Ο εξοπλισμός στα σημερινά αυτοκίνητα καλύπτει πλέον όλα τα βασικά απαιτούμενα σε θέματα ασφαλείας και ανέσεων, αφού δεν υπάρχει «γυμνό» μοντέλο όπως ίσχυε παλαιότερα στις βασικές εκδόσεις. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι ο πελάτης δεν θέλει ακόμα περισσότερα, δεδομένου ότι θα κρατήσει για αρκετά χρόνια το νέο του τετράτροχο σύντροφο και θα περάσει ατελείωτες ώρες στο δρόμο. Βέβαια τα επιπλέον στοιχεία στον εξοπλισμό σημαίνουν περισσότερα λεφτά, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός σε αρκετές περιπτώσεις να βγαίνει πολύ πιο πάνω από το διαθέσιμο ποσό.
Απίστευτος εξοπλισμός
Στην περίπτωση του Kia Stonic, η έκδοση 1.2 84 PS GLS Platinum με τιμή από 20.840 ευρώ είναι τόσο φουλ εξοπλισμένη, όπου πραγματικά εντυπωσιάζει σε όλα τα επίπεδα. Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε παρακάτω τα κυριότερα στοιχεία του.
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας
- Αυτόματη ενεργοποίηση μεσαίων και μεγάλων φώτων
- Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης πίσω τυφλού σημείου
- Σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Οθόνη 8 ιντσών με σύνδεση Android Auto ή Apple CarPlay
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Φώτα ημέρας και θέσης LED
- Προβολείς ομίχλης
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Εργοστασιακοί αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Γεροδεμένο εσωτερικό με καλούς χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του Kia Stonic παρουσιάζει ήπιων τόνων αισθητική προς όφελος της εργονομίας. Γεγονός που εκτιμά αμέσως ο οδηγός του, αφού θα μάθει αμέσως τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων και θα βολευτεί στο ελαφρώς υπερυψωμένο κάθισμα. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες, με στιβαρή συναρμογή. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πιο κάτω είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού. Απλά και όμορφα, όπως ισχύει και για τον κλασικό πίνακα οργάνων με τα στρογγυλά όργανα και το trip computer. Το εσωτερικό του Stonic είναι σε θέση να βολέψει δίχως πρόβλημα τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ έχει αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα με επίπεδα τοιχώματα.
Ευέλικτο και σίγουρο στο δρόμο
Από τα βασικά πλεονεκτήματα του Kia Stonic είναι η φιλικότητά του στην οδήγηση, κάτι που διευκολύνει πάρα πολύ στις αστικές μετακινήσεις. Είναι πολύ βολικό στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα, το οποίο κάνουν ακόμα πιο εύκολο οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η κάμερα οπισθοπορείας και το μήκος των 4.140 χιλιοστών. Οι αναρτήσεις του έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση και ελέγχουν αποτελεσματικά τις όποιες κινήσεις του αμαξώματος. Οι κλίσεις του στις στροφές είναι μικρές και το τιμόνι με τις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη είναι άμεσο στις εντολές του χρήστη.
Σχετικά με τον κινητήρα, πρόκειται για έναν «παραδοσιακό» ατμοσφαιρικό 1.2000άρη με τέσσερις κυλίνδρους και ισχύ 84 ίππων. Η κοντή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου συμβάλλει στην ζωηράδα του κατά τις αστικές μετακινήσεις, αλλά και στο να κρατά σβέλτους ρυθμούς στην εθνική οδό. Όσοι θέλουν περισσότερη δύναμη θα επιλέξουν τον 1.0 Turbo των 100 ίππων, παρόλα αυτά κάποιοι επιμένουν σε απλές τεχνολογικές λύσεις. Συν του ότι κάθε Stonic καλύπτεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 έτη δωρεάν service.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,5-6,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 125-139 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |