To Nissan Qashqai αποτελεί το απόλυτο best seller μικρομεσαίο SUV μοντέλο στη χώρα μας, το οποίο πέρυσι (το 2016) έφτασε τις 2.383 ταξινομήσεις, ενώ επί σειρά ετών (από την πρώτη γενιά του) είναι ιδιαίτερα δημοφιλές.
Ορισμένα από τα πιο σημαντικά του «όπλα» που το έχουν φτάσει στην πρώτη θέση της προτίμησης του αγοραστικού κοινού, είναι η ευρεία γκάμα κινητήρων και εξοπλισμού (τόσο σε 2κίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις), το ανεπτυγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο και η ιδιαίτερα ελκυστική του τιμή που ξεκινά από 18.990 ευρώ με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 DIG-T 115 HP. Πιο επιτυχημένο εμπορικά Qashqai, είναι αυτό που δοκιμάζουμε, με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi 110 HP (από 21.320 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai ντίζελ 1.6 dCi 130 PS
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.5 diesel
Ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λτ. με τους 110 ίππους που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Nissan, αλλά και της Renault από την οποία προέρχεται, ταιριάζει πολύ καλά και στο Qashqai. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη με λιγοστούς κραδασμούς και χαμηλά επίπεδα θορύβου, ενώ το τράβηγμά του είναι θετικό από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. και άνω. Η διαθέσιμη ροπή των 260 Nm συμβάλλει στο να μη χρειάζεται ο οδηγός να αλλάζει συνεχώς ταχύτητες ειδικά σε ρυθμούς ταξιδιού, όπου οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά, χάρη στη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.300 σ.α.λ.). Παράλληλα, ακόμα και με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων ο κινητήρας «γεμίζει» και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.365 κιλών. Η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά, αφού σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,0 λτ./100 χλμ.
Προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό με άνετους χώρους
Στο εσωτερικό του Qashqai η απτή ποιότητα είναι προσεγμένη και αναβαθμίζεται σημαντικά από την ευρεία χρήση παχιού αφρώδους υλικού σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, τόσο στο πάνω μέρος του όσο και πιο χαμηλά. Κάποιες μικρές ατέλειες στην συναρμογή δεν απουσιάζουν, όπως και τριγμοί που ακούστηκαν από το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η εργονομία είναι καλή με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα. Οι χώροι είναι σε θέση να καλύψουν με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες 4 ή και 5 επιβατών χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις από μέρους τους. O χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο που ενισχύει την πρακτικότητα έχει χωρητικότητα 430 λίτρα.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai, Juke και Pulsar με αναβάθμιση ισχύος
Ασφαλές στο δρόμο και άνετο
Στο δρόμο το Qashqai παρουσιάζεται εύκολο στους χειρισμούς, είναι άνετο, ασφαλές και θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία του οικογενειακού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων μόνο στο 4κίνητο) είναι σχετικά μαλακή, με μεγάλες διαδρομές και απορροφά αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, αν και κάποιες πιο έντονες περνούν στο εσωτερικό. Στην ευθεία το αυτοκίνητο κινείται σταθερά και δεν φοβίζει τον οδηγό σε γρήγορες ταχύτητες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεν τονισμένες, αλλά τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το ESP κρατούν το Qashqai στην προεπιλεγμένη πορεία. Τα φρένα του είναι αποτελεσματικά, όμως το τιμόνι σφίγγει με τεχνητό τρόπο όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα, χωρίς να μεταφέρονται στα χέρια του οδηγού περισσότερες πληροφορίες, ενώ γενικότερα το αυτοκίνητο έχει μια «μαλακή» οδηγική αίσθηση.
(+) Εμφάνιση, εικόνα εσωτερικού, χώροι, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, λειτουργία κινητήρα, τιμή
(-) Ορατότητα, ατέλειες συναρμογής, αυξημένες κλίσεις στις στροφές, τεχνητή αίσθηση τιμονιού, «μαλακή» οδηγική αίσθηση