Πισωκίνητη καταιγίδα 540 ίππων το νέο Renault 5 Turbo

 

Το είπε πριν δυο χρόνια η Renault, το έκανε πράξη στα τέλη του 2024: το 5 Turbo όχι μόνο επέστρεψε, αλλά το έκανε με ένα πάταγο της τάξης των 545 ίππων! Και δεν μιλάμε για πρωτότυπο, αλλά για αυτοκίνητο παραγωγής!

Το 5 Turbo 3E αντλεί αφειδώς στοιχεία από το θρυλικό 5 Turbo Maxi της δεκαετίας του 80, φορώντας τα κλασικά αγωνιστικά χρώματα της γαλλικής εταιρίας και αφήνοντάς μας άφωνους με το απίστευτα επιθετικό παρουσιαστικό του. Τα ξεχειλωμένα φτερά και οι τεράστιες ζάντες είναι δυο μόνο από τα στοιχεία που τραβούν τα βλέμματα, με τον θηριώδη διαχύτη να κάνει το ίδιο απολύτως επιτυχημένα. Σε σύγκριση με το πρωτότυπο λείπει η πελώρια αεροτομή, αλλά καλύτερα. Και πιο πιστό στο αρχέγονο είναι το καινούργιο έτσι, και καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή έχει (στη φώτο η ιστορική πηγή έμπνευσης, δια χειρός Jean Ragnotti).

Το αμάξωμα από ανθρακονήματα είναι ελαφρύ και διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας, δύο ιδιότητες που είναι θεμελιώδεις για έναν «πύραυλο τσέπης», αντάξιο του ονόματος και της κληρονομιάς του. Όπως και ο εμβληματικός πρόγονός του, το Renault 5 Turbo 3E έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στα μετόπισθεν, προσφέρουν αμεσότητα απόκρισης στη μετάδοση της ισχύος σε κάθε τροχό, επιτυγχάνοντας συνολική ισχύ 540 ίππων και 4.800 Nm! Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός θα βιώσει μοναδικές συγκινήσεις, όχι μόνο των 500+ ίππων στον πίσω άξονα, αλλά χάρη και στην ακαριαία επιτάχυνση. Το ηλεκτρικό hyper hatch ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, τιμή ισάξια ενός supercar ή ακόμα και ενός hypercar, φτάνοντας παράλληλα μέχρι τα 270 χλμ./ώρα τελικής (από τις υψηλότερες σε ηλεκτρικό).

Πέρα από την αστείρευτη δύναμη και την καταιγιστική επιτάχυνση, όσοι τυχεροί καθίσουν στα πηδάλια του νέου 5 Turbo θα έχουν στη διάθεσή τους τόσο κουμπί overboost στο τιμόνι (overtake το λένε οι Γάλλοι, για να δίνει έξτρα ισχύ λίγων δευτερολέπτων ώστε να προσπερνάς στην πίστα), όσο και ειδική επιλογή για drift. Σε αυτό το σκέλος, αλλά και για να παίρνει τις φουρκέτες όπως του αρμόζει, το κτηνώδες Renault έχει και τον ανάλογο «πύργο» για χειρόφρενο (ηλεκτρικό βέβαια, αλλά οι μηχανικοί της Renault υπόσχονται αίσθηση και αποτελεσματικότητα υδραυλικού). Όσο για το βάρος, δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά (4,08 μέτρα μήκος, 2,03 μ. πλάτος, 1,38 μ. ύψος, 2,57 μ. μεταξόνιο, 118 χλστ. απόσταση από το έδαφος).

Το 5 Turbo 3E αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 70 kWh, η οποία γεμίζει από 0 σε 100% εντός 8 ωρών σε παροχή 11 kW AC. Διαφορετικά, η σύνδεση σε ταχυφορτιστή με μέγιστη ισχύ 350 kW DC, χαρίζει ένα 15-80% σε 15 λεπτά χάρη και στην αρχιτεκτονική των 800 Volτ, με την αυτονομία να τοποθετείται στα 400 χλμ.. Η παραγωγή του νέου 5 Turbo θα είναι περιορισμένη, καθώς μόλις 1.980 (φόρος τιμής στη χρονολογία λανσαρίσματος του πρώτου) κομμάτια θα κυκλοφορήσουν,  πιθανότατα στις αρχές του 2026. Τιμή; Άγνωστη.

Get it on Google Play Download on the App Store