Το νέο Toyota Yaris Cross ξεκίνησε το 2023 με τους καλύτερους οιωνούς, αφού το πρώτο 5μηνο βρίσκεται στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων στα μικρά SUV. Στην Ελλάδα το λανσάρισμά του έγινε πριν από δύο χρόνια με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 125 hp και το υβριδικό σύνολο 1.5 Hybrid 116 hp. Όλο αυτό το διάστημα μέχρι σήμερα οι τιμές του παρέμειναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, ενώ πλέον θα συνεχίζει την πολύ καλή πορεία του με το best seller υβριδικό. Άλλωστε πρόκειται για το full hybrid SUV με τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς.
Yaris Cross Hybrid από 22.720 ευρώ
Το Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp κοστίζει από 22.720 ευρώ στην πρώτη έκδοση Active και αποτελεί μονόδρομο, για όποιον αναζητά ένα μικρό SUV με φουλ υβριδική τεχνολογία στα λιγότερα λεφτά. Παρότι πρόκειται για τη βασική έκδοση, ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και προσφέρει τα εξής:
- 8 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας
- Αισθητήρα φωτός και βροχής
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες
- Αυτόματο κλιματισμός
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου
Πολύ προσιτό σε τιμή παραμένει το Toyota Yaris Cross και στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Active Plus, στην τιμή των 23.820 ευρώ. Στον εξοπλισμό του διαθέτει επιπλέον: Πίσω φώτα LED, 6 ηχεία (αντί 4), ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και προβολείς ομίχλης LED.
Μεγάλο πλεονέκτημα η πολύ χαμηλή κατανάλωση
Οι προσιτές τιμές του Yaris Cross Hybrid σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή κατανάλωση, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, είναι βασικά πλεονεκτήματα, που το έχουν φέρει ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών. Το υβριδικό σύνολο των 1.5 λτ. συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων εξασφαλίζει μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη μπορεί να πέσει στα 4,5 λτ./100 χλμ. εφόσον οδηγείται με ήπιους ρυθμούς και ο οδηγός εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική κίνηση. Το Hybrid Dynamic Force αποτελείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.5 λίτρων, ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται με το κιβώτιο e-CVT, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητων προεπιλεγμένων σχέσεων. Η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται πάντα με ομαλό τρόπο και η παρουσία του γίνεται αισθητή όταν ζητηθεί έντονη επιτάχυνση ή στην περίπτωση που χρειαστεί να φορτίσει την μπαταρία. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και τε τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Επίσης, με εκπομπές CO2 από 100 γρ./χλμ. έχει πάσο ελευθέρας για το Δακτύλιο της Αθήνας.
Στο δρόμο το Yaris Cross εμφανίζει σίγουρο πάτημα, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και σε στροφές, χάρις στο συνδυασμό του στιβαρού του πλαισίου και της σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεων. Οι τελευταίες δεν ενοχλούν ιδιαίτερα όταν έρχονται αντιμέτωπες με διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, όμως κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερη άνεση.
Εσωτερικό Yaris με μεγαλύτερες ανέσεις
Εξωτερικά το Yaris Cross διαφοροποιείται πλήρως από το Yaris, ωστόσο το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων είναι πανομοιότυπο. Οι διαφορές εντοπίζονται στην ύπαρξη ψηφιακού πίνακα οργάνων στο SUV μοντέλο, στις επενδύσεις και στην απουσία θήκης στο ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού. Από πλευράς κατασκευής, το ταμπλό αποτελείται από μαλακό υλικό σε ένα τμήμα του, ενώ τα διάφορα επιμέρους τμήματα είναι πολύ καλά συναρμολογημένα. Στον τομέα των χώρων, το περισσότερο ύψος και ο μακρύτερος πίσω πρόβολος κάνουν τη διαφορά συγκριτικά με το χάτσμπακ Yaris, αφού το μεταξόνιο έχει παραμείνει ίδιο. Στο εσωτερικό του Yaris Cross θα φιλοξενηθούν τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος δίχως στρίμωγμα, ενώ το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ εξυπηρετεί στο πίσω κάθισμα, όχι όμως και το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων είναι αρκετό και ενσωματώνει μια πρακτική εύκαμπτη εταζέρα.