Το Honda Civic i-DTEC δεν πρόλαβε να παρουσιαστεί επίσημα στην χώρα μας και η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε πως πλέον θα διατίθεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.
Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Honda Civic 1.6 diesel 120 PS
Η νέα αυτή έκδοση αποτελεί ορόσημο για την 10η γενιά του Civic, καθώς είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο κιβώτιο τοποθετείται σε οποιοδήποτε κινητήριο σύνολο του μικρομεσαίου χάτσμπακ. Για την ακρίβεια, είναι η πρώτη φορά που συνδυάζεται ακόμα και με αυτή τη μορφή του 1.600αρη πετρελαιοκινητήρα καθώς μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμο μόνο στο κορυφαίο CR-V, το οποίο φέρει δυο τουρμπίνες στον i-DTEC και αποδίδει 160 ίππους. Στο Civic (και το δικίνητο CR-V) ο ντίζελ των 1.6 λίτρων στέλνει 120 ίππους (στις 4.000 σ.α.λ.) και 300 Nm (στις 2.000 σ.α.λ.) στους εμπρός τροχούς, με την επιτάχυνση να ανακοινώνεται στα 11 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και την τελική να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Η ήδη χαμηλή τιμή της μέσης κατανάλωσης των 4,5 λίτρων/100 χλμ κατεβαίνει στο εντυπωσιακό 4,1 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 ακολουθούν με μία αντίστοιχη μείωση: 108 γρ./χλμ. (109 για το σεντάν) από 117 γρ./χλμ. για το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 PS
Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι αρμονική και ομοιογενής, δίχως τις διακυμάνσεις που παρατηρούνται σε κιβώτια με λιγότερες ταχύτητες (για παράδειγμα κοντές οι πρώτες 3 για επιτάχυνση, «απλωμένες» οι υπόλοιπες για οικονομία), ενώ και η λειτουργία του επιτρέπει το κατέβασμα μέχρι 3 ή ακόμα και 4 σχέσεων μαζί, όπως από 9η σε 5η ή από 7η σε 4η.
Για την επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων Euro 6d Temp δεν προστέθηκε AdBlue αλλά ένας νέος εξελιγμένος καταλύτης και φίλτρο DPF που αποθηκεύει τα οξείδια του αζώτου (NOx). Να σημειωθεί ότι ο νέος 1.6 i-DTEC κινητήρας είναι από του πρώτους (και ο πρώτος Honda) που δοκιμάστηκαν επίσημα βάσει του νέου κύκλου δοκιμής WLTP -Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής για Ελαφρύ Όχημα).