Δεν λένε να πέσουν έστω και μερικά σεντς οι τιμές των δύο βασικότερων καυσίμων που καταναλώνουν καθημερινά οι κινητήρες χιλιάδων οχημάτων. Οι μέσες πανελλαδικές τιμές της 95άρας αμόλυβδης και του diesel έχουν σκαρφαλώσει στα 1,963 €/λτ. και 1,715 €/λτ. αντίστοιχα, ενώ σε πολλές περιοχές εκτός Αττικής η βενζίνη έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λτ. Ωστόσο υπάρχει και το πολύ φθηνότερο υγραέριο με τιμή 0,887 €/λτ., όμως σε σχέση με τη βενζίνη η κατανάλωση είναι λίγο υψηλότερη. Τι συμφέρει τελικά περισσότερο; Αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου, υγραερίου ή φουλ υβριδικό; Την απάντηση δίνουν τρία δημοφιλή supermini.
Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Τα αυτοκίνητα πόλης με diesel κινητήρα είναι πλέον υπό εξαφάνιση και ένα από τα τελευταία είναι το Citroen C3 1.5 BlueHDi, το οποίο πωλείται στη χαμηλότερη τιμή των 21.200 ευρώ. Ο πετρελαιοκινητήρας με την απόδοση των 99 ίππων και την άφθονη ροπή των 250 Nm είναι επαρκέστατος και παρέχει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει, αφού διαθέτει γεμάτο τράβηγμα από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. Η κατανάλωση σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 5 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή diesel στα 1,715 €/λτ., το κόστος για 100 χιλιόμετρα είναι μόλις 8,6 ευρώ. Στα βασικά πλεονεκτήματα του γαλλικού μικρού αυτοκινήτου ανήκει και η αυξημένη άνεση, τόσο από τις μαλακές αναρτήσεις όσο και από τα αναπαυτικά καθίσματα. Πρόσθετα το Citroen C3 διαθέτει αρκετούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων φαίνεται πιο μεγάλο λόγω του τετραγωνισμένου σχήματός του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 99/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,0 |
Κόστος/100 χλμ.** | 8,60 € |
CO2 (γρ./χλμ.) | 118 |
*Δοκιμής | |
**Με τιμή diesel 1,715 €/λτ. |
Εξοπλισμός έκδοσης You!: 6 αερόσακοι, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, οθόνη αφής 5 ιντσών, Bluetooth, θύρα USB και air condition. Τιμή από 21.200 ευρώ.
Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG
To ανανεωμένο Renault Clio διατίθεται και αυτό με πετρελαιοκινητήρα (από 23.970 ευρώ), όμως το LPG έχει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω χαμηλότερης τιμής του αυτοκινήτου (από 21.870 ευρώ) και καυσίμου. Με συνδυαστική κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 9 λτ./100 χλμ. LPG και μέση τιμή υγραερίου στα 0,887 €/λτ. το κόστος διαμορφώνεται στα 8 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Με τη βενζίνη η κατανάλωση είναι χαμηλότερη (7 λτ./100 χλμ.), όμως λόγω της υψηλότερης τιμής της το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα ανεβαίνει στα 13,7 ευρώ. Να σημειώσουμε ότι η δεξαμενή του LPG έχει χωρητικότητα 32 λίτρα και της βενζίνης 39 λίτρα. Στα πλεονεκτήματα του ανανεωμένου Clio με το πιο δυναμικό ντιζάιν ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό, οι αρκετοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (391 λίτρα) και πολύ ραφιναρισμένη οδική του συμπεριφορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600-5.000 |
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000-3.500 |
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) | 91/4.800-5.000 |
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100-3.750 |
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) | 11,8/12,5 |
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) | 188/180 |
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) | 9,0/7,0 |
Κόστος/100 χλμ. (LPG/B)** | 8€/13,7€ |
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) | 107/121 |
*Δοκιμής | |
**Με τιμή LPG 0,887 €/λτ. και βενζίνης 1,963 €/λτ. |
Εξοπλισμός έκδοσης Evolution: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς LED Pure Vision, ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες και air condition. Τιμή από 21.870 ευρώ.
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp
Το δημοφιλέστερο full hybrid αυτοκίνητο, το Toyota Yaris 1.5 Hybrid διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 21.270 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση Live με όλο τον σύγχρονο εξοπλισμό. Σημείο αναφοράς αποτελεί το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων και τη χαμηλή κατανάλωση των 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες μεικτής χρήσης. Με μέση πανελλαδική αμόλυβδης στα 1,963€/λτ. το κόστος για κάθε 100 χλμ. βρίσκεται στα 8,8 ευρώ, δηλαδή ελάχιστα πιο πάνω από όσο στοιχίζει σε πετρέλαιο στο C3 και σε υγραέριο στο Clio. Στο δρόμο το Yaris Hybrid κερδίζει αμέσως τον οδηγό του για την άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς, λόγω μικρών διαστάσεων και του αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Όσον αφορά το εσωτερικό του Yaris Hybrid εμφανίζεται νεανικό και με καλή ποιότητα κατασκευής. Οι χώροι είναι απλά επαρκείς για επιβάτες κανονικού αναστήματος, ενώ από τα μικρότερα στην κατηγορία των supermini είναι το πορτ μπαγκάζ 286 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 |
Ισχύς βενζ/τήρα (PS/σ.α.λ.) | 92/5.500 |
Ροπή βενζ/τήρα (Nm/σ.α.λ.) | 120/3.600 |
Ισχύς ηλεκ/τήρα (PS) | 80 |
Ροπή ηλεκ/τήρα (Nm) | 141 |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | 116 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 175 |
Κατ/λωση * (λτ./100 χλμ.) | 4,5 |
Κόστος/100 χλμ.** | 8,8€ |
CO2 (γρ./χλμ.) | 87 |
*Δοκιμής | |
**Με τιμή βενζίνης 1,963 €/λτ. |
Εξοπλισμός έκδοσης Live: 8 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, adaptive cruise control, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή: από 21.270 ευρώ.