Πάνω από τις μισές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αφορούν την κατηγορία των SUV, αφού το μερίδιό τους έχει φτάσει το πρώτο 5μηνο του 2023 το 54%. Πρώτα σε ζήτηση είναι τα μικρά SUV με 25%, ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθούν τα μικρομεσαία SUV με σχεδόν 22%. Οι προτάσεις είναι τόσες πολλές και αξιόλογες στην πλειοψηφία τους, όπου πραγματικά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να έρθει σε αδιέξοδο. Ωστόσο, μεταξύ της πληθώρας υπάρχουν και κάποια μοντέλα που κάνουν το «κλικ» και ξεχωρίζουν έναντι του ανταγωνισμού. Όπως ισχύει για το πολύ ελκυστικό και γεμάτο χαρίσματα Peugeot 2008.
Μυώδες και «γραμμωμένο»
Το πρώτο στοιχείο που προκαλεί το ενδιαφέρον του παρατηρητή και τραβάει τα βλέμματα, είναι ο πολύ θελκτικός σχεδιασμός του Peugeot 2008. Το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα με τις τονισμένες διαστάσεις (μήκος 4.300 χιλιοστά) είναι γεμάτο ακμές, ανάγλυφες επιφάνειες και έντονα νεύρα. Όλα αυτά συνθέτουν ένα μυώδες παρουσιαστικό και ένα επιθετικό πρόσωπο, μαζί με τα φώτα ημέρας LED που παραπέμπουν σε κυνόδοντες λιονταριού. Τα πλαϊνά του τμήματα με τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά ενισχύουν το πλάτος (1.815 χλστ.), όπως αντίστοιχα κάνουν και στο πίσω μέρος του τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα με τα τρία διαγώνια LED.
Από 26.400 ευρώ φουλ εξοπλισμένο
Οι τιμές του νέου Peugeot 2008 ξεκινούν από τις 26.400 ευρώ στην πρώτη έκδοση 1.2 PureTech 100 Active Plus, χωρίς να υπάρχει καμία έλλειψη στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα διαθέτει στάνταρ τα εξής: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικής σήμανσης • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες στάθμευσης πίσω • Προβολείς LED με αυτόματη ενεργοποίηση • Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων • Αυτόματο κλιματισμό • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους & αναδιπλούμενους καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Με τον ίδιο εξοπλισμό το πιο δυνατό 1.2 PureTech 130 στοιχίζει 1.100 ευρώ επιπλέον, δηλαδή από 27.500 ευρώ.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Ο ενθουσιασμός που προκαλεί το νέο Peugeot 2008 συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, όπου η ποιότητα, οι χώροι και η συνολική του εικόνα είναι πιο κοντά προς τα μικρομεσαία SUV. Τα πλαστικά του μέρη είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, οι επενδύσεις είναι προσεγμένες, όπως και η συναρμογή ακόμα και στα σκληρά μέρη της κεντρικής κονσόλας. Το ταμπλό χωρίζεται σε τρία τμήματα, σύμφωνα με τη φιλοσοφία Peugeot i-Cockpit. Στο πάνω μέρος κυριαρχεί το παχύ αφρώδες υλικό, το infotainment με την οθόνη των 7 ιντσών και ο πίνακας οργάνων. Το μεσαίο καλύπτεται από μαλακή επένδυση με όψη ανθρακονήματος, ενώ χαμηλότερα υπάρχουν θήκες, θύρες USB κ.λπ. Άριστα παίρνει και στον τομέα των χώρων, αφού είναι σε θέση να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων. Στο πίσω μέρος του εσωτερικού ο πολύς αέρας για τα πόδια εκπλήσσει ευχάριστα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 405 λίτρων (434 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού) είναι αρκετός.
Πολύ ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση
Το νέο Peugeot 2008 το ευχαριστιέται κανείς να το βλέπει, να βρίσκεται μέσα σε αυτό, αλλά και να το οδηγεί. Ο τρόπος που πατάει στο δρόμο και η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό τον κερδίζουν με μιας, καθώς εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση και σταθερότητα, δίχως να τον αφήνει αμέτοχο από τα τεκταινόμενα της ασφάλτου. Οι αναρτήσεις του με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας αμβλύνουν αποτελεσματικά και με στιβαρό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα, το 2008 στρίβει με σιγουριά και αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης, μεταφέροντας την αίσθηση καλοστημένου μικρού χάτσμπακ και όχι SUV.
Αναφορικά με τους 3κύλινδρους turbo κινητήρες βενζίνης των 1.2 λτ., ακόμα και ο αρχικός με τους 100 ίππους και την μπόλικη ροπή των 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. είναι επαρκής για το αμάξωμα των 1.263 κιλών. Προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ. Το πιο δυνατό μοτέρ των 130 ίππων και 230 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα και σε αυτό το Peugeot, καθώς είναι δυνατό και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές. Χαρίζει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.) και καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 7,7 λτ./100 χλμ. (5,5 λτ./100 χλμ. και 125 γρ./χλμ. σύμφωνα με την Peugeot).