Για πρώτη φορά το νέο Passat στην 8η γενιά του αποκτά plug-in hybrid έκδοση τόσο στην έκδοση Saloon (σεντάν) όσο και στην Estate (στέισον βάγκον), προσφέροντας όλες τις ανέσεις και την ασφάλεια των μοντέλων με τους συμβατικούς κινητήρες συν εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Το Passat GTE (βλ. και Golf GTE) τροφοδοτείται με 1.4 TSI κινητήρα 156 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 115 ίππων, συνδυαστικής ισχύος 218 ίππων και 400 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμαίνεται κάτω από 2,0 λτ./100 χλμ. και ρεύματος στις 13,0 kWh/100 χλμ. (1,1€/100 χλμ.), ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 45 γρ./χλμ. Με το δοχείο καυσίμου των 50 λτ., το Passat GTE διαθέτει αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.
Το Passat GTE είναι προσθιοκίνητο με 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ειδικά σχεδιασμένο για το υβριδικό σύνολο, ενώ τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα ή τα 130 χλμ./ώρα μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια στην επιλογή E-Mode.
Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει 4 διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες και τις «ορέξεις» του οδηγού. Στην «E-Mode», το Passat GTE ξεκινά αμέσως να κινείται με την ηλεκτρική ενέργεια (εκτός εάν δεν έχει πολύ ενέργεια η μπαταρία και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή). Όταν πέσει η ισχύς από τις μπαταρίες τίθεται αυτόματα σε λειτουργία το υβριδικό σύστημα «Hybrid». Στην επιλογή «Battery Charge» φορτίζουν οι μπαταρίες κατά την οδήγηση και στην «GTE» αποδίδεται η μέγιστη ισχύς και σφίγγει η προαιρετική ανάρτηση DCC.
Για την φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 9 KWhμέσω οικιακής πρίζας 230V χρειάζονται 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ μέσω ταχυφορτιστή ο χρόνος μειώνεται στις 2 ώρες και 30 λεπτά.
Σχεδιαστικά υπάρχουν ορισμένες αλλαγές που τονίζουν τον διαφορετικό του χαρακτήρα, όπως είναι εξωτερικά η μπλε γραμμή στη μάσκα και στα φανάρια, ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας, τα λογότυπα GTE και οι 17 ιντσών ζάντες. Στο εσωτερικό υπάρχουν διακριτικές μπλε γραμμές στα αλουμινένια ένθετα, νέος πίνακας οργάνων, νέο σύστημα infotainmentμε τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος και νέες επενδύσεις.