Στην περασμένη Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε ένα τετράτροχο, που φέρνει την αυτοκίνηση στα πρόθυρα των 500 χλμ./ώρα. Ο λόγος για το Koenigsegg Jesko, το οποίο ανακοινώνεται με τελική 482 χλμ./ώρα και έχει σκοπό να αναδειχθεί -με μεγάλη διαφορά από το επόμενο- το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών.
Για να φτάσει σε ένα επίτευγμα τέτοιου μεγέθους, το τελευταίο δημιούργημα του Christian von Koenigsegg ενσωματώνει την τελευταία, και στην περίπτωση του κιβωτίου ταχυτήτων, την επόμενη λέξη της τεχνολογίας. Το αναλογικά εύκολο είναι η παραγωγή της δύναμης που απαιτείται για την επίτευξη της ταχύτητας. Ο 5λιτρος V8 της σουηδικής εταιρίας αποδίδει 1.600 άλογα και 1.500 Nm ροπής. Νούμερα που, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, στις μέρες των hypercars που διάγουμε δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό. Το δύσκολο αφορά στον τρόπο που θα περάσει η δύναμη στο δρόμο, χωρίς να διαλυθεί η μετάδοση. Και εδώ είναι που η Koenigsegg έκανε την επανάστασή της.
Δείτε ακόμα: Νέα τεχνολογία θα σώσει το θερμικό κινητήρα (+video)
Αντί να υιοθετήσει κάποια από τις διατάξεις της πεπατημένης (βλέπε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής), σχεδίασε, εξέλιξε και κατασκεύασε από λευκή κόλλα χαρτί μια μοναδική μηχανολογική εφαρμογή. Τα βασικά χαρακτηριστικά του 9τάχυτου Light Speed Transmission (LST) είναι η πλήρης απουσία συγχρονιζέ και βολάν, με την παράλληλη παρουσία 7 συμπλεκτών (8 με την όπισθεν)! Τι έκαναν οι Σουηδοί;
Πήραν την παραδοσιακή διαμόρφωση ενός κιβωτίου και την υπέβαλλαν στην εξελικτική διαδικασία. Εκεί που κανονικά κάθε σχέση χρειάζεται ένα ζευγάρι γραναζιών (δηλαδή 9 ταχύτητες = 9 ζεύγη γρανάζια), στο LST συναντάμε για τον ίδιο αριθμό σχέσεων 3 ζευγάρια λιγότερα. Με λίγα λόγια, έχουμε 9 ταχύτητες αλλά με 6 ζεύγη γραναζιών. Αυτό καθίσταται δυνατό, καθώς οι συμπλέκτες μπορούν να επενεργήσουν στο ίδιο ζεύγος με διαφορετική κλίμακα. Το video παρέχει λεπτομερή και περιγραφικότατη ανάλυση του τρόπου λειτουργίας, για να μην γινόμαστε κουραστικοί με λεκτική ανάλυση.
Διαβάστε επίσης: H Toyota πατεντάρισε αντικλεπτικό δακρυγόνο!
Αυτό που πρέπει να πούμε είναι πως σε σχέση με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το LST ζυγίζει κοντά στα 110 κιλά λιγότερα (πάντα για τον ίδιο αριθμό σχέσεων και εφάμιλλη αντοχή στα φορτία της ροπής). Σύμφωνα με την Koenigsegg η συνολική δομή του κιβωτίου (συμπεριλαμβανομένων υγρών, συμπλεκτών, επενεργητών) ζυγίζει μόλις 90 κιλά, καθιστώντας το LST το πιο ελαφρύ και συμπαγές κιβώτιο 9 σχέσεων στον κόσμο. Όσον αφορά την ταχύτητα των αλλαγών, επίσης μιλάμε για αστραπιαία επίπεδα. Στην λειτουργία Ultimate Power on Demand, το LST μπορεί να επιλέξει την βέλτιστη σχέση για την επιτάχυνση ανεξαρτήτου της επιλεγμένης ταχύτητας. Αν, δηλαδή, το Jesko ρολάρει με 8η και ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι, μπορεί να επιλέξει κατευθείαν 3η ή ακόμα και 2α ώστε να μεγιστοποιήσει την παροχή της ισχύος.