Το Panda Cross είναι η πιο «σκληροτράχηλη» έκδοση του μίνι της Fiat και παράλληλα, το πιο ικανό εκτός δρόμου μίνι μοντέλο της αγοράς και ένα από τα πλέον ικανά off road ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το αυτοκίνητο, λόγω των μικρών του διαστάσεων και βάρους, του τροποποιημένου του αμαξώματος και της ικανής του τετρακίνησης έχει να επιδείξει εξαιρετικές off road ικανότητες, απευθυνόμενο σε ένα κοινό που θέλει να τις εκμεταλλευτεί και να απολαύσει χωρίς εμπόδια εκτός δρόμου διαδρομές. Πλέον, η Fiat προχωρά σε ανανέωση του Panda Cross (αλλά και όλης της γκάμας Panda), ενισχύοντάς το στα σημεία, χωρίς να αλλοιώνει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Τιμολογιακά, το off road Panda διατηρεί μια τιμή 19.000 ευρώ ή 18.700 ευρώ με την έκπτωση της Fiat. Μέχρι και τις 31/12 ισχύει και έξτρα έκπτωση 200 ευρώ, με την τιμή να διαμορφώνεται αυτή την περίοδο στα 18.500 ευρώ. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ανανεωμένου Fiat Panda.
Εμφάνιση: Είναι «off-road» και το δείχνει!
Η ανανέωση του Panda Cross δεν φέρνει καμία αλλαγή στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, εκτός από την προσθήκη στη γκάμα δύο νέων χρωμάτων (Amore Red κόκκινο και γκρι Colosseo Grey). Από εκεί και πέρα, το μίνι SUV της Fiat διατηρεί μια εμφάνιση που τονίζει τον περιπετειώδη και σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, με διαφορετικούς προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές και σχεδίαση για τον μπροστινό που αυξάνει τη γωνία προσέγγισης, υψηλότερη απόσταση από το έδαφος, αλλά και πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά που αναγράφουν «Cross». Οι τροχοί φέρουν 15 ιντσών ειδικής σχεδίασης ζάντες, αλλά και ελαστικά Mud + Snow, για χρήση σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Εσωτερικό: Ευχάριστο και με καλή ποιότητα
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Panda Cross η Fiat τοποθετεί την αναβαθμισμένη έκδοση του ηχοσυστήματος Uconnect, με μεγαλύτερες ενδείξεις στο κέντρο της κονσόλας, περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας με smartphones, 2 usbθύρες και 1 aux, θήκη τοποθέτησης smartphone πάνω στο ταμπλό, αλλά και νέες εφαρμογές που μπορούν να λειτουργήσουν και με φωνητικές εντολές. Επίσης, το τιμόνι έρχεται με δερμάτινη επένδυση, αλλαγμένα είναι τα υφάσματα και οι επενδύσεις με νέα χρώματα και γραφικά, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει πιο ευανάγνωστες ενδείξεις. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του Panda Cross διατηρεί τις όμορφες και νεανικές του γραμμές, με σκληρά στην αφή πλαστικά που εμφανίζουν καλό φινίρισμα και συναρμογή. Οι χώροι είναι μέσα στα πλαίσια της μίνι κατηγορίας, με 4 ενήλικες να μεταφέρονται με κάποιες παραχωρήσεις, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 225 λίτρων.
Κινητήρας: Ροπάτος και με πολύ καλή οικονομία
Η Fiat έχει φροντίσει ώστε να εφοδιάσει από τις αρχές της χρονιάς το Panda Cross με τον νεότερο 1.300άρη 16βάλβιδο MultiJet κινητήρα τεχνολογίας Euro 6, με 95 άλογα ισχύος και ροπή 200 Nm. Το μοτέρ παραμένει αυτούσιο και στο ανανεωμένο μοντέλο, όντας σε θέση να κινήσει πιο σβέλτα από την προηγούμενη εκδοχή του με τους 80 ίππους το Panda Cross, χαρίζοντάς του αισθητά καλύτερες επιδόσεις. Παράλληλα, παρά το κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο (λογική επιλογή λόγω της offroadχρήσης του αυτοκινήτου), ο MultiJet καταφέρνει να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να βρίσκεται στα 6,0 λτ./100 χλμ., με αρκετή χρήση εντός πόλεως. Πάντως, θα θέλαμε το κιβώτιο με την καλή αίσθηση να είχε και μια 6η σχέση, που θα μείωνε στροφές και θόρυβο από τον κινητήρα εκτός πόλεως.
Διαβάστε ακόμα: Από 16.500 ευρώ το ανανεωμένο Fiat 500X
Στο δρόμο: Πεδίο δράσης του το χώμα
Το Fiat Panda Cross είναι φτιαγμένο για να μεταφέρει τους επιβάτες του ακόμη και στις πιο δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός του από την πρώτη στιγμή που βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Με υπερυψωμένη θέση οδήγησης, κοντές σχέσεις από το κιβώτιο, ανάρτηση που φιλτράρει σχεδόν απόλυτα τις ανωμαλίες και τετρακίνηση που φροντίζει για την άφθονη πρόσφυση (εμπλέκεται άμεσα μόλις αντιληφθεί ολίσθηση των πίσω τροχών), αυτό το Panda Cross δεν θυμίζει σε τίποτα «αυτοκίνητο πόλης». Μπορεί στις στροφές οι κλίσεις από το αμάξωμα να είναι αυξημένες ή το τιμόνι να έχει μέτρια αίσθηση, όμως το Panda Cross θα αποζημιώσει απόλυτα αυτόν που θα το επιλέξει όταν αποφασίσει να κινηθεί εκτός δρόμου. Εκεί, το Panda Cross θα εκμεταλλευτεί στοιχεία όμως οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (24 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και διαφυγής (34 μοίρες), η αρκετή απόσταση από το έδαφος, το ελαφρύ του βάρος και η τετρακίνηση, για να κινηθεί σε σημεία όπου πολλά 4κίνητα SUV σταματούν. Πολύτιμος βοηθός του οδηγού αποτελεί και το σύστημα που προσαρμόζει τη λειτουργία της τετρακίνησης ανάλογα με το έδαφος («Auto» για άσφαλτο, «Offroad» για εκτός), έχοντας και την επιλογή Gravity Control, που διατηρεί σταθερά χαμηλή την ταχύτητα σε μια απότομη κατάβαση.
(+): Εμφάνιση, εσωτερικό, εκτός δρόμου δυνατότητες, λειτουργία τετρακίνησης, κατανάλωση, άνεση, ευελιξία
(-): Τιμή, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, απουσία οθόνης αφής για το ηχοσύστημα και 6ης σχέσης από το κιβώτιο