Η Citroen σπάει το σχεδιαστικό κατεστημένο των μοντέλων της κατηγορίας Β της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την αποκάλυψη της τέταρτης και πιο εντυπωσιακής γενιάς του C3. Το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 ηγείται της γκάμας της τέταρτης γενιάς του πιο δημοφιλούς μοντέλου της Citroen, που μετράει πάνω από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 2002.
Σχέση με την προηγούμενη δεν υπάρχει καμία σχεδιαστικά, καθώς το e-C3 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Στο μπροστινό μέρος, η ψηλότερη, και πιο κάθετη μάσκα ενσωματώνει ένα μεγάλο νέο οβάλ σήμα του κλασσικού «λοχιόσημου» που κυριαρχεί στο κέντρο της, και ενισχύεται σε κάθε πλευρά από γυαλιστερές μαύρες οριζόντιες γρίλιες που χαρακτηρίζουν μια εντυπωσιακή και τεχνική ερμηνεία των σιριτιών εμπνευσμένων από αρχιτεκτονικά παραμετρικά σχέδια. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω χαρακτηρίζονται από μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων με μία κατακόρυφη και δύο οριζόντιες μονάδες, που μοιάζουν με λεπίδες. Το κοντό, ψηλό και οριζόντιο καπό διαθέτει τεχνικά σμιλευμένες επιφάνειες, οι οποίες ανάλογα με το φως του περιβάλλοντος, δημιουργούν μία οπτική αντίθεση με το πιο κατακόρυφο εμπρός προφίλ, και συνεχίζουν σε ένα μεγαλύτερο, πιο όρθιο παρμπρίζ, που δίνει στο αυτοκίνητο περισσότερο όγκο και τονίζει την αίσθηση προστασίας.
Η αισθητική ταυτότητα συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με τις ρευστές γραμμές στο κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών, πάνω από την οποία υπάρχει μια οριζόντια γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα, που πλαισιώνει το μεγάλο, κεντρικά τοποθετημένο σήμα. Παρά την αίσθηση του παρουσιαστικού, το νέο e-C3 διατηρεί συμπαγείς διαστάσεις (4,01 μέτρα μήκος, 1,76 μέτρα πλάτος, 1,57 μέτρα ύψος). Τεράστια η διαφορά στο ύψος, βέβαια, που αγγίζει τα +100 χλστ. σε σχέση με το σημερινό μοντέλο.
Αλλαγή που ευνοεί την ευρυχωρία της καμπίνας, η οποία προσφέρει 30 χλστ. επιπλέον «αέρα» στα κεφάλια των επιβατών. Παρότι μόλις 19 χλστ. μακρύτερο και 6 χλστ. φαρδύτερο, το e-C3 παρέχει 19 χλστ. επιπλέον πλάτος στους αγκώνες των εμπρός επιβατών και 21 χλστ. στους πίσω, την ώρα που οι Γάλλοι δηλώνουν πως ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας. Σε ικανοποιητικά επίπεδα και το πορτμπαγκάζ, που μετράει 310 λίτρα (300 λτ. το υπάρχον C3). Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών δεσπόζει, με το ψηφιακό καντράν να εδρεύει πλέον στον «τρίτο όροφο» του ταμπλό και να αποτελείται από μια μακρόστενη λωρίδα. Το νέο σήμα της Citroen, τέλος, δεν θα μπορούσε να μην κυριαρχεί στο κέντρο του τιμονιού.
Το νέο e-C3 παρέχει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, ασύρματη φόρτιση smartphone, WiFi) και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, διατήρηση λωρίδας, ανάγνωση σήμανσης κλπ), ωστόσο αυτό που κλέβει την παράσταση στον εξοπλισμό είναι η στάνταρ παρουσία της ανάρτησης Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (υδραυλικά στοπ). Το ακόμα μεγαλύτερο «μπαμ», ωστόσο, έρχεται από το σύστημα κίνησης.
Η τέταρτη γενιά του C3 όχι μόνο γίνεται η πρώτη που μπαίνει στα μονοπάτια της ηλεκτροκίνησης, αλλά είναι και η πρώτη που κάνει πρεμιέρα ως τέτοια. Το e-C3 θα πλαισιωθεί αργότερα από κινητήρες βενζίνης, όμως προς το παρόν προσφέρεται μόνο ως ηλεκτρικό. Βασιζόμενο σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα (Smart Car Platform), αξιοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και μπαταρία 44 kWh για να προσδώσει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 11 δλ. (135 χλμ./ώρα τελική), με μια αυτονομία 320 χλμ. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά σε παροχή ισχύος 7kW, ενώ στα 11 kW απαιτούνται 2 ώρες και 50 λεπτά. Αν υπάρχει ταχυφορτιστής 100 kW, τότε η όλη διαδικασία δεν υπερβαίνει τα 26 λεπτά. Το 2025 θα παρουσιαστεί μια πιο οικονομική έκδοση, με αυτονομία 200 χλμ.
Ούτως ή άλλως, η Citroen δηλώνει υπερήφανα πως το e-C3 θα προσφέρει το καλύτερο value for money στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV και χάτσμπακ. Η βασική έκδοση You, με στάνταρ προβολείς LED, Citroen Advanced Comfort, 6 αερόσακους, a/c, cruise control, επικουρικά συστήματα και άλλα, προγραμματίζεται να ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ! Η έκδοση με τα 200 χλμ. αυτονομία δε, θα ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ! Στη χώρα μας το νέο e-C3 αναμένεται να λανσαριστεί το Μάρτιο του 2024.