Γνωρίζουμε ότι τα μεσαία σεντάν περνάνε δύσκολες στιγμές τα τελευταία χρόνια (υπάρχουν και τρανές εξαιρέσεις, βέβαια), με τις καταργήσεις και τις αλλαγές σε SUV να διαδέχονται η μία την άλλη. Η Lexus είναι μια από τις λίγες μάρκες που επιμένουν παραδοσιακά, όπως δείχνει ακόμα μια ανανέωση του ES που σκοπό έχει να το κρατήσει στον «αφρό» της κατηγορίας.
Εξωτερικά δεν υπάρχουν αλλαγές, παρά μόνο η προσθήκη της έκδοσης Black Line Special Edition έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας. Τα σήματα κοντά στα φτερά, οι 19άρες ζάντες, οι μαύρες ενθέσεις σε προφυλακτήρες-καθρέπτες, τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα και μια ποικιλία 10 χρωμάτων για το αμάξωμα είναι αυτά που ξεχωρίζουν το Black Line από τα υπόλοιπα ES, αν και ούτως ή άλλως βασίζεται στο ES 350 F Sport Handling. Η υπόλοιπη γκάμα, ωστόσο, παραμένει αμετάβλητη, ενώ το ίδιο ισχύει και εσωτερικά.
Η οθόνη των 12,3 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό αποτελεί το highlight της καμπίνας, συνοδευόμενη από δερμάτινες επενδύσεις (και λίγο ξύλο, ψηλά στο ταμπλό και το τιμόνι) και ενσωματωμένο βοηθό «Hey Lexus», ο οποίος ανταποκρίνεται σε ηχητικές εντολές, ρυθμίζοντας -για παράδειγμα- αυτόματα τη θερμοκρασία όταν ο οδηγός πει «κρυώνω». Στις λειτουργίες συνδεσιμότητας βρίσκουμε τις κλασικές των Apple CarPlay και Android Auto, όμως μόνο η πρώτη υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση. Το ES μπορεί να συνδεθεί πλέον στο διαδίκτυο και να χρησιμοποιεί την υπηρεσία e-Care, που πραγματοποιεί διαγνωστικό έλεγχο εξ αποστάσεως, αλλά και την εφαρμογή Lexus Link, που επιτρέπει στον κάτοχο του αυτοκινήτου να κλειδώνει/ξεκλειδώνει τις πόρτες, να ρυθμίζει τον κλιματισμό και να ανάβει τα φώτα/αλάρμ μέσω του smartphone του.
Ουδεμία αλλαγή στα μηχανικά μέρη, όπου το βασικό ES 250 κινείται από έναν 2.5άρη ατμοσφαρικό τετρακύλινδρο 206 ίππων και 249 Nm, διαθέσιμο σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στη συνέχεια συναντάμε το υβριδικό ES 300h, που εξοπλίζεται με έναν επίσης 2.5άρη τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό -αλλά κύκλου Attkinson- και ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 218 ίππων, ενώ η κορυφή ανήκει στο ES 350 και τον 3.5λτ. V6 των 306 ίππων και 362 Nm. Το κορυφαίο ES διακρίνεται για τις επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ., ενώ το υβριδικό φυσιολογικά στην κατανάλωση (5,3 λίτρα/100 χλμ., όχι ότι είναι άσχημα τα 8,1 δλ. για το 0-100).