H μάχη στα προσιτά ηλεκτρικά έχει ανάψει για τα καλά. Τα λανσαρίσματα διαδέχονται το ένα το άλλο, με το Citroen e-C3 να κάνει την αρχή, το Renault 5 E-Tech να ακολουθεί και να έπεται ακόμα «τρελή» συνέχεια. VW και Tesla ετοιμάζουν τα ID.2 και Model 2 αντίστοιχα, η Fiat έχει σχεδόν έτοιμο το νέο Panda, ενώ η Kia «ζυγίζει» διπλό χτύπημα με τα EV3 και EV4.
Το EV3 το έχουμε δει ήδη σε πρωτότυπο, αλλά δεν θα είναι μόνο του στη διευρυμένη ηλεκτρική γκάμα της Kia. Δίπλα του θα έχει το πιο σπορ EV4, που θα ενστερνίζεται περισσότερο τις δυναμικές γραμμές του EV6, την ώρα που το EV3 αντλεί έμπνευση από το EV5. Πιο εντυπωσιακό από τη σχεδίαση και την τεχνολογία ωστόσο, θα είναι το κόστος αγοράς τους. Οι Κορεάτες θέλουν να πάνε τον πόλεμο στην πόρτα των Κινέζων, αλλά και των Ευρωπαίων, τοποθετώντας την τιμή εκκίνησης στην περιοχή των 30.000-35.000 ευρώ – ενδεχομένως και κάτω από αυτό το όριο.
Ο πρόεδρος της εταιρίας ερευνών AutoPacific μίλησε στο Automotive News, σχετικά με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόσει η Kia με τα EV3/EV4: «Η καλύτερη κίνηση θα ήταν να ξεκινούν από τις 34.000 δολάρια (31.128 ευρώ) πριν τις επιδοτήσεις – και η Kia ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση κινείται. Αν οι κατασκευαστές καταφέρουν να λανσάρουν ηλεκτρικά SUV στο μέγεθος του RAV4, σε τιμή 34.000-35.000 δολαρίων προ εφαρμογής πριμ αγοράς, θα έχουν κάνει ένα τεράστιο βήμα προς την προσιτή ηλεκτροκίνηση». Το μέγιστο μπόνους που μπορεί να έχει ένα ηλεκτρικό στις Η.Π.Α., είναι 7.500 δολάρια (6.866 ευρώ). Αν τα EV3/EV4 εμπίπτουν στην πλήρη έκπτωση, τότε η αρχική τους τιμή θα πέσει στις 27.000-28.000 δολάρια (24.717-25.632 ευρώ). Κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και στην Ευρώπη, δηλαδή ένα άνοιγμα τιμοκαταλόγου -κατόπιν επιδότησης- στις 25.000 ευρώ.
Λίγη υπομονή θα χρειαστεί να την κάνουμε πάντως, καθώς το EV3 είναι προγραμματισμένο να κάνει το ντεμπούτο του το 2025, ενώ το EV4 θα ακολουθήσει μια χρονιά αργότερα.