Το νέο Honda Civic το οποίο ήταν διαθέσιμο μόνο με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. VTEC TURBO 129 PS, 1.5 λτ. VTEC TURBO 182 PS και τον πιο ισχυρό 2.0 λτ. VTEC TURBO 300 PS στο Civic Type R, πλέον προσφέρεται και με τον πετρελαίου 1.6 λτ. i-DTEC 120 PS.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda Civic Type R (+videos)
Το νέο 1.600άρι ντίζελ Civic πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 22.120 ευρώ στην πρώτη έκδοση Comfort, η οποία περιλαμβάνει υπερπλήρη στάνταρ εξοπλισμό, όπως είναι ESP, 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και προσαρμοζόμενο cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση κ.λπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Elegance κοστίζει από 25.250 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον ηλεκτρικά ανακλινόμενους καθρέπτες, 2ζωνικό κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, εμπρός προβολείς ομίχλης, πίσω κάμερα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων κ.λπ.
Βελτιωμένος ο 1.6 λτ. ντίζελ κινητήρας
Ο 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου έχει δεχτεί πολλές αλλαγές έτσι ώστε να προσφέρει μια πιο πολιτισμένη λειτουργία αλλά και να είναι σύμφωνος με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d Temp. Το βελτιωμένο μοτέρ πετρελαίου ισχύος 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και με ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. διαθέτει νέα έμβολα από χάλυβα (αντί αλουμινίου) για μείωση των θερμικών απωλειών και βελτιωμένη θερμική απόδοση, νέο υπερτροφοδότη, νέα καδένα χαμηλής τριβής και νέο μπλοκ. Αναβαθμισμένο με την σειρά του είναι και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον ιδιαίτερα ακριβή στις αλλαγές επιλογέα, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμο από τον Αύγουστο στην έκδοση Elegance. Όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου, ο 1.600άρης ντίζελ ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, αφού προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ.) και εν κινήσει, είναι αθόρυβος, δεν περνά κραδασμούς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, έχει γραμμική απόδοση και γενικά διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία. Σε ρυθμούς ταξιδιού διατηρεί με μεγάλη άνεση γρήγορους ρυθμούς χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 PS
Για την επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων Euro 6d Temp δεν προστέθηκε AdBlue αλλά ένας νέος εξελιγμένος καταλύτης και φίλτρο DPF που αποθηκεύει τα οξείδια του αζώτου (NOx). Σε πολύ χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 ακόμα και με τις νέες και πιο ρεαλιστικές μετρήσεις WLTP, αφού είναι 4,5 λτ./100 χλμ. και 117 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι ο νέος 1.6 i-DTEC κινητήρας είναι από του πρώτους (και ο πρώτος Honda) που δοκιμάστηκαν επίσημα βάσει του νέου κύκλου δοκιμής WLTP -Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής για Ελαφρύ Όχημα).
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Όπως και τα βενζινοκίνητα Civic, έτσι και το ντίζελ κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την πολύ καλή άνεση και ασφάλεια που προσφέρει σε κάθε διαδρομή. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση αμβλύνει με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια από το προγενέστερο Civic, το νέο και μεγαλύτερο χάτσμπακ Civic διαθέτει πολύ καλό πάτημα, τόσο στις ευθείες σε σβέλτους ρυθμούς, όσο και στις στροφές. Εκεί, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το ακριβές και σωστά ζυγισμένο τιμόνι.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Civic 1.6 i-DTEC διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, προσεγμένη ποιότητα και πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο πιο μεγάλο μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών, ενώ καλή είναι η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών και το φινίρισμα. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται αναπαυτικά στα καθίσματα και οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους μια ευρύχωρη καμπίνα. Αντίστοιχα και το πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων είναι μεγάλο, πρακτικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC TURBO 182 PS 5d