Το BRZ, όπως και το WRX, δεν πάει καλά στις πωλήσεις. Το πισωκίνητο κουπέ της Subaru είδε τη ζήτηση στην αγορά των Η.Π.Α., να συρρικνώνεται κατά 64,4% τον φετινό Μάιο σε σχέση με πέρσι και κατά 45% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους. Εξέλιξη που δεν προκαλεί ακριβώς έκπληξη, καθώς από την πρώτη του γενιά το BRZ δυσκολευόταν στον εμπορικό στίβο. Αυτό που έχει τεράστιο ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι το δίδυμο αδελφάκι του από την Toyota, ήτοι το GR86, την ίδια ώρα κάνει ρεκόρ πωλήσεων!
Ενώ το BRZ χαντακώθηκε, το GR86 καμάρωσε τα ποσοστά να εκτινάσσονται στο +104,4% τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας την καλύτερη μηνιαία του επίδοση στην Αμερική μέχρι σήμερα! Από το 2012 και την πρώτη γενιά του, δηλαδή, το 86άρι από το Αΐτσι δεν έχει βιώσει μεγαλύτερη αγάπη από το αγοραστικό κοινό, τουλάχιστον στο διάστημα ενός μηνός. Οι αντιπρόσωποι της Toyota έκλεισαν 1.981 παραγγελίες το Μάιο, προκαλώντας κατάθλιψη στους συναδέλφους τους στη Subaru. Πόσο έγραψε η καταμέτρηση του BRZ τον περασμένο μήνα; Μόλις 227 κομμάτια. Με άλλα λόγια, το GR86 πούλησε σχεδόν 9 φορές περισσότερο από το ταυτόσημο BRZ (8,72 για την ακρίβεια)!
Αν κάνουμε και πιάσουμε τις επιδόσεις των δυο όμορων αυτοκινήτων από την αρχή του χρόνου, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή (ή σοκαριστική, αν το δεις από τη μεριά του «Scoobie»). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου, η Subaru κατάφερε να ταξινομήσει όλα κι όλα 1.171 BRZ, σημειώνοντας κάμψη 45% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι (2.130 μονάδες). Κοντολογίς, το GR86 μόνο το Μάιο πούλησε περισσότερο από ό,τι το BRZ, σε όλο το πεντάμηνο (και με «αέρα» άνω των 800 κομματιών)! Γιατί, τώρα, συμβαίνει αυτό, από τη στιγμή που μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο με άλλα σήματα;
Πρώτος και κυριότερος λόγος, αυτό ακριβώς: το σήμα. Άλλη η βαρύτητα της Toyota, άλλη της Subaru – ειδικά σε μια κατηγορία όπου η πρώτη διατηρεί παράδοση δεκαετιών, με το AE86, την Celica και το MR2. Ο κόσμος, δηλαδή, είναι πιο εξοικειωμένος, άρα και έλκεται περισσότερο, με sportscars που φέρουν τον αργαλειό στη μάσκα. Αντίθετα, οι «Πλειάδες» είναι συνυφασμένες με τα WRX και WRX STI, εκ των οποίων τώρα έχουμε μόνο το πρώτο (κι αυτό επίσης «δυσκοίλιο» στις πωλήσεις). Η διαφορά στην τιμή είναι αμελητέα (από 30.395 δολάρια/27.932 ευρώ το GR86, από 31.315 δολάρια/28.778 ευρώ το BRZ), ωστόσο -σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς- εκείνη στο δίκτυο των αντιπροσώπων (ξεκάθαρα περισσότεροι Toyota) παίζει το ρόλο της.