Η Alfa Romeo είναι παραδοσιακά άμεσα συνδεδεμένη με τα σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά στον σχεδιασμό και την οδική συμπεριφορά, από τα πιο παλιά μοντέλα έως τα υπάρχοντα. Για πρώτη φορά, η Alfa Romeo αποκαλύπτει τα τεχνικά «συστατικά» που σε συνδυασμό με το πάθος των μηχανικών της εταιρείας, συνθέτουν την ιδανική συνταγή για την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Alfa Romeo Giulia 2.0 λτ. 280 hp Veloce Q4
Η οδήγηση των Giulia και Stelvio προσφέρει μια ξεχωριστή αίσθηση, όπου η άμεση απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, του κιβωτίου, των φρένων και του κινητήρα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις, αλλά και διασκέδαση. Παράλληλα η εξελιγμένη ανάρτηση, το χαμηλό βάρος και τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ανεβάζουν το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας. Γύρω από την ειδικά σχεδιασμένη εμπρός και πίσω ανάρτηση (Alfa Link), υπάρχουν μια σειρά συστατικών που συνθέτουν τη μοναδική συνταγή των νέων Giulia και Stelvio. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
Το σύστημα τετρακίνησης Q4 και το διαφορικό Q2:
Το συγκεκριμένο σύστημα έχει όλα τα πλεονεκτήματα ενός παραδοσιακού συστήματος τετρακίνησης (πρόσφυση, ασφάλεια, κτλ.), προσφέροντας παράλληλα καλή οικονομία καυσίμου, άμεση απόκριση, αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να συνδυαστεί με το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Q2 που είναι διαθέσιμο και στις 2κινητες εκδόσεις. Το Q2 εξασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του πλαισίου. Την ίδια στιγμή προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες, αυξάνοντας σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια, ακόμα και κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες. Τέλος και τα δύο συστήματα συμβάλουν στο χαμηλό βάρος του οχήματος, διαθέτοντας σημαντικά μικρότερη μάζα από αντίστοιχες λύσεις.
Το Σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System) – αποκλειστικότητα της Alfa Romeo:
Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα πέδησης IBS προσφέρει άμεση απόκριση, με αποτέλεσμα μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης, αλλά και σημαντικά οφέλη όσον αφορά στη μείωση του βάρους. Το σύστημα εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις των Giulia και Stelvio, ενώ προαιρετικά στις εκδόσεις Quadrifoglio συνδυάζεται και με κεραμικούς δίσκους για ακόμα μεγαλύτερη αντοχή και μικρότερο βάρος.
Alfa Active Torque Vectoring:
Δύο συμπλέκτες στο πίσω διαφορικό δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου της παροχής ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο η δύναμη κατανέμεται ιδανικά καθιστώντας το αυτοκίνητο εξαιρετικά σταθερό, αποτρέποντας την έντονη επέμβαση του συστήματος ελέγχου σταθερότητας, ακόμα και όταν το όχημα οδηγείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το Alfa Romeo Active Torque Vectoring, όπως και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα στις Giulia και Stelvio, ελέγχονται από ένα κεντρικό σύστημα το οποίο δημιούργησε η Alfa Romeo με στόχο να ελέγχει τις σχετικές παραμέτρους και να εξασφαλίζει την ιδανικά συνεργασία όλων των επιμέρους συστημάτων. Με αυτό τον τρόπο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά φιλική, προβλέψιμη και ασφαλής.
Δείτε ακόμη: Καταιγισμός ρεκόρ από την Alfa Romeo Stelvio QV! (+video)
Τα παραπάνω συστήματα, σε συνδυασμό με το σχεδιασμό και τη ρύθμιση της ανάρτησης, τη χρησιμοποίηση ελαφρών υλικών, όπως ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα, η ιδανική κατανομή βάρους 50:50 και βέβαια οι δυναμικοί κινητήρες αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία στηρίζονται οι νέες Alfa Romeo, ώστε να προσφέρουν ασφάλεια, άνεση και οδηγική απόλαυση σε κάθε διαδρομή. Εξελίσσοντας εξαρτήματα σε συνεργασία με προμηθευτές με μεγάλη παράδοση στους αγώνες, όπως η Sparco και η Pirelli, η Alfa Romeo εξασφαλίζει ότι κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου, μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, συμβάλει στην απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Συμφωνεί και επαυξάνει ο Chris Harris.