Το καλοκαίρι είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις διακοπές, τις παραλίες, αλλά και τα cabrio αυτοκίνητα. Πριν από μερικά χρόνια γνώρισαν μεγάλες δόξες και στη χώρα μας, αφού τα διαθέσιμα μοντέλα ήταν πάρα πολλά, ειδικά την εποχή των πιο προσιτών μικρών και μικρομεσαίων coupe cabrio. Τώρα τα «ανοιχτά» αυτοκίνητα που πωλούνται σε βατές τιμές μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης και έχουν γίνει «είδος» υπό εξαφάνιση.
Παρόλα αυτά ένα εικονικό 2θέσιο cabrio παραμένει πιστό στις ρίζες του από το 1989 που πρωτοπαρουσιάστηκε έως σήμερα, και δεν είναι άλλο από το Mazda MX-5. Το ιαπωνικό roadster αποτελεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα το πιο προσιτό σε τιμή «ξεσκέπαστο» αυτοκίνητο (δεν αναφερόμαστε σε αυτά που έχουν ανοιγόμενη έχουν μαλακή οροφή αλλά με σταθερές κολόνες), το οποίο εκκινεί από τις 28.756 ευρώ.
Στην τιμή αυτή διατίθεται η έκδοση Challenge, συνοδευόμενη με τον εξής εξοπλισμό: 4 αερόσακους, οθόνη 7 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς LED και cruise control.
Μπαίνοντας (με λίγη δυσκολία) στο στρυμωγμένο εσωτερικό του MX-5, ο οδηγός νιώθει αμέσως ετοιμοπόλεμος και να γίνεται ένα με την άσφαλτο. Η χαμηλή θέση οδήγησης, ο λεβιές των ταχυτήτων και το χειρόφρενο που βρίσκονται δίπλα στην παλάμη, κάνουν το χρήστη να νιώθει ότι «φοράει» το αυτοκίνητο. Η ακρίβεια και αίσθηση από τιμόνι, φρένα και κιβώτιο είναι για σεμινάριο. Σε συνδυασμό και με το στιβαρό πλαίσιο που εξασφαλίζει την αρμονία στο συντονισμό των κινήσεων, στρίβει σαν ένα κομμάτι και αφήνει τον οδηγό να το χειριστεί όπως θέλει και ανάλογα τις ορέξεις του. Στον αντίποδα έρχεται η μέτρια άνεση, αφού δεν είναι ένα αυτοκίνητο για ταξίδια, αλλά για να προσφέρει απλόχερα οδηγική ευχαρίστηση σε φιδίσιες διαδρομές.
Το καλλίγραμμο και θελκτικό του αμάξωμα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά παραμένει πιστό στην παράδοση των fun to drive roadster, όπως είναι οι κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 3.915 χλστ.) και το χαμηλό βάρος (1.071 κιλά) με μικρής χωρητικότητας ατμοσφαιρικό κινητήρα. Συγκεκριμένα κάτω από το χαμηλό και μακρύ εμπρός καπό του φιλοξενείται το 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο των 132 ίππων και 152 Nm ροπής, συνδυαζόμενο με ένα κοντής κλιμάκωσης 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η Mazda ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 142 γρ./χλμ. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ., όσο δηλαδή ενός μικρού 5θυρου αυτοκινήτου.