Η Mercedes CLA από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2013 έκλεψε τις εντυπώσεις με την πολύ όμορφη και super αεροδυναμική, 4θυρη κουπέ εμφάνισή της, φέρνοντας έναν άλλο αέρα στη μικρομεσαία κατηγορία. Λίγα χρόνια αργότερα και με αυτό το δεδομένο, η Mercedes κατά την ανανέωση του μοντέλου δεν προχώρησε σε κάποιες ρηξικέλευθες σχεδιαστικές αλλαγές, αλλά αντίθετα με στοχευμένες κινήσεις κατάφερε να «φρεσκάρει» ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Ουσιαστικά, οι αλλαγές αφορούν στο αλλαγμένο σχήμα της εισαγωγής και των μαύρων πλαισίων του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, στη νέα γρίλια της μάσκας και τα φώτα LED, αλλά και στα διαφοροποιημένα κρύσταλλα των πίσω φώτων. Τα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου ολοκληρώνουν την αισθητική ανανέωση της CLA.
Στο κομμάτι της τιμής, το κόστος της ανανεωμένης Mercedes CLA 180 d, που είναι και η αρχική diesel έκδοση της γκάμας, βρίσκεται στα 32.605 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό. Για το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο εξοπλίζεται η CLA της δοκιμής μας, υπολογίστε 2.700 ευρώ επιπλέον.
Στιλάτη καμπίνα με καλούς χώρους
Στο εσωτερικό της CLA η Mercedes διαφοροποίησε ανεπαίσθητα θα λέγαμε την όλη εικόνα (νέες επενδύσεις και χρωματισμοί με περισσότερο χρώμιο σε διακόπτες και χειριστήρια), διατηρώντας έναν από τους πιο στιλάτους θαλάμους της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, γνωρίσματα του εσωτερικού παραμένουν οι 5 στρογγυλοί αεραγωγοί με τις λεπτές γρίλιες πάνω στο ταμπλό, η ψηφιακή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα, αλλά και τα σπορ εμπρόσθια καθίσματα με τα σταθερά προσκέφαλα. Στον τομέα της ποιότητας, το μαλακό πλαστικό πάνω στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών τονίζει τον ποιοτικό χαρακτήρα της CLA, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή των υπολοίπων σκληρών πλαστικών βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Στους χώρους, λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος και του κουπέ τελειώματος της οροφής, θα απαιτηθούν παραχωρήσεις ως προς το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Από την άλλη βέβαια, ο χώρος για τα γόνατα και τους ώμους τους είναι υπέρ-αρκετός. Σε πολύ καλά επίπεδα παραμένει η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ των 470 λίτρων.
Diesel μοτέρ με έμφαση στην οικονομία
H CLA 180 d είναι η αρχική πετρελαιοκίνητη έκδοση στη γκάμα της 4θυρης κουπέ μικρομεσαίας Mercedes, διαθέτοντας τον γνωστό 1.500άρη diesel κινητήρα των 109 ίππων ισχύος και 260 Nm ροπής. Στην ανανεωμένη γενιά της CLA η έκδοση αυτή έχει λάβει ρυθμίσεις που στόχο έχουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων (μόνο 3,8 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει μέση κατανάλωση η Mercedes και 100 γρ./χλμ. εκπομπές CO2). Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό και με το πολύ καλό αυτόματο 7άρι κιβώτιο 7G-DCT που διέθετε το μοντέλο της δοκιμής μας, αποδεικνύεται αρκετά ελαστικός, με θετικό τράβηγμα και ικανοποιητικές επιδόσεις. Δεν βάζει «φωτιά στην άσφαλτο», όμως κινεί χωρίς πολλά προβλήματα τη CLA. Προσόν του συνδυασμού είναι η πολύ καλή οικονομία κίνησης και στην πράξη, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με τη CLA 180 d καταγράψαμε μια πολύ χαμηλή μέση τιμή 5,5 λτ./100 χλμ.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Ιδανική για ταξίδια
Στο δρόμο η ανανεωμένη Mercedes CLA διατηρεί έναν πολύ ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα, με σπορτίφ στοιχεία που τονίζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ακόμη και στην αρχική του diesel έκδοση. Μεγάλο προσόν της CLA αποτελεί και η συμπεριφορά της στο ταξίδι, αφού η κορυφαία αεροδυναμική του αμαξώματος, η αντάξια του ονόματος «Mercedes» ηχομόνωση, αλλά και η υψηλή σταθερότητα από τη ρύθμιση του πλαισίου, εξασφαλίζουν ότι οι επιβάτες θα μεταφερθούν ξεκούραστα στον προορισμό τους, ακόμη και μετά από πολύωρη διαδρομή. Σε αστικές συνθήκες από την άλλη, η CLA είναι ευκολοδήγητη παρά την κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω της κλίσης της πίσω κολώνας, ενώ η κατά τα άλλα καλή άνεση, περιορίζεται από τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και τις 18άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής. Προσόν του 4θυρου κουπέ της Mercedes παραμένει η γενικότερη, πολύ καλή αίσθηση που παρέχει το τιμόνι, αλλά και τα άκρως αποτελεσματικά φρένα.
+ Σχεδίαση εξωτερικού-εσωτερικού, αεροδυναμικό αμάξωμα, κατανάλωση-εκπομπές ρύπων, λειτουργία κιβωτίου, ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση
– Χώρος για κεφάλια των πίσω επιβατών, άνεση ανάρτησης