Μετά την DBX707, η Aston Martin παρουσιάζει μια ακόμα «700άρα» κατασκευή. Και το κάνει με ένα μοντέλο που ενσωματώνει αναβαθμίσεις σε κάθε τομέα. Αυτή είναι η νέα V12 Vantage.
Με την πρώτη ματιά φαίνεται πως εδώ έχουμε κάτι το ιδιαίτερο. Η κατά 25% μεγαλύτερη μάσκα φροντίζει για την ψύξη του κινητήρα, όπως και το νέο καπό με μοτίβο πετάλου. Το αεροδυναμικό πακέτο (εμπρός splitter, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή και διαχύτης πίσω) αναλαμβάνει την παραγωγή κάθετης δύναμης, με την «απλώστρα» να συνεισφέρει σε ένα συνολικό downforce 204 κιλών στην τελική ταχύτητα. Το ίδιο κάνει και το φαρδύτερο πίσω μέρος, τονώνοντας παράλληλα την εμφάνιση της V12 Vantage. Λειτουργικό και στιλιστικό χαρακτήρα έχουν επίσης οι 21άρες ζάντες, που εξοικονομούν 8 κιλά από τη μη αναρτώμενη μάζα.
Η μείωση του βάρους υπήρξε προτεραιότητα των μηχανικών, με πολλά εξαρτήματα να είναι είτε ανθρακονημάτινα (καπό, εμπρός προφυλακτήρας, εμπρός φτερά, μαρσπιέ), είτε από συνθετικά υλικά (πίσω προφυλακτήρας και πόρτα πορτμπαγκάζ). Ελαφριά είναι και η μπαταρία, ενώ η κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση αποτελείται από ελαφρύ κράμα ανοξείδωτου ατσάλι, που ζυγίζει 7,2 κιλά λιγότερο σε σχέση με εκείνη της απλής Vantage. Τα κεραμικά δισκόφρενα (410 χλστ. εμπρός-360 χλστ. πίσω) με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά – 4πίστονες πίσω «κόβουν» 23 κιλά και ανθίστανται της φθοράς/πτώσης απόδοσης ακόμα και σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους 800 βαθμούς Κελσίου.
Αναβαθμίσεις φέρει και η ανάρτηση, με 50% αυξημένη σκληρότητα στα εμπρός ελατήρια και 40% στα πίσω. Σφιχτότερη είναι και η νέα εμπρός αντιστρεπτική (+5%), ενώ αντίθετα η -επίσης νέα- πίσω έχει μαλακώσει κατά 40%. H ακαμψία του πλαισίου στις πλευρικές δυνάμεις έχει αυξηθεί κατά 8%, την ώρα που αυτή για τα φορτία στο διαμήκη άξονα βρίσκεται στο +6,7% – βελτιώσεις που επετεύχθησαν με τη χρήση έξτρα πάνελ, μπάρας ψαλιδιών και ενισχυμένων βάσεων για το ρεζερβουάρ.
Ούτε το εσωτερικό δεν γλίτωσε από τη δίαιτα, καθώς συναντάμε carbon στο τιμόνι, τα paddles αλλαγής σχέσεων, τα περιγράμματα των αεραγωγών και την κεντρική κονσόλα, ενώ προαιρετικά διατίθεται ανθρακονημάτινα μπάκετ που ζυγίζουν έκαστο 7,3 κιλά λιγότερο.
Όλα αυτά για να διαμορφωθεί μια ειδική σχέση ισχύος-βάρους, της τάξης των 390 ίππων ανά τόνο – πάνω από 20% βελτίωση σε σχέση με την απλή Vantage. Κοντολογίς, κάθε ένα από τα 700 άλογα του 5.2 V12 twinturbo καλείται να κινήσει μόλις 2,59 κιλά (στα 1.813 κιλά το σύνολο)! Η V12 Vantage είναι κατά 190 ίππους και 68 Nm (753 Nm συνολικά) ισχυρότερη από την V8, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,4 δλ. και φτάνοντας έως τα 322 χλμ./ώρα. Το 8άρι αυτόματο, που αναλαμβάνει τη μεταφορά της δύναμης στους πίσω τροχούς, διαθέτει αναθεωρημένο λογισμικό προς βελτίωση της απόκρισης και της ταχύτητας, συνεργαζόμενο παράλληλα με ειδικά εξελιγμένο μπλοκέ διαφορικό.
Μόλις 333 V12 Vantage θα κατασκευαστούν, οι οποίες έχουν ήδη πωληθεί!