Προφητική -ή σεμιναριακά ενημερωμένη- αποδείχθηκε η απόφαση της Volvo για εγκατάσταση «κόφτη» τελικής στα νέα της μοντέλα, καθώς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας υπερψήφισε την εφαρμογή του ανωτέρω μέτρου σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, από το 2022 κι έπειτα.
Το ISA (Intelligent Speed Assistance) θα χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS και του συστήματος ανάγνωσης σήμανσης, ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή το όριο ταχύτητας στον εκάστοτε δρόμο και να επεμβαίνει στην απόδοση του κινητήρα έως ότου το αυτοκίνητο να είναι σύννομο με αυτό. Σε αντίθεση με τους κλασικούς περιοριστές, ωστόσο, ο οδηγός θα μπορεί να τον παρακάμψει πατώντας τέρμα το γκάζι. Το σύστημα τότε θα μπαίνει σε λειτουργία προσπεράσματος, θεωρώντας ότι ο χειριστής ζητάει παραπάνω δύναμη και καλείται να υπερβεί το όριο για λόγους ασφαλείας. Κατόπιν δεν θα επαναφέρει αυτόματα την ταχύτητα, όμως θα «βομβαρδίζει» την καμπίνα των επιβατών με οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις, μέχρι να το πράξει αυτοβούλως ο οδηγός.
Δείτε ακόμα: Πρώτοι οι Ιάπωνες σε δοκιμές συστημάτων ασφαλείας (+video)
Αρχικά, το ISA θα διατίθεται με διακόπτη απενεργοποίησης. Όπως δηλώνουν εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, η επιλογή αυτή θα είναι διαθέσιμη εν είδει περιόδου γνωριμίας. Στην συνέχεια ο ηλεκτρονικός περιοριστής θα εφαρμοστεί με τις ανωτέρω αυστηρότερες προδιαγραφές, ενώ επίκειται μπαράζ υποχρεωτικής παρουσίας ηλεκτρονικών συστημάτων στα νέα μοντέλα, με συστήματα όπως η διατήρηση λωρίδας, η αναγνώριση σήμανσης, η αναγνώριση τυφλών σημείων και ούτω καθεξής.
Διαβάστε επίσης: Υποχρεωτικό το 2020 το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης!
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Ε.Σ.Ο.Α. ο ηλεκτρονικός περιορισμός της ταχύτητας θα μειώσει τις συγκρούσεις κατά 30%, σώζοντας παράλληλα περισσότερες από 25.000 ζωές σε βάθος 15ετίας.