Τα ντίζελ αυτοκίνητα μπορεί να διώκονται από τις νόρμες ρύπων και να εξοστρακίζονται με σταθερούς ρυθμούς, όμως δεν παύουν να αποτελούν αγαπημένες επιλογές του αγοραστικού κοινού – για όσο ακόμα είναι διαθέσιμες. Ο συνδυασμός πλούσιας ροπής και χαμηλής κατανάλωσης απλά δεν κοντράρεται, ούτε καν από υπερεξελιγμένα plug-in υβριδικά συστήματα. Τρανή απόδειξη το ανδραγάθημα μιας BMW 520d, που κατάφερε να καλύψει 700 χλμ. δίχως καν να πέσει η βελόνα του καυσίμου από τη μέση!
Ο Sergiu Tudose του Auto Evolution ήθελε στις αρχές Ιουλίου να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι, συνολικής απόστασης 1.400 χλμ. (700 πήγαινε-άλλα τόσα έλα). Επειδή ήθελε να το κάνει με BMW, έθεσε εαυτόν ανάμεσα στις εξής επιλογές: βενζίνη, ηλεκτρικό, ντίζελ. Προφανώς δεν χρειαζόταν να μπει καν σε αυτό το «τρίλημμα», καθώς άπαντες γνωρίζουμε πως χιλιόμετρα και πετρέλαιο είναι έννοιες ταυτόσημες. Η λογική επιλογή ήταν μια «Μπέμπα» με το γράμμα «d» δίπλα από την ονομασία, με την τελική επιλαχούσα να είναι η 520d προηγούμενης γενιάς. Μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα premium μεγάλα, αναμιγνύοντας επιδόσεις (0-100 σε 7,2 δλ., τελική 225 χλμ./ώρα), πολυτέλεια, άνεση, οδική συμπεριφορά και αναλογικά ελάχιστες απαιτήσεις σε καύσιμο.
Οι 190 ίπποι (στις 4.000 σ.α.λ.) και τα 400 Nm (στις 1.750-2.500 σ.α.λ.) από τον 2λιτρο τετρακύλινδρο twinturbo και ήπια υβριδικού κινητήρα, ζητούν μόλις 4,1-4,3 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Τιμή εντυπωσιακή για λιμουζίνα 1.700 κιλών, δείγμα του πόσο καλή δουλειά κάνει ο συνδυασμός B47 και 8τάχυτου Steptronic. Ο Tudose ξεκίνησε το ταξίδι με γεμάτο ντεπόζιτο, έχοντας το νου του στο πόσο θα μπορούσε να φτάσει πριν χρειαστεί να επισκεφθεί ξανά βενζινάδικο. Όταν έφτασε στον προορισμό του, έκπληκτος διαπίστωσε πως η βελόνα του ρεζερβουάρ βρισκόταν ακριβώς στη μέση! Από τα 66 λίτρα του ντεπόζιτου, δηλαδή, είχαν φύγει μόνο τα 33. Κάτι που, βάσει απλών μαθηματικών, σημαίνει πως θα μπορούσε να κάνει ολόκληρο το ταξίδι (1.400 χλμ.) με ένα γέμισμα!
Ο Ρουμάνος συνάδελφος δεν μπόρεσε να το διαπιστώσει, καθώς δεν ήταν αυτός ο σκοπός. Δεν έκανε, ας πούμε, το «πέρα-δώθε» αυστηρά, για να δει την αυτονομία της 520d. Ταξίδεψε στον προορισμό, έκανε τις βόλτες του εκεί και επέστρεψε. Όπως δηλώνει ο ίδιος πάντως, άνετα θα μπορούσε να ολοκληρώσει 1.400 χλμ. χωρίς στάση για ανεφοδιασμό. Και μάλιστα δίχως να οδηγεί συντηρητικά ή να έχει ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco.