Το ολοκαίνουργιο, 8ης γενιάς Passat ανεβάζει και άλλο τον πήχη σε πολλούς τομείς, όπως σε ασφάλεια, τεχνολογία, ποιότητα, χώρους, ίματζ κ.λπ., πλησιάζοντας πιο πολύ όσο ποτέ άλλοτε την κατηγορία των μεγάλων premium αυτοκινήτων. Το βασισμένο στην πλατφόρμα MQB, νέο Passat καταφέρνει και κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την εξωτερική του επιβλητική εικόνα, η οποία χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού κεντρίζει το οικογενειακό κοινό που αναζητά ένα πλήρες σε κάθε επίπεδο μεσαίο αυτοκίνητο. Συγκριτικά με το προγενέστερο Passat, το νέο είναι αισθητά πιο κομψό, ενώ από πλευράς διαστάσεων είναι πιο κοντό σε μήκος κατά 2 χλστ. (4.767 χλστ.), διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 79 χλστ. (2.791 χλστ.), πιο κοντούς θόλους, είναι πιο πλατύ κατά 12 χλστ. (1.832 χλστ.) και πιο χαμηλό κατά 14 χλστ. (1.456 χλστ.). Επίσης, είναι μέχρι 85 κιλά ελαφρύτερο, ανάλογα με το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων.
Παρά την συνολικά πολυτελή του εικόνα, το νέο Volkswagen Passat διατίθεται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές (δείτε εδώ), που ξεκινούν από 20.440 ευρώ (με απόσυρση) για την αρχική έκδοση Passat Limousine 1.4 TSI 125 PS Trendline και από 23.170 ευρώ για τη βασική ντίζελ 1.6 TDI 120 PS. O εξοπλισμός (δείτε εδώ) είναι πλήρης, αφού περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Εσωτερικό με premium εικόνα και άπλετους χώρους
Όπως ισχύει με την εικόνα του αμαξώματος, έτσι και το εσωτερικό ξεχωρίζει για την πολυτελή του αισθητική, ενώ από πλευράς χώρων, το νέο Passat είναι ακόμα πιο άνετο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Σχεδιαστικά, ο θάλαμος των επιβατών του νέου μεσαίου VW διακρίνεται από τις ευθείες γραμμές που δεν κουράζουν στο μάτι, την πλατιά κονσόλα με τα εύχρηστα χειριστήρια και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και το σπορτίφ τιμόνι. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, έχοντας στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Υψηλά είναι τα στάνταρ και στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, της γερής συναρμογής και του πολύ προσεγμένου φινιρίσματος. Από πλευράς ανέσεων, το εσωτερικό του νέου Passat είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις έως 5 επιβάτες, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους περίσσιο αέρα για τα πόδια. Όσο για τις αποσκευές, το ήδη μεγάλο πορτ μπαγκάζ του προγενέστερου Passat μεγάλωσε ακόμα κατά 21 λίτρα και έφτασε τα 586 λτ., ενώ στο πρακτικότερο Passat Variant υπάρχουν 650 λτ. (έως 1.780 λτ.).
Ευρεία γκάμα νέων αποδοτικών και οικονομικών κινητήρων
Πλήρως ανανεωμένη είναι και η γκάμα των EU 6 κινητήρων που εφοδιάζουν το νέο Passat, ισχύος από 120 PS έως 240 PS μεταξύ των οποίων είναι 3 ντίζελ TDI, δύο βενζίνης 1.4 TSI και το plug-in hybrid Passat GTE με κατανάλωση μόλις 1,5 λτ./100 χλμ. (η διάθεσή του θα ξεκινήσει αργότερα το 2015). Ξεκινώντας από τους βενζίνης, όπως αναφέραμε υπάρχουν ο 1.4 TSI 125 PS και ο 1.4 TSI 150 PS με ACT (ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), έκδοση την οποία και οδηγήσαμε στα πλαίσια της Πανελλαδικής του παρουσίασης που έγινε πριν από λίγες μέρες στην Αιδηψό. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο, διαθέτει πάρα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αφού εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, έχει γραμμική απόδοση, ανεβάζει με ευκολία στροφές και ρυθμούς επιταχύνσεων, ενώ ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καθόλου την αλλαγή από τη 2κύλινδρη λειτουργία στην 4κύλινδρη. Επίσης, να σημειώσουμε ότι όλοι οι κινητήρες εφοδιάζονται με BlueMotion Technology, με 2ης γενιάς σύστημα Start-Stop και προαιρετικά με κιβώτιο DSG. Ισχυρότερος τετρακύλινδρος ντίζελ όλων των εποχών στη μακρόχρονη ιστορία του Passat, είναι ο νέος 2.0 TDI Bi-Turbo με απόδοση 240 ίππων και 500 Nm ροπής, ο οποίος καταναλώνει μόλις 5,3 λτ./100 χλμ. Πιο αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε στους παρακάτω πίνακες:
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | 1.4 TSI | 1.4 TSI ACT | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.395 | 1.395 | |
Ταχύτητες | 6 | 6 | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 125/5.000 | 150/5.000 | |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.400 | 250/1.500 | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,7 | 8,4 | |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 208 | 220 | |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 4,9 | |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 125 | 115 | |
Βάρος (κιλά) | 1.292 | 1.387 | |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | 1.6 TDI 120 PS | 2.0 TDI 150 PS | 2.0 TDI 240 PS 4MOTION |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.968 | 1.968 |
Ταχύτητες | 6 (7 DSG) | 6 (6 DSG) | DSG7 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/3.600 | 150/3.500 | 240/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 | 340/1.750 | 500/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 | 8,7 | 6,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 206 | 220 (218) | 240 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1 (4,0) | 4,1 (4,5) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108 (105) | 108 (118) | 139 |
Βάρος (κιλά) | 1.369 (1.384) | 1.475 (1.501) | 1.721 |
Πολύ σταθερό στο δρόμο και με θετική αίσθηση
To νέο VW Passat κερδίζει αμέσως την εμπιστοσύνη του οδηγού χάρη στην υψηλή σταθερότητα που παρουσιάζει και στην σιγουριά και στιβαρότητα που αποπνέει σε κάθε περίπτωση. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και των 4πλών συνδέσμων πίσω είναι αρκετά πιο σφιχτή από ότι ίσως θα όριζε μια αμιγώς οικογενειακή πρόταση, με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα στην οδική του συμπεριφορά όπως είναι οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και η κατευθυντικότητά του σε συνεχείς στροφές. Ωστόσο, από την άλλη μετριάζεται ελαφρώς η ποιότητα κύλισης και σε ορισμένες περιπτώσεις η άνεση που απορρέει από την απορροφητικότητά της. Η ουδετερότητα είναι το βασικό χαρακτηριστικό του Passat ακόμα και σε οριακές καταστάσεις, ενώ αν ξεπεραστούν τα όρια της πρόσφυσης το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας θα επέμβει -όχι και τόσο διακριτικά- διατηρώντας την τάξη. Τέλος, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα.
Τεχνολογία και ασφάλεια ανωτέρου επιπέδου
Το νέο VW Passat έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP (δείτε εδώ), ενώ την ασφάλεια που παρέχει ενισχύουν τα πάρα πολλά συστήματα και προηγμένες τεχνολογίες που περιλαμβάνει, για τα οποία θα χρειάζονταν αρκετές σελίδες για να τα περιγράψουμε αναλυτικότερα. Επιγραμματικά αναφέρουμε κάποια από αυτά όπως είναι τα εξής: Active Info display (ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων), Head-up Display (αναδυόμενη οθόνη), νέο Rear Seat Entertainment (σύνδεση Tablet μέσω Wi-Fi), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (αναγνώριση πεζών), Emergency Assist (το όχημα ακινητοποιείται σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης), Trailer Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος με ρυμουλκούμενο), Traffic Jam Assist (υποβοήθηση κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση) και φώτα τεχνολογίας LED αντί των Xenon.