Δοκιμή Toyota Yaris Hybrid

Το Toyota Yaris ανανεώθηκε προσφάτως και φυσικά η υβριδική του έκδοση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα facelift εκτεταμένο. Αυτή ήταν και η καλύτερη ευκαιρία για να πάρουμε στα χέρια μας το best seller της ελληνικής αγοράς…

Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε για το δεύτερο ραντεβού του Toyota Yaris με τον… πλαστικό χειρούργο για να το ανανεώσει αισθητικά εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Σύμφωνα μάλιστα με τους ιθύνοντες της ιαπωνικής μάρκας, το Toyota Yaris έχει αλλάξει σε συνολικά 900 σημεία, ενώ η εξέλιξή του κόστισε 90.000.000 ευρώ. Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της ελληνικής αγοράς λοιπόν επιστρέφει με μία ανανέωση που του χαρίζει αυτοπεποίθηση  και σιγουριά πως θα συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία. Όσον αφορά στην υβριδική του έκδοση, αυτή αποτελεί ένα… gadget σε τέσσερις τροχούς. Μία μοναδική επιλογή στην κατηγορία των μικρών, καθώς δεν έχει ανταγωνισμό με κάποιο άλλο υβριδικό σε αυτό το μέγεθος, αποτελώντας μονόδρομο για όποιον θέλει ένα tech freak αυτοκίνητο, το οποίο θα καίει όσο ένα ντίζελ (και λιγότερο πολλές φορές) χωρίς να ρυπαίνει παρά στο ελάχιστο!

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Toyota

Αισθητές σχεδιαστικές αλλαγές

Οι αλλαγές που έφερε η ανανέωση του Toyota Yaris πέρασαν και στην υβριδική έκδοση. Ο προφυλακτήρας με την κυψελοειδή μάσκα πλέον είναι νέου σχεδιασμού, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα κάτοπτρα των φώτων με τα LED στοιχεία. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, όπου τα φώτα είναι διαφορετικής σχεδίασης, ο προφυλακτήρας επίσης, ενώ πλέον καταλαμβάνουν και μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Το νεύρο στην πίσω πόρτα είναι πιο έντονο, υπάρχει δυνατότητα διχρωμίας στην οροφή (όπως αυτή που βλέπουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Οι ζάντες είναι νέου σχεδιασμού, ενώ οι πόρτες έχουν μαύρο διακοσμητικό στο κάτω μέρος (προαιρετικά).

Μικρότερης έκτασης αλλαγές στο εσωτερικό

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου Toyota Yaris και φυσικά του Hybrid που δοκιμάζουμε εδώ δεν είναι το ίδιο αισθητές με αυτές του αμαξώματος. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και τη κονσόλας παραμένει ως έχει. Η εντονότερη αλλαγή είναι ο πίνακας οργάνων ο οποίος πλέον έχει δύο κυκλικά όργανα δεξιά και αριστερά στα άκρα του (το ένα ταχύμετρο το άλλο μετρητής ενέργειας). Αλλαγμένοι είναι και οι κυκλικοί αεραγωγοί εμπρός και κάποια από τα χειριστήρια στο τιμόνι αλλά και οι επενδύσεις σαλονιού. Από την άλλη το σύστημα πολυμέσων παραμένει ως έχει, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πάνελ των θυρών.

Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους του Toyota Yaris Hybrid οι οποίοι παραμένουν στα ίδια, πολύ καλά επίπεδα, χαρίζοντάς του μία από τις κορυφαίες θέσεις στην κατηγορία στο συγκεκριμένο τομέα, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε ενήλικες κανονικού αναστήματος στο εσωτερικό του. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, εδώ αξίζουν τα εύσημα στην Toyota καθώς παρά την προσθήκη μπαταριών κατάφερε να μην χάσει λίτρο από τα συνολικά 286 λίτρα του χώρου αποσκευών. Όλες οι εκδόσεις του νέου Yaris εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που απαρτίζεται από σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων, Ειδοποίηση Ακούσιας αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist).  Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα, υπάρχει Bluetooth, θύρα USB και φωνητικός έλεγχος, ενώ το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων, web radio, εφαρμογές Google και Twitter και κάμερα οπισθοπορείας. Φυσικά διατίθεται και πλοήγηση με 3D απεικόνιση (προαιρετικός εξοπλισμός) και δυνατότητα κλήσης έκτακτης ανάγκης.

Δεν καίει μία…

Το Toyota Yaris πραγματικά αξίζει διθυραμβικά σχόλια στον τομέα της κατανάλωσης. Μπορείς να κινηθείς μαζί του με μέση κατανάλωση στα 4,4 λίτρα/100 χλμ. τιμή εξαιρετική που μπορεί να συγκριθεί μόνο με πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Αλλά από την άλλη η ρύπανση απέχει μακράν, καθώς ο καθαρός χαρακτήρας του Toyota Yaris Hybrid δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Μάλιστα αν κινείστε στην πόλη μπορείτε να ξοδέψετε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Συγκεκριμένα, για έως και δύο χιλιόμετρα μπορείτε να κινηθείτε αποκλειστικά με τις μπαταρίες του Yaris, με την απόσταση αυτή φυσικά να μεταβάλλεται αναλόγως συνθηκών (αν δηλαδή είστε σε μία διαδρομή επίπεδη ή κατηφορική τότε μπορεί και να αυξηθεί). Σε κάθε περίπτωση, οι αστικοί ρυθμοί κίνησης είναι το περιβάλλον που ευνοεί το υβριδικό Yaris, καθώς αναδεικνύει όλα τα οφέλη της υβιδικής τεχνολογίας. Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο ξεκουράζει και βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης εντός πόλεως.

Ο tech freak της κατηγορίας

Το Toyota Yaris Hybrid δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του, ενώ είναι ταυτόχρονα το πιο προηγμένο τεχνολογικά, μικρό αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει κανείς και φυσικά το μοναδικό υβριδικό αυτοκίνητο κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Η ανανέωση δεν έφερε κάποια διαφορά στην ιπποδύναμη του Toyota Yaris Hybrid. Ο βενζινοκινητήρας είναι 1.5 λτ. και αποδίδει 75 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 61 ίππους και 169 Nm ροπής από το… μηδέν! Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Yaris βασίζεται σε αυτό των Toyota Auris Hybrid και Prius, αλλά είναι μικρότερο σε διαστάσεις. Η δύναμη σε κάθε περίπτωση στέλνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ηλεκτρονικού κιβωτίου e-CVT, ενώ η ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αποθηκεύεται σε μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου με μέρος αυτής να ανακτάται τόσο κατά την επιτάχυνση (ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια), όσο και κατά το φρενάρισμα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Ευκολοδήγητο και άνετο

Η οδήγηση ενός υβριδικού μοντέλου χρειάζεται κάποια εξοικείωση, καθώς θα πρέπει να ενημερώνεσαι από για την στάθμη των μπαταριών αλλά και να προσέχεις με το πεντάλ του γκαζιού, καθώς αν το πατήσεις παραπάνω από όσο χρειάζεται τότε… ξυπνάς τον βενζινοκινητήρα και έτσι και καύσιμο. Παρόλα αυτά είναι θέμα χρόνου να συνηθίσει τον τρόπο οδήγησής του και να γίνεις ένας… γκουρού της κατανάλωσης! Σε αυτό εξάλλου σε βοηθάνε και οι ειδικές οθόνες στο σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου.  Πάντως το υβριδικό Yarisπραγματικά δεν διαφέρει οδηγικά από τις συμβατικές του εκδόσεις. Παραμένει εξίσου ευκολοδήγητο και άνετο, με καλή ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και δεν επιτρέπει στον θόρυβο να εισβάλει στην καμπίνα, παρά μόνο όταν οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν πολύ, ενώ τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση, το ίδιο και το τιμόνι. Το Yaris Hybrid είναι στιβαρό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το κράτημά του εμπνέει ασφάλεια.

Προφανώς και το Toyota Yaris Hybrid είναι μία εξεζητημένη επιλογή, η οποία αποτελεί μονόδρομο για όσους θέλουν ένα μικρό υβριδικό. Το σίγουρο είναι πως όποιος το επιλέξει θα ανταμειφθεί και με το παραπάνω, καθώς το συναίσθημα του να κυκλοφορείς χωρίς να καις σταγόνα είναι απερίγραπτο. Πόσο μάλιστα τώρα που ξεκινά από 15.740 ευρώ και συνοδεύεται από 6ετή εγγύηση και 3ετή οδική βοήθεια.

(+) κατανάλωση, τεχνολογία, εξοπλισμός ασφάλειας, οδική συμπεριφορά, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, τιμή, εγγύηση

(-) κύκλος στροφής, θέση οδήγησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.497
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
111/3.800–4.400
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
65
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
169
Συνδυαστική ισχύς (PS)
100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
75
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0,0
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.945
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
286
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.740
Get it on Google Play Download on the App Store