Το μικρομεσαίο σεντάν της VW, το Jetta, ποτέ δεν έφτασε την επιτυχία του Golf στο οποίο βασιζόταν, όμως αποτελούσε ένα αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο. Σημαντικό του προσόν σε σχέση με το Golf ήταν οι μεγαλύτεροι χώροι και ειδικά το πορτ μπαγκάζ. Επίσης το γνωρίσαμε και με τις ονομασίες Bora και Vento. Τώρα στην Κίνα υπάρχει η μάρκα Jetta της VW με πιο οικονομικά προϊόντα, τα οποία έχουν σημειώσει πολύ καλές πωλήσεις.
Το πρώτης γενιάς Jetta, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1979 – 1984, θα το θυμούνται οι παλαιότεροι και ως ταξί, αφού δεν ήταν λίγα αυτά τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν με το «καπέλο». Σήμερα είναι εξαιρετικά σπάνιο να βρεθεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο στους δρόμους και αν το πετύχει κάποιος θα είναι πολύ ταλαιπωρημένο. Καμία σχέση, δηλαδή, με το εικονιζόμενο Diamond Silver Jetta του 1981, το οποίο παρά τα 43 χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη, διατηρείται σε τέλεια κατάσταση, Ούτε σκουριές (πλην ελαχίστων σημείων), ούτε φθορές, ούτε σκασίματα σε αμάξωμα-καθίσματα, τα πάντα στην εντέλεια – ακόμα και οι χρωμιωμένες ζάντες, που περιβάλλονται από τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης! Σύμφωνα με την αγγελία, το κοντέρ αναγράφει μόνο 4.400 μίλια, που ισοδυναμούν με 7.081 χλμ. Τίποτα, δηλαδή.
Την κίνηση του άψογου τετράθυρου VW αναλαμβάνει ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας των 77 ίππων (στην Αμερική, 85 άλογα στην Ευρώπη), σε συνεργασία με τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Με το 5άρι χειροκίνητο, το συγκεκριμένο μοτέρ κινούσε τα 850 κιλά του αμαξώματος με ρυθμούς 12,3 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και πέρα από τα 150 χλμ./ώρα τελικής, ωστόσο με το 3άρι αυτόματο σίγουρα οι επιδόσεις είναι πολύ χειρότερες. Το αμάξι, βέβαια, δεν είναι για κόντρες, αλλά για μουσείο. Παρόλα αυτά, η τιμή διαμορφώνεται μέχρι στιγμής στις μόλις 2.500 δολάρια (2.311 ευρώ) και 6 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας.