Άψογο MX-5 του 1990 όπως το γέννησε η Mazda

Το μακρινό πλέον 1989, η Mazda αναβίωσε την κατηγορία των διθέσιων roadster με την παρουσίαση του MX-5 (Miata για τις Η.Π.Α.), το οποίο έχει φτάσει αισίως στην τέταρτη γενιά του. Παρά τα πολλά χρόνια που πέρασαν από τότε, το νέο μοντέλο διατηρεί την φιλοσοφία του αρχικού, όπως ελαφριά κατασκευή, ατμοσφαιρικός κινητήρας, μικρές διαστάσεις, υφασμάτινη οροφή, πίσω κίνηση και άφθονο fun to drive. Το Miata γιόρτασε πρόσφατα τα 35α γενέθλιά του, οπότε η καλύτερη ευκαιρία να ψαχτούμε στα μεταχειρισμένα NA.

Το να βρει κανείς ένα πρώτης γενιάς MX-5 σε καλή κατάσταση, είναι εξαιρετικά σπάνιο έως απίθανο. Εκτός εάν βρίσκεται κάπου, κάποιο κρυμμένο για χρόνια και ξαφνικά δει ξανά το φως της ημέρας. Καλή ώρα το κατακόκκινο (Classic Red) Miata που θαυμάζουμε, και το οποίο δεν έχει διανύσει ούτε 8.000χλμ. σε 35 χρόνια ζωής (7.740 χλμ.)! Διατηρημένο άψογα, σεμιναριακά συντηρημένο, σε κατάσταση που θα ζήλευε ακόμα και ένα ολοκαίνουργιο MX-5 όταν έβγαινε από το εργοστάσιο, το 1990. Καμία ανορθογραφία και στο εσωτερικό. Μηδενικές ρωγμές στο ταμπλό, ουδεμία φθορά στις επενδύσεις, λεβιές και τιμόνι που φαίνονται ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, κασετόφωνο έτοιμο να πλημμυρίσει τους επιβάτες νοσταλγία. Παρατηρήστε, δε, πώς το ρολόι δεν έχει χάσει καθόλου σε φωτεινότητα, δείγμα της απίστευτα καλής φόρμας του αυτοκινήτου, ενώ δεν έχουν τοποθετηθεί ούτε ζάντες αλουμινίου. Αγνές σιδερένιες 14άρες, μόνο!

Κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.600άρη κινητήρα των 115 ίππων και 135 Nm ροπής, που έκανε το αμάξωμα των 955 κιλών να «πετάει» (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., τελική 185 χλμ./ώρα). Αψεγάδιαστος και αυτός, όπως όλα τα μηχανικά μέρη. Αναμενόμενα, λοιπόν, η «σούμα» φέρνει το κόστος αγοράς αρκετά ψηλά. Η δημοπρασία έκλεισε στις 22.750 δολάρια (21.890 ευρώ), καθιστώντας το συγκεκριμένο ένα από τα «τσιμπημένα» MX-5 MK1 εκεί έξω.

Get it on Google Play Download on the App Store