Δοκιμή Opel ADAM 1.2 70 HP


Το πρώτο μίνι μοντέλο της Opel, το ADAM αποτελεί μία από τις πιο ξεχωριστές -αλλά και ακριβότερες- προτάσεις της κατηγορίας, το οποίο διακρίνεται πάνω απ’όλα για το πολύ trendy και μοδάτο στιλ του με τις απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης για κάθε γούστο. Ο έντονα νεανικός του χαρακτήρας με τα παιχνιδίσματα των χρωμάτων και τα μοναδικά στοιχεία στο εσωτερικό (βλ. αστέρια στην οροφή) κάνουν τον οδηγό του να νιώθει ευχάριστα και να του φτιάχνει τη διάθεση ακόμα και στις καθημερινές του μετακινήσεις.

Παράλληλα, η γκάμα του ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την προσθήκη του νέου κινητήρα 1.0 Turbo, του 1.4 Turbo στη νέα έκδοση ADAM S, καθώς και με την προσθήκη του ADAM ROCKS, οι οποίες θα λανσαριστούν το ερχόμενο φθινόπωρο.

Ωστόσο ακόμα και από την αρχική έκδοση που δοκιμάζουμε με τον 1.2 λίτρων κινητήρα των 70 ίππων, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, όμως καταφέρνει και κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο στις αστικές μετακινήσεις. Από πλευράς τιμών, το ADAM 1.2 κοστίζει από 12.900 ευρώ (12.036 ευρώ με απόσυρση) με πλήρη εξοπλισμό ανέσεων, ασφαλείας και επιπλέον στάνταρ αξεσουάρ, όπως ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Μέτριες επιδόσεις από τον παλιό 1.200άρη κινητήρα

Ο μικρότερος κινητήρας στη γκάμα του ADAM είναι ο 4κύλινδρος των 1.2 λίτρων με απόδοση 70 ίππων και 115 Nm ροπής, ο οποίος κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο και διαθέτει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές. Χαρακτηριστικό που εξυπηρετεί στις αστικές μετακινήσεις, αφού ο οδηγός δε χρειάζεται να πραγματοποιεί συχνές εναλλαγές ταχυτήτων στο μέτριας αίσθησης επιλογέα. Ωστόσο, οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι μέτριοι τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δλ.) όσο και εν κινήσει ακόμα και με βαθιά πατημένο το πεντάλ του γκαζιού. Από πλευράς κατανάλωσης, ο 1.2 λίτρων κινητήρας καίει σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 118 γρ./χλμ. (106,2 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό με περιορισμένους χώρους

Πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση και διάκοσμο διαθέτει το εσωτερικό του ADAM, ενώ στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την οποία ενισχύουν η χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Επιπλέον, η εργονομία δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα ατοπήματα με εξαίρεση το μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι και τις μη πρακτικές ποτηροθήκες. Στα βασικά μειονεκτήματα του αυτοκινήτου ανήκουν οι περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες σε συνδυασμό με την κάθετη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος που κουράζουν. Μέτρια χωρητικότητα έχει το πορτ μπαγκάζ των 170 λίτρων, το οποίο παράλληλα έχει μικρό άνοιγμα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά μέτρια αίσθηση

Την καλή συνολική εικόνα του ADAM ενισχύει η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, καθώς και η ευελιξία που προσφέρει το κόμπακτ αμάξωμά του μήκους 3,7 μέτρων. Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ σε συνδυασμό με τις -μάλλον υπερβολικές για 70 ίππους αυτοκίνητο- 16άρες ζάντες και τα φαρδιά ελαστικά 195/55 τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα. Αντίστοιχα και στις ευθείες το ADAM 1.2 παρουσιάζεται σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Στον τομέα της άνεσης οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Το τιμόνι από την πλευρά του με την έντονη υποβοήθηση είναι ελαφρύ στους ελιγμούς αλλά στερείται αίσθησης, κάτι που ισχύει και σε πιο γρήγορους ρυθμούς, όπου παρέχει μέτρια πληροφόρηση. Μέτρια είναι και η αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων, όπως ισχύει και στα περισσότερα μοντέλα της Opel.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα, εξοπλισμός, δυνατότητες εξατομίκευσης, οδική συμπεριφορά

(-) Μέτρια αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, χώροι, επιδόσεις, τιμή, πρακτικότητα


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.229
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
70/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
115/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.698
Πλάτος (χλστ.)
1.720
Ύψος (χλστ.)
1.484
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.311
Βάρος (κιλά)
1.101
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
170
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
72%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.900
Get it on Google Play Download on the App Store