Η Volvo έκανε πράξη αυτό που είχε προαναγγείλει το προηγούμενο καλοκαίρι, τοποθετώντας κόφτη τελικής 180 χλμ./ώρα σε όλα τα νέα μοντέλα της,. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας έχει ήδη υπερψηφίσει την εφαρμογή του ανωτέρω μέτρου -με τις ανάλογες τροποποιήσεις- σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, από το 2022 κι έπειτα. Ένα μέτρο υπέρ της οδικής ασφάλειας, το οποίο ο πρόεδρος της Alpina θεωρεί ότι θα γυρίσει «μπούμερανγκ».
Δείτε ακόμα: Υποχρεωτικός ήχος σε ηλεκτρικά και υβριδικά από την Ε.Ε.! (+video)
Ο Andreas Bovensiepen είχε ερωτηθεί αρχικώς σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η απόφαση στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων. «Σίγουρα θα υπάρξει μείωση πωλήσεων τον πρώτο καιρό εφαρμογής του, αλλά ο κόσμος δεν θα σταματήσει να αναζητά και να αγαπά τα sportscars. Όμως η αλήθεια είναι πως η δυναμική τους θα μειωθεί, ή στην καλύτερη, θα εξισωθεί». Κοινώς, δεν θα έχουν σημασία η ισχύς και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου -πάντα σε δημόσιο δρόμο- από την στιγμή που οι ηλεκτρονικοί δεσμώτες θα τα περιορίζουν σε προκαθορισμένες ταχύτητες. Κι αυτό μας φέρνει στο δεύτερο σκέλος των δηλώσεών του.
Η πρώτη δουλειά που κάνει η Alpina όταν βελτιώνει μοντέλα της BMW, είναι η αφαίρεση του «κόφτη» των 250 χλμ./ώρα. Οπότε προφανώς μια νόρμα περιορισμού της τελικής στο εκάστοτε ανώτατο όριο, θα την έβρισκε αντίθετη. Ωστόσο, ο Bovensiepen προβλέπει ζητήματα στον κορμό της σύστασης του μέτρου: την οδική ασφάλεια.
Διαβάστε επίσης: Έρχονται φανάρια-«φωτογράφοι» στην Αθήνα
«Η χρήση υποχρεωτικού περιοριστή σημαίνει πως σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου, θα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που θα κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Η επίδραση στην ροή της κυκλοφορίας, είναι αυτονόητη. Τα μποτιλιαρίσματα υψηλών ταχυτήτων δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν. Για παράδειγμα, υπάρχουν σημεία των autobahn χωρίς όρια ταχύτητας. Τα σημεία αυτά είναι τόσο φαρδιά, μακριά σε μήκος και με ποιοτική άσφαλτο, ώστε η αριστερή λωρίδα είναι ασφαλής ακόμα και για ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα. Φανταστείτε την συμφόρηση που θα προκαλέσει, ένα όριο ας πούμε 140 χλμ./ώρα. Φανταστείτε τώρα, στις εθνικές οδούς να συνωστίζονται αυτοκίνητα το ένα πίσω από το άλλο στα 120-140 χλμ./ώρα (σ.σ. εκεί κυμαίνονται τα πανευρωπαϊκά ανώτατα όρια, με εξαίρεση τις προαναφερθείσες autobahn). Και να χρειαστεί κάποιος να φρενάρει απότομα».
Διαβάστε επίσης: Ανώτατο όριο τα 100 χλμ./ώρα στην Ολλανδία
Επίσης τονίζει την επικινδυνότητα που μπορεί να επιφέρει στην διενέργεια προσπεράσεων. «Έστω ότι κινείται ένα όχημα με 60 χλμ./ώρα σε δρόμο με όριο τα 80. Αυτός που ακολουθεί ανοίγεται να προσπεράσει από απόσταση, με ασφάλεια, και εν μέσω προσπέρασης φτάνει τα 80 χλμ./ώρα. Και ο περιοριστής τον κρατά εκεί, στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς γκάζι. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει πολλές πτυχές που πρέπει να εξεταστούν πριν την εφαρμογή του». Νομοθέτες και κατασκευαστές έχουν λιγότερο από 3 χρόνια μπροστά τους.