ εύκολη. Ταυτόχρονα το στιβαρό του πλαίσιο, οι αναρτήσεις με το σφιχτό σετάρισμα και το άμεσο τιμόνι εξασφαλίζουν υποδειγματικό έλεγχο με μικρές κλίσεις στις στροφές και ήπιες αντιδράσεις.
Κορυφαία πρακτικότητα και εργονομία
Το υβριδικό Jazz θα το λατρέψει ο κάτοχός του και για την άριστη πρακτικότητα που παρέχει το εσωτερικό του. Οι θήκες σε διάφορα σημεία της καμπίνας για μικροαντικείμενα και ιδιαιτέρως οι ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό πολύ εξυπηρετικές. Όσο για τους χώρους των επιβατών, το αυτοκίνητο δείχνει πολύ μεγαλύτερο από τα 4 μέτρα που έχει μήκος, αφού συγκρίνεται με αρκετά πιο μεγάλα μοντέλα. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα είναι πολύς και για τους ψηλούς, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν τα πίσω καθίσματα Magic Seats, που σηκώνεται το έδρανό τους ή αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργούν ένα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.205 λίτρων. Σε κανονική θέση το πορτ μπαγκάζ μετρά 304 λίτρα και δείχνει μεγαλύτερο από όσο είναι, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει μια βαθιά θήκη.
































































