Τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις λίστες των εταιρειών στις κατηγορίες των μικρών χάτσμπακ και SUV, αφού αντικαταστάθηκαν από βενζινοκινητήρες υβριδικής τεχνολογίας. Ωστόσο, οι αγοραστές δεν παύουν να ενδιαφέρονται για μικρά ντίζελ και ειδικά SUV, γιατί εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση και σε συνδυασμό με τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή έναντι της βενζίνης, το όφελος είναι σημαντικό.
Νέο μικρό SUV diesel υπάρχει διαθέσιμο μόνο το VW T-Roc 2.0 TDI 116/150 PS DSG από 27.580/34.280 ευρώ. Οπότε όποιοι θέλουν περισσότερα μοντέλα και σε πιο χαμηλές τιμές θα πρέπει να ψάξουν στα μεταχειρισμένα. Ένα πολύ δημοφιλές B-SUV diesel το οποίο έχει αποδειχτεί αξιόπιστο, είναι το Suzuki Vitara στην τελευταία του γενιά. Να υπενθυμίσουμε ότι λανσαρίστηκε το 2015 και έκτοτε έχει δεχτεί αρκετές αναβαθμίσεις με τελευταία αυτή που έγινε το 2024.

Από το 2015 έως το 2018 πωλούνταν και με τον κινητήρα 1.6 DDiS, τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και σε τετρακίνητες. Αγγελίες με μεταχειρισμένα ντίζελ Vitara υπάρχουν αρκετές στο διαδίκτυο και με τιμές του ξεκινούν από σχεδόν 13.000 ευρώ, ενώ από εκεί και πάνω ένας μέσος όρος κυμαίνεται στις 16.000 ευρώ. Εξαρτάται πάντα από τη χρονολογία, τα χιλιόμετρα, την έκδοση, τη μετάδοση κ.λπ. Άλλωστε το Vitara είναι ένα SUV που κρατάει αξία με το πέρασμα των ετών, γεγονός που έχει συμβάλλει και η πολύ καλή αξιοπιστία του, σύμφωνα με διάφορες έρευνες και ελέγχους. Ενδεικτικά, το Vitara έχει βρεθεί στην πρώτη θέση στους ελέγχους της TÜV Γερμανίας, για τα αυτοκίνητα 6-7 ετών.
To Vitara πετρελαίου κινεί το 1.600άρι μοτέρ με την ισχύ των 120 ίππων και με την πλούσια ροπή των 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., το οποίο συνδυάζεται ιδανικά με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τη μακριά 6η να διατηρεί χαμηλά τις στροφές κινητήρα στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.100 σ.α.λ.). Το μηχανικό αυτό σύνολο δεν παρουσιάζει κραδασμούς ή ενοχλητικό θόρυβο και το τράβηγμά του είναι γεμάτο από τις χαμηλές στροφές. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 11,5 δλ. (12,4 το 4WD), ενώ στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις «ανοίγει» εύκολα με ένα ελαφρύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η κατανάλωση του 4κίνητου ντίζελ Vitara σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 106/111 γρ./χλμ. για το 2WD/4WD.
Ο κινητήρας 1.6 DDiS ταιριάζει τέλεια και με την τετρακίνηση AllGrip, λόγω της ροπής από τις χαμηλές στροφές και γιατί έχει τη δύναμη που απαιτείται εκτός δρόμου και σε πιο δύσβατες συνθήκες. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 185 χλστ. επαρκεί, όμως για ακόμα καλύτερα χρειάζεται μια τετράδα μεικτών ελαστικών. Ο οδηγός μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ των ταχυτήτων, μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα Auto, Sport, Snow και Lock, ανάλογα την περίσταση. Στην άσφαλτο το Vitara είναι ευχάριστο, με τις αναρτήσεις του να απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και να διατηρούν τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα.
Το Vitara που παρουσιάστηκε το 2015 εμφανίζει κάποιες διαφορές εξωτερικά και στο εσωτερικό με το υπάρχουν, ωστόσο παραμένει επίκαιρο και κυρίως διαθέτει το off road παρουσιαστικό που δεν έχουν πολλά νεότερα SUV. Οι διαφορές εστιάζονται κυρίως στη μάσκα, στα φανάρια, στον εμπρός προφυλακτήρα και στα σχέδια των ζαντών. Στο εσωτερικό το ανανεωμένο Vitara διαθέτει πιο μοντέρνο πίνακα οργάνων και μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αντί για σκληρό που τοποθετούνταν αρχικά. Συνολικά το Vitara διακρίνεται για τη γεροδεμένη κατασκευή της καμπίνας του, όπου τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν με ικανοποιητικές ανέσεις, έχοντας στη διάθεσή τους 375 λίτρα για τις αποσκευές.




















































