Η Honda διαθέτει πλέον μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα αυτοκινήτων, αποτελούμενη από φουλ υβριδικά μοντέλα και το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e. Μεταξύ αυτών, το νέο Civic e:HEV στην 11η γενιά του που κυκλοφόρησε εδώ και λίγους μήνες, δεν έχει καμία απολύτως σχέση και πουθενά συγκριτικά με το προγενέστερο.
Κομψός δυναμισμός
Καταρχήν, απέκτησε πιο ισορροπημένο σχεδιασμό, αλλά πάντα με γνώμονα το δυναμισμό. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα εντείνουν την αίσθηση του πλάτους, το μακρύ και χαμηλό εμπρός καπό ενισχύει το σπορτίφ προφίλ του, όπως και το πίσω παρμπρίζ με την έντονη κλίση και το ενσωματωμένο σπόιλερ στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Επίσης, με μήκος που φτάνει πλέον τα 4.551 χιλιοστά είναι με διαφορά μακρύτερο από τα μικρομεσαία χάτσμπακ και τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία.
Αρτιότητα σε όλα τα επίπεδα εντός
Εντελώς αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Honda Civic e:HEV, όπου και εδώ υιοθετήθηκε ένας πιο κομψός και μινιμάλ σχεδιασμός. Οι οθόνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, όπως είναι των 10,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών για το infotainment. Η εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, τόσο από τον εύκολο χειρισμό των διακοπτών, όσο και του μενού του συστήματος πολυμέσων. Όσο για την ποιότητα κατασκευής, κερδίζει τον παρατηρητή από τις πρώτες στιγμές, με τα μαλακά υλικά και τα σκληρά να είναι γεροδεμένα και καλοβαλμένα, με ελάχιστα διάκενα. Την αρτιότητα συμπληρώνουν και οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
Δεν καίει και είναι γρήγορο
Οι μηχανικοί της Honda έφτιαξαν ένα κορυφαίο full hybrid σύστημα κίνησης, γιατί ταιριάζει δύναμη με χαμηλή κατανάλωση και σπορτίφ χαρακτηριστικά. Το e:HEV συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 184 ίππων και 315 Nm ροπής, οι οποίοι δίνουν την κίνηση και ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με 143 ίππους. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου eCVT, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αντίστοιχα συστήματα, αφού αν δεν γνωρίζει κανείς νομίζει ότι είναι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται μέσα σε 7,8 δλ., ενώ η μπαταρία των 1,05 kWh προσφέρει αρκετή ηλεκτρική κίνηση σε αστικούς κυρίως ρυθμούς. Η δε ρεαλιστική μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. ή πέφτει κατά ένα λίτρο στην πόλη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 184 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 315 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.993 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) | 143/6.000 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 186/4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108-114 |
Βάρος (κιλά) | 1.517-1.533 |
*Δοκιμής |
Οδική συμπεριφορά για σεμινάριο
Ο τρόπος που πατάει και κινείται το νέο Honda Civic e:HEV προκαλεί θαυμασμό στον οδηγό του, γιατί το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ καλά στημένο στο δρόμο. Η νέα και πιο άκαμπτη πλατφόρμα μαζί με τις ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις και την πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, κάνουν θαύματα. Καταρχήν, το νέο Civic περνάει από λακκούβες, σαμαράκια, σπασίματα κ.λπ. χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του. Υπό πίεση ο χρήστης αισθάνεται το πλαίσιο να «δένει» το αυτοκίνητο με το οδόστρωμα, εκμεταλλευόμενο τις πολύ μικρές κλίσεις. Συν του ότι λαμβάνει πλούσια πληροφόρηση από το τιμόνι και έχει στη διάθεσή του κορυφαία σε αίσθηση και απόδοση φρένα.
Όφελος 50% στο τέλος ταξινόμησης
Το νέο Honda Civic e:HEV προσφέρεται τώρα με έκπτωση 50% στο τέλος ταξινόμησης. Αυτό ισοδυναμεί με όφελος 2.250 ευρώ στην έκδοση Elegance (από 39.250 ευρώ), 2.400 ευρώ στην Sport (από 41.100 ευρώ) και 2.600 ευρώ στην Advance (από 45.100 ευρώ). Να σημειωθεί ακόμα ότι το νέο Civic δεν επιβαρύνεται με επιπλέον χρεώσεις μεταλλικού χρώματος και συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια εντελώς δωρεάν. Προσιτό σίγουρα δεν είναι για το ευρύ κοινό, όμως είναι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία χαρακτηριστικά και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα από την πρώτη έκδοση.