Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, δεν μπορεί παρά να έχουν παρατηρήσει πως το μέλλον για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι ιδιαίτερα ευοίωνο. Δε μιλάμε για κάποια διάκριση μεταξύ πετρελαίου ή βενζίνης. Οποιαδήποτε τεχνολογία καύσης ορυκτού από μοτέρ, απειλείται με εξαφάνιση. Μια εταιρία από τη Μεγάλη Βρετανία, πάντως, υποστηρίζει πως έρχεται να αποτελέσει τον σωτήρα της Μ.Ε.Κ. (Μηχανή Εσωτερικής Καύσης).
Δείτε ακόμα: Επαναστατικό κιβώτιο από την Toyota αλλάζει όσα ξέρουμε (+video)
Η Camcon Auto σχεδίασε ένα πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων, το οποίο καταργεί τους εκκεντροφόρους και τους περιορισμούς που θέτουν αυτά τα συστήματα. Κάθε βαλβίδα (τόσο εισαγωγής, όσο και εξαγωγής) διαθέτει ένα είδος αποκλειστικού μίνι-εκκεντροφόρου ο οποίος ελέγχεται από ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ. Ως αποτέλεσμα αυτής της επαναστατικής τεχνολογίας, κάθε βαλβίδα μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες ρυθμίζοντας κατά βούληση το μείγμα αέρα-καυσίμου και βελτιστοποιώντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως σε έναν τυπικό 4κύλινδρο 16βάλβιδο (ή κάποιον από τους υπερτροφοδοτούμενους 12βάλβιδους 3κύλινδρους που αποτελούν την νόρμα τα τελευταία χρόνια), αναλόγως φορτίου γκαζιού μπορεί να υπάρξουν 16 (ή 12 αντιστοίχως) διαφορετικές εφαρμογές στις βαλβίδες! Το Intelligent Valve Technology, όπως ονομάζεται η πατέντα της Camcon Auto, προς το παρόν μπορεί να εφαρμοστεί σε κινητήρες εν σειρά και σε διάταξη V, όμως υπάρχει μελέτη να επεκταθεί και στους boxer.
Διαβάστε επίσης: Έτσι λειτουργεί ο κινητήρας μεταβλητής συμπίεσης της Infiniti (+video)
Ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής εταιρίας, Mark Gostick, δήλωσε πως «το IVT μπορεί να ρυθμίσει με χειρουργική ακρίβεια την βέλτιστη ποσότητα καυσίμου μίγματος που χρειάζεται ο κινητήρας κάθε στιγμή. Μπορεί να προσφέρει ό,τι χρειάζεται στις χαμηλές στροφές, ό,τι απαιτείται στις υψηλές και οτιδήποτε έχει ανάγκη στο μεσοδιάστημα. Με δυο λόγια, μπορεί να κάνει τα πάντα στον έλεγχο της εισροής-εκροής καυσίμου στον θάλαμο καύσης».