Όσοι κυκλοφορούν καθημερινά ή έστω πολύ τακτικά με το αυτοκίνητο, παρατηρούν συνεχώς τις τιμές των καυσίμων που είναι αναρτημένες στα πρατήρια και το δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων. Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο επισκόπησης τιμών υγρών καυσίμων, η 95άρα αμόλυβδη έχει μέση τιμή πώλησης 1,894€/λτ. και το πετρέλαιο κίνησης σκαρφάλωσε στα 1,794€/λτ.
Με τις προαναφερθείσες τιμές, ένα τυπικό ποσό ανεφοδιασμού της τάξεως των 20 ευρώ επαρκεί για μόλις 10,5 λίτρα βενζίνη και 11,1 λίτρα ντίζελ. Δηλαδή για έναν οδηγό που χρειάζεται συνέχεια το αυτοκίνητο για τη δουλειά και όποιες άλλες μετακινήσεις, το 20άρικο «εξανεμίζεται» χωρίς να το καταλάβει, ειδικά όταν πρόκειται για πιο παλιάς τεχνολογίας κινητήρα ή μεγάλου κυβισμού. Ποια είναι όμως τα καινούργια αυτοκίνητα που καίνε λίγη βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ οι τιμές των περισσότερων κυμαίνονται από χαμηλά έως βατά επίπεδα για τους περισσότερους αγοραστές; Για να δώσουμε απάντηση σε αυτό το ερώτημα, επιλέξαμε τα μοντέλα που έχουν πετύχει σε συνθήκες δοκιμής καταναλώσεις έως 6 λτ./100 χλμ., νούμερο το οποίο είναι πολύ χαμηλό. Εστιάσαμε σε όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και τα υβριδικά. Τα Plug-in Hybrid εξαιρέθηκαν, γιατί εκτός από το ότι είναι πολύ ακριβά, καταναλώνουν λιγοστή βενζίνη μόνο όταν είναι οι μπαταρίες τους φορτισμένες και κινούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον.
Πρώτο στην κατάταξη με χαμηλότερη κατανάλωση, είναι το Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp. Σε μεικτές πραγματικές συνθήκες πέτυχε 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ όπως ισχύει με όλα τα full hybrid τεχνολογίας, έτσι και αυτό στην πόλη καίει λιγότερη βενζίνη γιατί λειτουργεί αρκετά και αμιγώς ηλεκτρικά. Στα πετρελαίου ξεχωρίζει το Citroen C3 1.5 Blue HDi 100 hp με 5 λτ./100 χλμ. και χαμηλότερη κατανάλωση σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου. Κάτι που συμβαίνει με όλα τα συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία καίνε πιο πολύ στην πόλη, εν αντιθέσει με τα φουλ υβριδικά. Στα τεχνολογίας Mild Hybrid το Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 hp είναι το πιο «τσιγκούνικο» σε βενζίνη με μόλις 5,6 λτ./100 χλμ. Την ίδια κατανάλωση σημείωσε και το Kia Picanto 1.0 MPi 67 hp χωρίς να είναι εξηλεκτρισμένο.
Αναλυτικά τα αυτοκίνητα που έχουμε μετρήσει με κατανάλωση έως 6 λτ./100 χλμ. (εξαιρούνται τα PHEV και τα πολύ ακριβά) είναι τα παρακάτω μοντέλα. Δίπλα από την κατανάλωση παραθέτουμε μία ακόμα στήλη όπου αναγράφεται το κόστος καυσίμου στα 1.000 χιλιόμετρα, με βάση τις τωρινές μέσες πανελλαδικές τιμές της βενζίνης και του ντίζελ.
Μάρκα/μοντέλο | Κατανάλωση* | Κόστος/1.000 χλμ.** |
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp | 4,5 | 85 € |
Citroen C3 1.5 Blue HDi 100 hp | 5,0 | 90 € |
Kia Niro HEV 1.6 141 hp | 5,3 | 100 € |
Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 hp | 5,4 | 97 € |
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp | 5,5 | 104 € |
Honda Jazz 1.5 e:HEV 122 hp | 5,5 | 104 € |
Citroen C3 Aircross 1.5 Blue HDi 110 hp | 5,6 | 100 € |
Opel Mokka 1.5D 110 hp | 5,6 | 100 € |
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 hp | 5,6 | 106 € |
Kia Picanto 1.0 MPi 67 hp | 5,6 | 106 € |
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp | 5,7 | 108 € |
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 hp | 5,7 | 108 € |
Hyundai i10 1.0 MPi 67 hp | 5,9 | 112 € |
Toyota Aygo X 1.0 72 hp | 6,0 | 114 € |
*Δοκιμής | ||
**Τιμές βενζίνης 1,894€/λτ., ντίζελ 1,794€/λτ. |