H BMW παρουσίασε χθες την crossover εκδοχή της Neue Klasse, η οποία θα σηματοδοτήσει μια σειρά ριζικών αλλαγών για τη βαυαρική φίρμα. Τόσο από σχεδιαστικής, όσο και παραγωγικής άποψης. Εδώ θα καταπιαστούμε με το πρώτο σκέλος, και συγκεκριμένα το συσχετισμό του φουτουριστικού πρωτοτύπου με μια ιστορική φιγούρα του Μονάχου, όπως η E30.
H Neue Klasse και η Neue Klasse X δανείζονται/προσαρμόζουν μπόλικα στοιχεία από το παρελθόν. Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια εμφανίζεται BMW που δεν χαρακτηρίζεται από μεγέθυνση, αλλά σμίκρυνση της μάσκας. Τα «νεφρά» συμπτύσσονται σε διαστάσεις, παραμένοντας περισσότερο κάθετα σε διαμόρφωση και θυμίζοντας τις BMW των 70’s. Τα διπλά φανάρια παίρνουν LED και διαγώνια μορφή, ενώ το έτερο διαχρονικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της Βαυαρικής τεχνοτροπίας, ήτοι το «Hofmeister kink» (η γωνία που σχηματίζουν τα πλαϊνά πίσω παράθυρα), συνεχίζει να δίνει τον σχεδιαστικό ρυθμό στο προφίλ.
Εκεί, στο προφίλ δηλαδή, εντοπίζεται και το σημείο σύνδεσης με τη δεύτερη γενιά της 3άρας. Όπως δηλώνει ο Kai Langer, επικεφαλής σχεδίασης των BMW i, η διαμόρφωση της πλευρικής γραμμής στη βάση των παραθύρων βρίσκεται στο ακριβώς ίδιο ύψος με την E30. «To είπα ξεκάθαρα όταν σχεδιάζαμε τη Neue Klasse. Οτιδήποτε κι αν κάναμε με την εμφάνιση του αμαξώματος, η γραμμή των παραθύρων απαραιτήτως έπρεπε να είναι ίδια με της E30». Το ίδιο, το «Neue Klasse» εξάλλου, χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στη δεκαετία του 60. Με άλλα λόγια οι Neue Klasse βρίθουν ρετρό στοιχείων, με το συγκεκριμένο να είναι ένα από τα πιο «ψαγμένα». Ο Langer τοποθετείται σαφώς: «Η E30 είναι ένα πολύ δυναμικό αυτοκίνητο, δίχως να είναι επιθετικό. Αυτό είναι το κλου. Να είσαι δυναμικός, σπορ, οτιδήποτε, αλλά όχι επιθετικός».